Autógyártás cikkek


Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók!

Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók! 

Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.
Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói

Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói 

Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének - derül ki a Roland Berger Automotive Disruption Radar című tanulmányából.
A mobilpiac irányába megy el az autóipar

A mobilpiac irányába megy el az autóipar 

Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért - derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.
Magyar acélból hazai autót

Magyar acélból hazai autót 

A gépjárműiparral való szoros együttműködés révén az hazai acélipar további fejlődésére számítanak a piaci szereplők. A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) szimpóziumán elhangzott, hogy acélgyártók fejlesztéseinek köszönhetően a gépjárművek korszerűbb technológiával készülő alkatrészeit is hazai gyártóktól lehet majd beszerezni.
Közel az áttörés az elektromos autóknál

Közel az áttörés az elektromos autóknál 

Áttörést hozhatnak az elektromos autók terjedésében a legújabb akkumulátortechnológiák. A mostani akkuk ugyanis túl nehezek, és ez szoros összefüggésben áll azzal, hogy a kocsikat túl gyakran kell feltölteni. Ez azonban hamarosan megváltozhat – mutatta ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég tanulmánya.
Az Unió harcol az európai fogyasztókért a VW botrányban

Az Unió harcol az európai fogyasztókért a VW botrányban 

A Volkswagen csoport (VW) az uniós tagországok többségében egyértelműen megsértette a fogyasztóvédelmi szabályokat, ezért közösségi szintű koordinációra van szükség a tavaly kirobbant dízelbotrány ügyében - jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság igazságügyért és fogyasztóvédelemért felelős tagja.
A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban?

A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban? 

Sajtóértesülések szerint a Bosch munkatársai több mint egy évtizeden át együtt dolgoztak a Volkswagen szakembereivel az emissziós teszteket manipuláló szoftver kifejlesztésén. Ráadásul nemcsak a dízel-, hanem a benzinmotorokat is manipulálták.
Még egy gyárat épít Kecskeméten a Mercedes

Még egy gyárat épít Kecskeméten a Mercedes 

Első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz az ipar 4.0 szellemében épülő gyár. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2500 új munkahelyet teremt a telephelyen, és továbbiakat a beszállítói oldalon, valamint a németországi gyárakban.
Egy autógyár, ami nem termel hulladékot

Egy autógyár, ami nem termel hulladékot 

A Ford mind a 12 európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen - közölte az autóipari vállalat. Ezzel évente 6 ezer tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben, ez a mennyiség megfelel egy 12,5 ezer lakosú kisváros hulladéktermelésének. A Ford így már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában.
Megcsinálták: zéró hulladékkal is lehet autót gyártani

Megcsinálták: zéró hulladékkal is lehet autót gyártani 

Egy 12,5 ezer lakosú város hulladéktermelésének megfelelő, 6 ezer tonnás csökkentést valósított meg a Ford azzal, hogy mind a 12 európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladékkibocsátása nullára csökkenjen – közölte az autóipari vállalat az MTI-vel.

Nem kapnak kártérítést Európában a manipulált VW-k tulajdonosai 

A Volkswagen ugyan megerősítette, hogy az Egyesült Államokkal ellentétben Európában nem fizet kártérítést a csoport (VW) dízelbotrányában érintett autók tulajdonosainak, az Európai Bizottság és a cég azonban további egyeztetéseket folytat az ügyben.

Dízelbotrány: a magyar GDP is csökkenhet 

A legrosszabb forgatókönyv szerint a dízelbotrány miatti termelés visszaesés 1-1,5 százalékkal csökkentheti a magyar GDP-t az Export Kooperáció szakértői szerint.

Jót is tehet a környezetvédelemnek a VW botrány 

Bekeményít az Unió a Volkswagen kibocsátási botránya miatt - tehát végső soron még az is lehet, hogy a folyamatok felgyorsítása révén hosszabb távon jót tesz a környezetnek a most napvilágra került csalás.

Miért nem tudnak profitálni az ukrán válságból a magyar acélgyártók? 

Alultőkésítettségük és egyes esetekben nem áttekinthető tulajdoni viszonyaik miatt a magyar gyártók nem tudják kihasználni a kedvező lehetőségeket, így térségünkben továbbra is elsősorban a lengyel, olasz, román, cseh és szlovák vállalatok uralják a regionális piacot.

Autótesz: magyar szívvel 

Az Opel Astra Sports Tourer nem új modell, sőt már egy időszakos frissítésen is átesett, most azonban új erőforrásai miatt ismét érdemes a figyelemre. Egy teljes felszereltségű példányt teszteltünk a Szentgotthárdon készülő új generációs, 136 lóerős 1,6 literes turbódízel motorral.

Lejtőn, hátszéllel sem annyit fogyasztanak, mint kellene 

Brutális, 360 millió dolláros büntetést szabtak ki a Hyundai és a Kia dél-koreai autógyártókra, mivel kozmetikázták több modelljük fogyasztási adatait is. Nem ez volt az első ilyen eset, de messze ez a legnagyobb büntetés, amit ezért fizettek.

Az autógyártók húzzák az ipart 

Látszanak már a kilábalás jelei a magyar gazdaságban, ugyanakkor az ipari termelésünket még mindig szinte csak az autógyártás húzza, az export és az import is csak szerényen bővült.

Üzemeket zár be a járműipari cég 

A Vas és Zala megyében prémium autómárkák üléshuzatait gyártó Car-Inside Kft. a termelést áttelepítve, az eddigi négy üzeméből kettőt bezár, és csökkenti dolgozóinak.

Nincs fordulat, tovább döcög az ipar 

Júniusban a Központi Statisztikai Hivatal által közölt- előzetes - adatok alapján 0,6 százalékkal emelkedett az ipari termelés az előző év azonos hónapjához viszonyítva. Az esztendő első hat hónapjában 0,4 százalékos csökkenést mértek a statisztikusok éves összevetésben. Az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanaptényezővel is kiigazított ipari termelési index júniusban 2,2 százalékkal csökkent.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk

A kockázat csökkenthető, de a legjobb, ha egyáltalán nem dohányzunk 

Május 31-e a Dohányzásmentes Világnap.

Gazdaság

Segítséget kapnak a fiatal gazdák

Segítséget kapnak a fiatal gazdák  

Újabb szolgáltatással segíti tagjait a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo