Könnyebb lesz az élet: megnyílik a rakpart

A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése 2008. április vége óta zajlik a budai alsó rakparton. A Petőfi híd és az Erzsébet híd közötti rakpart-szakaszon november végére a szakemberek lefektették a főgyűjtő összes csőelemét, ezzel mintegy 1,8 km hosszúságban megépült a 2 méter átmérőjű szennyvízcsatorna a Duna mentén. December 22-ére az új útburkolat is elkészül ezen az útszakaszon, így - két héttel a tervezett januári átadás előtt - már hétfő reggeltől újra lehet közlekedni a budai alsó rakparton, a Lágymányosi hídtól a Margit hídig, mindkét irányban. Az alsó rakpart középső (Erzsébet és Margit híd közé eső) szakaszát már november elején megnyitották.

Bár a közlekedés elindulhat az alsó rakparton, az autósoknak számítaniuk kell arra, hogy a főgyűjtőcsatorna építése a jövő évben is folytatódik, és egyes munkafázisok ezt az útszakaszt is érintik majd. Rövid ideig tartó, kis területre kiterjedő (például egy csatorna-akna néhány méteres körzetét érintő) forgalomkorlátozás, sávszűkület még várható a most megnyíló rakpart-szakaszon, illetve bizonyos le-, és felhajtó sávokban is!

Budán is lesz
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás összköltsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65%-át a Kohéziós Alapból az Európai Unió finanszírozza, 20%-át a magyar állam, 15%-át pedig a főváros állja.
Időközben a Bem téren és a Margit híd környezetében is épül a főgyűjtőcsatorna. Emiatt november utolsó napjaiban a Bem téren le kellett zárni a Fő utca kereszteződését, ezért az elmúlt 3 hétben nem lehetett behajtani a térről a Fő utcába. A kereszteződést a tervezettnél korábban, már december 17-én újra meg lehetett nyitni, azonban csak átmeneti időre, ideiglenes útburkolattal. Ahogy ezt korábban is jeleztük, jövőre is folytatódnak a munkálatok a Bem téren, ezért január 10-től február közepéig sávszűkítésre, majd a Fő utcai kereszteződés újbóli lezárására kell számítani, várhatóan nyár elejéig.A Budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna építése 2009 augusztusáig tart a Döbrentei tér és a II. kerületi Zsigmond tér között. A munkások részben a felső, részben az alsó rakpart alatt dolgoznak majd. A csatornafektetést jövő év őszén útpályaépítés, a Margit híd budai hídfőjénél pedig egy új közlekedési csomópont kialakítása követi, ezért a budai alsó rakpart Margit hídtól északra eső részét várhatóan 2009 októberétől lehet majd újra használni.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo