Mától megy a vizibusz

Július 1-től indulnak a BKV menetrendszerinti hajójáratai a Dunán. Hétköznap BKV-bérlettel is használhatók a vonalak, így az élvezet mellett a munkába jutás gyorsításában is lehet szerepük.

 


Kép:PParchív

A Fővárosi Közgyűlés június 20-i ülésén elfogadta azt az előterjesztést, mely alapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a május elején megkötött közszolgáltatási szerződés keretein belül, menetrend szerinti hajójáratokat rendel a BKV-tól. A július 1-től induló szolgáltatás beindításához a budapesti folyamszakaszon részben európai uniós forrásból, összesen kilenc kikötőt alakítottak ki. A projekt 493 millió forintos költségének 90%-át az Új Széchenyi Terv keretében az EU támogatása biztosította. A kikötők akadálymentesek, a Boráros téren pedig külön lift is épült a mozgásukban korlátozottak számára. Emellett a kikötőkben kerékpártárolók, néhány helyszínen pedig P+R parkolók is létesültek.

A fejlesztés célja, hogy a Duna kihasználásával új és korszerű közösségi közlekedési alternatívát biztosítsanak a fővárosban élők számára. A három járat közül kettő (a D11 és a D12 jelű) hétköznapokon, egy pedig (D13) hétvégén közlekedik. A D11 járat reggel 7 és 19 óra között hét pesti kikötő - Újpest, Árpád út, Meder utca, Népfürdő utca. (Árpád híd), Jászai Mari tér (Margit híd), Petőfi tér (Erzsébet híd), Boráros tér (Petőfi híd), Haller utca - mellett Budán, a Batthyány téren, a Szent Gellért téren és az A38 Hajónál (Egyetemváros) is megáll. A szintén munkanapokon közlekedő D12 és a hétvégéken, illetve ünnepnapokon induló D13 járatok a Római-part és a Kopaszi-gát között is közlekednek majd. Utóbbi 9 és 18 óra között óránként indul, s érinti az Óbudai-sziget, a Margit-sziget és Dráva utca kikötőt is, így eljutási lehetőséget kínál a főváros legfontosabb folyó menti közparkjaiba. A felújított hajók 20 percenként közlekednek csúcsidőben.

A hajójáratok munkanapokon Budapest-bérlettel, napijeggyel és 400 forintos, helyszínen váltott vonaljeggyel is igénybe vehetők, hétvégén viszont csak vonaljeggyel lehet utazni, a kerékpárokra pedig 400 forintos jegyet kell venni. A 6 éven aluliak és a 65 éven felüliek ingyen vehetik igénybe a szolgáltatást.

A hajójáratok beindítása évi közel 200 millió forintba kerül, s az üzemeltetésből egyelőre évi 82 millió forintos bevétellel számolnak. A 80-150 férőhelyes hajók többsége nem a legmodernebb, de felújításon átesett konstrukció, ezért a járatok üzemeltetéséhez középtávon szükséges lesz új hajók beszerzése is. A BKK a hajóközlekedés első időszakának tapasztalatai alapján, javaslatot dolgoz ki a vízijárműpark korszerűsítésére és a járatok agglomeráció felé történő kiterjesztésére is. Erre a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lesz lehetőség. Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat kezdtek egy - a Visegrád és Százhalombatta között működő - gyorshajójárat megvalósításának lehetőségeiről is, amely részben tehermentesíthetné a Budapestre vezető közutakat.

 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo