Miért drágább az elektromos autók javítása, mint a hagyományosoké?

A javítási előírások miatt költségesebb az elektromos gépkocsik baleseti javítása, ráadásul több a baleseteket és tűzeseteket követő utólagos költség.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Gyors ütemben növekszik a közúti forgalomban közlekedő elektromos gépkocsik száma. 2021. júliusában 40 százalékkal kevesebb új benzines gépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, mint 2020. júliusában, míg a dízelautók esetében 48 százalékos visszaesés volt megfigyelhető. Az elektromos járművek és a hálózatról tölthető hibridek már az év első hét hónapjában átvették az új gépkocsik piacának csaknem egynegyedét.

(Kép: Allianz)

De vajon mekkora az elektromos járművek biztosítási kockázata? Ismaningben, a 9. Allianz Motor Day eseményen mutatta be az Allianz Technológiai Központ legfrissebb tanulmányát a baleseti és tűzkár kockázatokkal kapcsolatos kártapasztalatokról. A vizsgálatok során az elektromos töltőcsatlakozóval rendelkező, jelentős elektromos hatótávolságú járműveket ért károkat elemezték a 2018. és 2020. közötti időszakban. Az elektromos gépkocsik külsőre alig különböznek a hagyományos meghajtású járművektől. Az akkumulátor miatt azonban nehezebbek és általában merevebb szerkezetűek is. Az akkumulátort baleset esetén a lehető legjobban védeni kell a sérülésekkel szemben. Ezért az elektromos gépkocsik kialakítása a külső karosszéria lemezek alatt eltér a hagyományos meghajtású járművekétől – magyarázta Carsten Reinkemeyer, az AZT biztonsági kutatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója az Allianz eseményén.

A tanulmány főbb eredményei

A károk tekintetében az elektromos gépkocsik alapvetően nem térnek el a hagyományos meghajtású járművektől. A baleseti károk javításában ugyanakkor egyértelműen különböznek, mivel az elektromos gépkocsik javítására vonatkozó szabványok és gyártói előírások eltérőek. Például gyorsan eljuthatunk a totálkárig, amennyiben a gyártói előírások megszabják, hogy az akkumulátort kötelező leselejtezni a légzsák kinyílásának esetén. Még egy nyest által megrágott nagyfeszültségű kábel javítása sem megoldott jelenleg. Ez jelentősen növeli a kárköltségeket. A javításhoz szükséges kábelkészlet akár 7000 euróba is kerülhet. Van azonban más megoldás: egyes gépjárműgyártók cserélhető védőburkolatot használnak. Ez akár 97 százalékkal is csökkentheti a javítási költségeket.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo