Na, akkor evezzünk át a Balatonról a Dunára!

A műszaki felmérésekkel elkezdődött a Sió idegenforgalmi fejlesztése. A tervek szerint kajakkal, kenuval járható lesz a Balatont a Dunával összekötő folyó 85 kilométeres szakasza, mellette pedig kerékpárút épül.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A tervek szerint kajakkal, kenuval járható lesz a Balatont a Dunával összekötő folyó 85 kilométeres szakasza, mellette pedig kerékpárút épül. A Sión tizenkét kiszállóhelyet és hét megállót hoznak létre fogadóépületekkel. Ezeken a multimodális csomópontokon több közlekedési eszközt: kerékpárt, kajakot, kenut is igénybe vehetnek majd a turisták.

Ezek a legnépszerűbb települések a Balatonon
A nyári időjárás beköszöntével felélénkült a Balaton-parti lakóingatlanok, ezen belül a nyaralók iránti kereslet, amelynek a bővülő belföldi idegenforgalom is támaszt ad. A kereslet meglehetősen nagy szórást mutat a különböző településeket tekintve.
A megvalósítás a műszaki bejárással, a helyszínek felülvizsgálatával kezdődött el. A tervek szerint az úszó stégekből, lépcsőből álló kiszállóhelyeket Ozorán, Simontornyán, Pálfán, Sárszentlőrincen, Borjádon, Úzdon, Kölesden, Medinán, Harcon, Sióagárdon és Szekszárdon alakítják ki, megállók Harcon, Kölesden, Sárszentlőrincen, Pálfán, Simontornyán épülnek, Medinán és Sióagárdon már meglévő épületeket alakítanak át turistákat fogadó létesítményekké. A korábbi elképzelésekhez képest Borjádon, Úzdon és Pálfán változhatnak a pontos helyszínek. A fejlesztésekkel érintett 85 kilométeres szakasz Ozorától a Sió-árvízkapuig tart.

A vízi út állomásainak tervezése legkorábban 2017. november végére zárul le, az azt követő közbeszerzési eljárás után kezdődhet el a kivitelezés. A projekt egyes elemeit – néhány fogadóépületet és kiszállót – már 2018 nyarán használatba lehet venni, a megvalósítás határideje 2019. május.

Két keréken szép az élet
A magyar lakosság kifejezetten biciklipárti. A 18–69 évesek közel 70 százaléka rendelkezik saját kerékpárral, és 65 százalékuk, ha csak alkalmanként is, de szokott kerékpározni, ötödük szinte mindennap biciklire pattan.
A második lépcsőben 62 kilométernyi kerékpárutat hoznak létre a Sió mellett; ebből Szekszárd és Harc között, nyolc kilométeren új út épül a folyó töltésén, Harctól Simontornyáig a 6317-es úton jelölnek ki kerékpársávot. A harmadik ütemben Szekszárdon kerékpárokkal, kajakkal, kenuval, fitneszeszközökkel felszerelt turisztikai bázis épül.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo