Miért drágább az elektromos autók javítása, mint a hagyományosoké?

A javítási előírások miatt költségesebb az elektromos gépkocsik baleseti javítása, ráadásul több a baleseteket és tűzeseteket követő utólagos költség.

Gyors ütemben növekszik a közúti forgalomban közlekedő elektromos gépkocsik száma. 2021. júliusában 40 százalékkal kevesebb új benzines gépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, mint 2020. júliusában, míg a dízelautók esetében 48 százalékos visszaesés volt megfigyelhető. Az elektromos járművek és a hálózatról tölthető hibridek már az év első hét hónapjában átvették az új gépkocsik piacának csaknem egynegyedét.

(Kép: Allianz)

De vajon mekkora az elektromos járművek biztosítási kockázata? Ismaningben, a 9. Allianz Motor Day eseményen mutatta be az Allianz Technológiai Központ legfrissebb tanulmányát a baleseti és tűzkár kockázatokkal kapcsolatos kártapasztalatokról. A vizsgálatok során az elektromos töltőcsatlakozóval rendelkező, jelentős elektromos hatótávolságú járműveket ért károkat elemezték a 2018. és 2020. közötti időszakban. Az elektromos gépkocsik külsőre alig különböznek a hagyományos meghajtású járművektől. Az akkumulátor miatt azonban nehezebbek és általában merevebb szerkezetűek is. Az akkumulátort baleset esetén a lehető legjobban védeni kell a sérülésekkel szemben. Ezért az elektromos gépkocsik kialakítása a külső karosszéria lemezek alatt eltér a hagyományos meghajtású járművekétől – magyarázta Carsten Reinkemeyer, az AZT biztonsági kutatásokkal foglalkozó részlegének igazgatója az Allianz eseményén.

A tanulmány főbb eredményei

A károk tekintetében az elektromos gépkocsik alapvetően nem térnek el a hagyományos meghajtású járművektől. A baleseti károk javításában ugyanakkor egyértelműen különböznek, mivel az elektromos gépkocsik javítására vonatkozó szabványok és gyártói előírások eltérőek. Például gyorsan eljuthatunk a totálkárig, amennyiben a gyártói előírások megszabják, hogy az akkumulátort kötelező leselejtezni a légzsák kinyílásának esetén. Még egy nyest által megrágott nagyfeszültségű kábel javítása sem megoldott jelenleg. Ez jelentősen növeli a kárköltségeket. A javításhoz szükséges kábelkészlet akár 7000 euróba is kerülhet. Van azonban más megoldás: egyes gépjárműgyártók cserélhető védőburkolatot használnak. Ez akár 97 százalékkal is csökkentheti a javítási költségeket.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo