A Fővárosi Közgyűlés június 20-i ülésén elfogadta azt az előterjesztést, mely alapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a május elején megkötött közszolgáltatási szerződés keretein belül, menetrend szerinti hajójáratokat rendel a BKV-tól. A július 1-től induló szolgáltatás beindításához a budapesti folyamszakaszon részben európai uniós forrásból, összesen kilenc kikötőt alakítottak ki. A projekt 493 millió forintos költségének 90%-át az Új Széchenyi Terv keretében az EU támogatása biztosította. A kikötők akadálymentesek, a Boráros téren pedig külön lift is épült a mozgásukban korlátozottak számára. Emellett a kikötőkben kerékpártárolók, néhány helyszínen pedig P+R parkolók is létesültek.
A fejlesztés célja, hogy a Duna kihasználásával új és korszerű közösségi közlekedési alternatívát biztosítsanak a fővárosban élők számára. A három járat közül kettő (a D11 és a D12 jelű) hétköznapokon, egy pedig (D13) hétvégén közlekedik. A D11 járat reggel 7 és 19 óra között hét pesti kikötő - Újpest, Árpád út, Meder utca, Népfürdő utca. (Árpád híd), Jászai Mari tér (Margit híd), Petőfi tér (Erzsébet híd), Boráros tér (Petőfi híd), Haller utca - mellett Budán, a Batthyány téren, a Szent Gellért téren és az A38 Hajónál (Egyetemváros) is megáll. A szintén munkanapokon közlekedő D12 és a hétvégéken, illetve ünnepnapokon induló D13 járatok a Római-part és a Kopaszi-gát között is közlekednek majd. Utóbbi 9 és 18 óra között óránként indul, s érinti az Óbudai-sziget, a Margit-sziget és Dráva utca kikötőt is, így eljutási lehetőséget kínál a főváros legfontosabb folyó menti közparkjaiba. A felújított hajók 20 percenként közlekednek csúcsidőben.
A hajójáratok munkanapokon Budapest-bérlettel, napijeggyel és 400 forintos, helyszínen váltott vonaljeggyel is igénybe vehetők, hétvégén viszont csak vonaljeggyel lehet utazni, a kerékpárokra pedig 400 forintos jegyet kell venni. A 6 éven aluliak és a 65 éven felüliek ingyen vehetik igénybe a szolgáltatást.
A hajójáratok beindítása évi közel 200 millió forintba kerül, s az üzemeltetésből egyelőre évi 82 millió forintos bevétellel számolnak. A 80-150 férőhelyes hajók többsége nem a legmodernebb, de felújításon átesett konstrukció, ezért a járatok üzemeltetéséhez középtávon szükséges lesz új hajók beszerzése is. A BKK a hajóközlekedés első időszakának tapasztalatai alapján, javaslatot dolgoz ki a vízijárműpark korszerűsítésére és a járatok agglomeráció felé történő kiterjesztésére is. Erre a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lesz lehetőség. Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat kezdtek egy - a Visegrád és Százhalombatta között működő - gyorshajójárat megvalósításának lehetőségeiről is, amely részben tehermentesíthetné a Budapestre vezető közutakat.