„A járműipar egybehangzó véleménye szerint 2030-ban sokféle meghajtással találkozunk majd, de az autók három negyedét még robbanómotor hajtja majd”, mondotta Volkmar Denner, a Bosch konszern vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak.
A gyártók a dízeleknél új eljárások segítségével törekszenek a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Már tavaly forgalomba kerültek olyan dízelek, amelyek szinte semmi nitrogén oxidot nem bocsátanak ki – és egyre több ilyen kocsit bocsátanak ki gyárak. Denner ugyanakkor elismerte, hogy a dízel-botrány sok vásárlót elbizonytalanított, nem kevesen kivárnak amíg eldöntik, milyen új autót vegyenek. A Bosch vezetője azzal számol, hogy idén 5 százalékkal csökken és 2025-ig nem emelkedik a világ autógyárainak kibocsátása.
A kérdésre, hogy lehet-e áttörést várni a drága és kényelmetlen e-kocsiktól, a Bosch vezetőjének válasza: mindenképpen az e-mobilitás erős elterjedésére számítanak, ezért ruház be a konszern évi 400 millió eurót a fejlesztésekbe, hogy eleget tehessen az összesen 13 milliárdos, az e-kocsikkal kapcsolatos megrendeléséknek.
A villanyautók utazási kapacitása növekszik, a minap bemutatott Porsche Taycan mellett más kocsik is lesznek, amelyek már 450 km-t tudnak megtenni egy töltéssel. A távolság nagymértékben függ a vezetési módtól, a fűtő-és a hűtőberendezések használatától. A következő években nincs remény arra, hogy e-autó is megtehessen egy töltéssel ezer kilométert, mint egy dízel, de egy évtizeden belül rendelkezésre állhatnak olyan akkuk, amelyek 800 km utazást tesznek lehetővé.
Ugyanakkor az autóközlekedés jövőjéről folyó vitákban nem csak a káros anyagokról kell beszélni, hanem a mobilitás teljes költségéről, az üzemanyagok és az áram forrásától az útépítésig. Ha valamennyi tényezőt figyelembe veszik, az e-autók helyzete már nem annyira jó, mondotta a Bosch vezérigazgatója.