Duna cikkek


Háború indult a dunai kikötőkért

Háború indult a dunai kikötőkért 

Tönkreteheti a magyar személyszállító hajósokat a tervezett kikötőkiosztás.
Árhullám a Dunán: mire fizetnek és mire nem a biztosítók?

Árhullám a Dunán: mire fizetnek és mire nem a biztosítók? 

Csak a teljeskörű casco segíthet azokon, akik árterületen hagyják az autójukat, és az áradó víz súlyos kárt tesz benne.
Baj van egyes dunai hajósokkal

Baj van egyes dunai hajósokkal 

GVH: csak színlelték az együttműködést a kartellező hajós cégek, súlyosabb bírságot kaptak.
Kartellező dunai hajósok buktak le

Kartellező dunai hajósok buktak le 

Közbeszerzési kartellt tárt fel a GVH dunai hajóscégek között.
Hajódugó a Dunán, egyre több a gond az orosz invázió miatt - fotó

Hajódugó a Dunán, egyre több a gond az orosz invázió miatt - fotó 

Torlódnak a hajók a Duna torkolatánál: hajók tucatjai napokig várakoznak a szulinai határátkelő előtt a Fekete-tengeren, mivel a folyami kikötők infrastruktúrája nem győzi kiszolgálni a háború kezdete óta többszörösére emelkedett teherforgalmat - tudatta az Agerpres hírügynökség.
Fej nélkül maradtak a magyar hajósok – Völner Pál távozott

Fej nélkül maradtak a magyar hajósok – Völner Pál távozott 

Egy konténerhajó a harmadik útja után megkeresi az árát.
Tele van a Duna mikromüanyaggal

Tele van a Duna mikromüanyaggal 

A Dunában találták a legtöbb mikroműanyagot az eddig vizsgált hazai folyók közül: köbméterenként 50 részecskét. A Parányi Plasztiktalány projekt során egy független laboratórium és partnerei a Tisza után megmérték a Duna és mellékfolyóinak mikroműanyag-szennyezését is.
Nem vigyázunk a folyóinkra, ebből később nagy baj lehet

Nem vigyázunk a folyóinkra, ebből később nagy baj lehet 

A WWF legújabb, a Víz Világhét alkalmából kiadott jelentése bemutatja, hogy az egészséges folyók hogyan járulhatnak hozzá a természeti katasztrófák mérsékléséhez.
Környezeti bűnözés fenyegeti Európa vadvilágát

Környezeti bűnözés fenyegeti Európa vadvilágát 

Az ENSZ, a WWF és az Eurac Research ma publikált jelentésében arra figyelmeztet, hogy az illegális fakitermelés, a kaviárkereskedelem, a vadon élő madarak tömeges pusztítása, valamint a medvékre, farkasokra és hiúzokra irányuló orvvadászat súlyosan veszélyezteti a 15 európai országon átívelő Duna–Kárpát régió élővilágát és biológiai sokféleségét.
Biológiai eljárással javítják a Duna-holtág vízminőségét

Biológiai eljárással javítják a Duna-holtág vízminőségét 

Biológiai eljárással javítja a Tolnai Holt-Duna-ág vízminőségét a tulajdonos tolnai önkormányzat, amely intézkedési tervet dolgozott ki a leghosszabb hazai Duna-holtág természetközeli állapotának megőrzésére.

Na, akkor evezzünk át a Balatonról a Dunára! 

A műszaki felmérésekkel elkezdődött a Sió idegenforgalmi fejlesztése. A tervek szerint kajakkal, kenuval járható lesz a Balatont a Dunával összekötő folyó 85 kilométeres szakasza, mellette pedig kerékpárút épül.

Búvárok kertészkednek a Duna bécsi holtágában 

Mivel az utóbbi években egyre nagyobb problémát jelent az Untere Alte Donau hínarasodása, most alacsony növekedésű fajtákkal ültetik tele a medret. A cél, hogy az eredetileg őshonos fajták kiszorítsák a vízfelszínig nyújtózkodó füzéres süllőhínárt, amely zavarja a bécsi strandolókat.

Mérföldkőhöz értek Európa legnagyobb vizesélőhelyének létrehozásában 

A szerbiai Bačko Podunavlje területe hivatalosan megkapta a bioszféra-rezervátum minősítést az UNESCO múlt héten Párizsban hozott döntése alapján. Ez egy újabb fontos alkotóelem a WWF által kezdeményezett, öt országon átnyúló Mura-Dráva-Duna Bioszféra Rezervátum megalapításához - olvasható a WWF Magyarország közleményében.

Virágba borult a Tisza 

Elkezdődött a méltán híres tiszavirágzás, mely során sok millió kérész életét láthatjuk lezajlani mindössze pár óra alatt, a vízfelszíntől pár méter magasan. A tiszavirág Európa legnagyobb kérészfaja, mely egykor az egész kontinensen előfordult, mára azonban szinte teljesen eltűnt, hazánkban is fokozottan védett, egy egyed természetvédelmi értéke 10 ezer forint.

A nád írja át a Duna-delta jövőjét? 

Az éghajlatváltozás hatásai egyre jobban fenyegetik a Duna élővilágban és természeti erőforrásokban is gazdag torkolatvidékét. A WWF szakértői már három éve dolgoznak a páratlan élővilágnak otthont adó deltavidék állapotának javításán, amely a helyi közösség megélhetését is segíti.

Helyreállítják a Duna ártereit 

A Duna, az Európai Unió leghosszabb folyója, az ártereinek 80 százalékát vesztette el az elmúlt 150 év alatt, ami komoly veszélyt jelent a folyó egyedülálló élővilágára nézve. A WWF ezért más szervezetekkel, cégekkel és állami hatóságokkal együttműködve, megkezdi a folyó ártereinek helyreállítását.

Mától megy a vizibusz 

Július 1-től indulnak a BKV menetrendszerinti hajójáratai a Dunán. Hétköznap BKV-bérlettel is használhatók a vonalak, így az élvezet mellett a munkába jutás gyorsításában is lehet szerepük.

Budapest ivóvizét veszélyezteti a vörösiszap-tározó? 

A Greenpeace mérései szerint több mint 21-szer a határérték felett van a mérgező arzén az almásfüzitői tározó alatti Duna-parton. A környezetvédelmi szervezet szakértői talajmintát vettek a hetes vörösiszap-tározó Duna felöli oldalán.

EU Duna-stratégia: konferencia Budapesten 

A konferencia célja, igazodva az EU Bizottság és az Európa Tanács Duna stratégiáról szóló közleményében foglaltakhoz, nem-kormányzati szervezetek nemzeti hálózatának (Danube net of Hungarian NGOs) létrehozása a Duna-stratégia sikerre érdekében.

Mi lesz veled, Duna? 

Noha Európa leghosszabb vízi országútja, a Duna jövőjét többször is napirendre tűzik a brüsszeli döntnökök, nem a közlekedésről, az áruszállításról, a turizmusról, hanem a tizennégy érintett ország társadalmi, politikai s persze gazdasági programjairól folyik majd a disputa. A program, amely a Duna-régió makroregionális stratégiáját alapozza meg, a magyar uniós elnökség idején gyorsulhat fel igazán. Nem csak a nemzetközi térben igyekszik helyet találni Budapestnek a DunaLog mozgalom, egy szlovák-magyar projekt pedig megyei stratégiákat „épít össze". Mindeközben tényleges európai autópályákról is megszülethetnek döntések: hét érintett ország kormánya megegyezett a Balti-tengertől az Égei-tengerig vezető autópálya megvalósításáról.

Hajózhatóvá tennék a Duna teljes hosszát 

A Balti-stratégiához hasonlóan külön forrás nem lesz a Duna-stratégia megvalósítására; a meglévő európai uniós eszközök átcsoportosításával valósulhatnak meg a tervezett fejlesztések a csütörtöki budapesti Duna-csúcstalálkozón elfogadott nyilatkozat alapján. A cél 150 millió ember életminőségének javítása.

Nem terheli többé a Dunát Budapest szennyvize! 

Ezentúl már Budáról is az új tisztítóműbe kerül a szennyvíz a tavaly megépített budai Duna-parti főgyűjtőcsatornán keresztül. Ezzel összekapcsolódott az uniós támogatással megépített új fővárosi szennyvíztisztító rendszer minden létesítménye. Kóthay László, a Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium vízügyi szakállamtitkára a telep hétfői bejárását követően ismertette a mintegy 116 milliárd forintos beruházás eredményeit.

14 ország elfogadta a Duna-deklarációt Bécsben 

A Duna-medence 14 országának vízügyi miniszterei és az Európai Bizottság Duna Védelmi Nemzetközi Bizottsága (ICPDR)  jóváhagyták a Duna deklarációt a Bécsben rendezett találkozón. A Duna Vízgyűjtő-gazdálkodási Terv meghatározza azokat a konkrét intézkedéseket, amelyeket 2015-ig végre kell hajtani a Duna és mellékfolyói környezetvédelmi állapotának javítása érdekében.

Az EU Duna-stratégiájának élére állhat Magyarország 

Célegyenesbe ért az Európai DunaStratégia (EDS) magyarországi előkészítése, Magyarország felkészült a Duna-menti együttműködés integráló szerepének betöltésére, véli a zöld tárca. A Duna védelmére átfogó stratégia kidolgozása kezdődött meg 14 ország részvételével, Európai Duna Stratégia néven.

Díjazták a Szabadság-sziget rehabilitációját 

A feltöltődés és a teljes eltűnés veszélye fenyegette a mohácsi Szabadság-szigetet és az ott folyó Duna-mellékágat is, amely Baranya megye déli részének ivóvizét szolgáltatja. A rehabilitációs projektben való részvételéért a Coca-Cola Magyarország díjat kapott a Magyar PR Szövetségtől. 

Lassan alig lesz foszfor és nitrogén a Dunában 

A Fővárosi Csatornázási Művek észak-pesti telepén megvalósulóban van a szennyvíztisztítás legfejlettebb, ún. „tápanyag-eltávolítási fokozata". A várhatóan 2010 elején a próbaüzemét megkezdő beruházás most az első nagyobb „mérföldkövéhez" érkezett: elkészült a légfúvó gépház szerkezete, a mélylevegőztető és utóülepítő medencék. A beruházásnak köszönhetően a Dunába vezetett tisztított víz minősége jelentősen javul.

Könnyebb lesz az élet: megnyílik a rakpart 

A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése 2008. április vége óta zajlik a budai alsó rakparton. A Petőfi híd és az Erzsébet híd közötti rakpart-szakaszon november végére a szakemberek lefektették a főgyűjtő összes csőelemét, ezzel mintegy 1,8 km hosszúságban megépült a 2 méter átmérőjű szennyvízcsatorna a Duna mentén. December 22-ére az új útburkolat is elkészül ezen az útszakaszon, így - két héttel a tervezett januári átadás előtt - már hétfő reggeltől újra lehet közlekedni a budai alsó rakparton, a Lágymányosi hídtól a Margit hídig, mindkét irányban. Az alsó rakpart középső (Erzsébet és Margit híd közé eső) szakaszát már november elején megnyitották.

Több nem veszhet Mohácsnál! 

A feltöltődés és eltűnés veszélye fenyegeti a mohácsi Szabadság-szigetet. A helyi önkormányzat partnereket keresett a természeti értékek megóvásához.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo