Az innogy budapesti kutató-fejlesztő csoportja arra gondolt, hogy ha már tele a város villlanyoszlopokkal, és minden ilyen oszlop elektromos energiát szállító kábeleket tart, miért ne lehetne arról a kábelről lecsatlakoztatni egy vezetéket, és miért ne lehetne akár minden villanyoszlop konnektor is egyben?
Mindez tíz éve még eléggé sci-fi lett volna, de ma már nem probléma. A fejlett mobilkommunikáció lehetővé teszi, hogy ezek a „közkonnektorok” digitális mérővel és GSM-egységgel felszerelve lehetővé tegyék a felhasználóknak a foglaltság-ellenőrzést, illetve real-time biztosítsák a szolgáltatónak az üzemeltetéshez és számlázáshoz szükséges összes adatot.
Hogy működik mindez a gyakorlatban? Megy az ember a villanyautójával vagy villanyborotvájával, és hirtelen késztetést érez, hogy ő most úgy bedugná egy konnektorba az elektromos eszköze villásdugóját! Ilyenkor megnézi a mobilján egy térképes alkalmazásban (ami nagyon hasonló az autómegosztók mobilappjához), hogy hol van a közelében egy épp szabad közösségi konnektor. Akár azonnal le is foglalhatja a kiszemelt töltőpontot a mobilról, majd odanavigál, leparkol vagy megáll mellette, a mobillal aktiválja a konnektort, bedugja a kütyüjét és már kapja is az energiát. A töltés vagy használat végeztével pedig csak kihúzza a dugót, az áramszolgáltatás leáll, a felhasználó egyenlegéről pedig (miután egy tesztidőszakot követően már fizetőssé válik a szolgáltatás) ugyanúgy levonja a szolgáltató az áram díját, ahogy a mobilszolgáltató a kártyás telefon használata során.
A nagy, közös társasházi vagy vállalati parkolókban, mélygarázsokban egyre komolyabb probléma, hogy miként is kezelje az e-járművek töltését a munkáltató vagy a lakóközösség. Magát a konnektort még csak-csak ki lehet gyorsan építeni, de a felhasznált energia kiszámlázása nem egyszerű dolog. Műszakilag sem: egy almérőt, egy privát villanyórát fel lehet szerelni, de hogy monitorozza az üzemeltető, hogy mikor kis dugja be a kocsiját, robogóját, rollerét tölteni a mért konnektorba? Az elszámolás pedig az áram-kereskedelmet nagyon mereven szabályozó magyar jogi környezetben számvitelileg is problémás. Egy (vagy több) Voltee-dobozzal viszont az összes gond megszűnik: ha a felhasználók, az elektromos autóval, kerékpárral dolgozni járó munkatársak vagy lakók technikailag közvetlenül a szolgáltatótól kapják az energiát és a saját számlájukról fizetnek is érte, az üzemeltetőnek semmilyen teendője nincs többé az ügyben.