Tíz év múlva az autók negyede lesz csak elektromos

2030-ra az új autók negyede lesz csak elektromos, de az új technikákkal csökken a dízelek károsanyag-kibocsátása, ígéri a Bosch konszern vezérigazgatója.

A járműipar egybehangzó véleménye szerint 2030-ban sokféle meghajtással találkozunk majd, de az autók három negyedét még robbanómotor hajtja majd”, mondotta Volkmar Denner, a Bosch konszern vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak. 

depositphotos.com

A gyártók a dízeleknél új eljárások segítségével törekszenek a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Már tavaly forgalomba kerültek olyan dízelek, amelyek szinte semmi nitrogén oxidot nem bocsátanak ki – és egyre több ilyen kocsit bocsátanak ki gyárak. Denner ugyanakkor elismerte, hogy a dízel-botrány sok vásárlót elbizonytalanított, nem kevesen kivárnak amíg eldöntik, milyen új autót vegyenek. A Bosch vezetője azzal számol, hogy idén 5 százalékkal csökken és 2025-ig nem emelkedik a világ autógyárainak kibocsátása.

A kérdésre, hogy lehet-e áttörést várni a drága és kényelmetlen e-kocsiktól, a Bosch vezetőjének válasza: mindenképpen az e-mobilitás erős elterjedésére számítanak, ezért ruház be a konszern évi 400 millió eurót a fejlesztésekbe, hogy eleget tehessen az összesen 13 milliárdos, az e-kocsikkal kapcsolatos megrendeléséknek.

A villanyautók utazási kapacitása növekszik, a minap bemutatott Porsche Taycan mellett más kocsik is lesznek, amelyek már 450 km-t tudnak megtenni egy töltéssel. A távolság nagymértékben függ a vezetési módtól, a fűtő-és a hűtőberendezések használatától. A következő években nincs remény arra, hogy e-autó is megtehessen egy töltéssel ezer kilométert, mint egy dízel, de egy évtizeden belül rendelkezésre állhatnak olyan akkuk, amelyek 800 km utazást tesznek lehetővé.

Ugyanakkor az autóközlekedés jövőjéről folyó vitákban nem csak a káros anyagokról kell beszélni, hanem a mobilitás teljes költségéről, az üzemanyagok és az áram forrásától az útépítésig. Ha valamennyi tényezőt figyelembe veszik, az e-autók helyzete már nem annyira jó, mondotta a Bosch vezérigazgatója.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo