Tíz év múlva az autók negyede lesz csak elektromos

2030-ra az új autók negyede lesz csak elektromos, de az új technikákkal csökken a dízelek károsanyag-kibocsátása, ígéri a Bosch konszern vezérigazgatója.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A járműipar egybehangzó véleménye szerint 2030-ban sokféle meghajtással találkozunk majd, de az autók három negyedét még robbanómotor hajtja majd”, mondotta Volkmar Denner, a Bosch konszern vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak. 

depositphotos.com

A gyártók a dízeleknél új eljárások segítségével törekszenek a károsanyag-kibocsátás csökkentésére. Már tavaly forgalomba kerültek olyan dízelek, amelyek szinte semmi nitrogén oxidot nem bocsátanak ki – és egyre több ilyen kocsit bocsátanak ki gyárak. Denner ugyanakkor elismerte, hogy a dízel-botrány sok vásárlót elbizonytalanított, nem kevesen kivárnak amíg eldöntik, milyen új autót vegyenek. A Bosch vezetője azzal számol, hogy idén 5 százalékkal csökken és 2025-ig nem emelkedik a világ autógyárainak kibocsátása.

A kérdésre, hogy lehet-e áttörést várni a drága és kényelmetlen e-kocsiktól, a Bosch vezetőjének válasza: mindenképpen az e-mobilitás erős elterjedésére számítanak, ezért ruház be a konszern évi 400 millió eurót a fejlesztésekbe, hogy eleget tehessen az összesen 13 milliárdos, az e-kocsikkal kapcsolatos megrendeléséknek.

A villanyautók utazási kapacitása növekszik, a minap bemutatott Porsche Taycan mellett más kocsik is lesznek, amelyek már 450 km-t tudnak megtenni egy töltéssel. A távolság nagymértékben függ a vezetési módtól, a fűtő-és a hűtőberendezések használatától. A következő években nincs remény arra, hogy e-autó is megtehessen egy töltéssel ezer kilométert, mint egy dízel, de egy évtizeden belül rendelkezésre állhatnak olyan akkuk, amelyek 800 km utazást tesznek lehetővé.

Ugyanakkor az autóközlekedés jövőjéről folyó vitákban nem csak a káros anyagokról kell beszélni, hanem a mobilitás teljes költségéről, az üzemanyagok és az áram forrásától az útépítésig. Ha valamennyi tényezőt figyelembe veszik, az e-autók helyzete már nem annyira jó, mondotta a Bosch vezérigazgatója.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo