Könnyebb lesz az élet: megnyílik a rakpart

A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése 2008. április vége óta zajlik a budai alsó rakparton. A Petőfi híd és az Erzsébet híd közötti rakpart-szakaszon november végére a szakemberek lefektették a főgyűjtő összes csőelemét, ezzel mintegy 1,8 km hosszúságban megépült a 2 méter átmérőjű szennyvízcsatorna a Duna mentén. December 22-ére az új útburkolat is elkészül ezen az útszakaszon, így - két héttel a tervezett januári átadás előtt - már hétfő reggeltől újra lehet közlekedni a budai alsó rakparton, a Lágymányosi hídtól a Margit hídig, mindkét irányban. Az alsó rakpart középső (Erzsébet és Margit híd közé eső) szakaszát már november elején megnyitották.

Bár a közlekedés elindulhat az alsó rakparton, az autósoknak számítaniuk kell arra, hogy a főgyűjtőcsatorna építése a jövő évben is folytatódik, és egyes munkafázisok ezt az útszakaszt is érintik majd. Rövid ideig tartó, kis területre kiterjedő (például egy csatorna-akna néhány méteres körzetét érintő) forgalomkorlátozás, sávszűkület még várható a most megnyíló rakpart-szakaszon, illetve bizonyos le-, és felhajtó sávokban is!

Budán is lesz
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás összköltsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át a Kohéziós Alapból az Európai Unió finanszírozza, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.
Időközben a Bem téren és a Margit híd környezetében is épül a főgyűjtőcsatorna. Emiatt november utolsó napjaiban a Bem téren le kellett zárni a Fő utca kereszteződését, ezért az elmúlt 3 hétben nem lehetett behajtani a térről a Fő utcába. A kereszteződést a tervezettnél korábban, már december 17-én újra meg lehetett nyitni, azonban csak átmeneti időre, ideiglenes útburkolattal. Ahogy ezt korábban is jeleztük, jövőre is folytatódnak a munkálatok a Bem téren, ezért január 10-től február közepéig sávszűkítésre, majd a Fő utcai kereszteződés újbóli lezárására kell számítani, várhatóan nyár elejéig.A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése 2009 augusztusáig tart a Döbrentei tér és a II. kerületi Zsigmond tér között. A munkások részben a felső, részben az alsó rakpart alatt dolgoznak majd. A csatornafektetést jövő év őszén útpályaépítés, a Margit híd budai hídfőjénél pedig egy új közlekedési csomópont kialakítása követi, ezért a budai alsó rakpart Margit hídtól északra eső részét várhatóan 2009 októberétől lehet majd újra használni.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo