A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban?

Sajtóértesülések szerint a Bosch munkatársai több mint egy évtizeden át együtt dolgoztak a Volkswagen szakembereivel az emissziós teszteket manipuláló szoftver kifejlesztésén. Ráadásul nemcsak a dízel-, hanem a benzinmotorokat is manipulálták.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Kép: SXC

A németországi gazdasági lap, a Handellsblatt értesülései szerint a stuttgarti ügyészség olyan dokumentumok birtokába jutott, amelyek bizonyítják, hogy a Bosch egyik osztálya legalább 2005-től együtt dolgozott a Volkswagennel a motorvezérlő szoftver kifejlesztésén. „Az osztály, ahonnan a dokumentumok származnak, már 2005-től tudta, hogy csaló szoftverről van szó” – tájékoztatta a meg nem nevezett belső forrás a WirtschaftsWoche lapot. Elmondásából az is kiderül, hogy a csalás jóval nagyobb mértéket öltött a nitrogén-oxid-kibocsátási teszteredmények már jól ismert manipulálásánál. „Más környezetszennyező anyagokról is szó van, mint például a koromrészecskék, valamint a benzinmotorokról is” – mondta.

Meghekkelt autók: a Volkswagen-botrány csak a kezdet
Napjaink luxusautói olyan bonyolult számítógépeket tartalmaznak, hogy csak a legképzettebb komputerlángelmék tudják igazán megérteni vagy észrevenni a hibát. Így jöhetett létre a VW-csalás, de az is elképzelhető, hogy autókat ér majd hekkertámadás.
Az adatok 2011-ben kerültek az ügyészség birtokába egy másik üggyel összefüggésben. A Bosch egykori alkalmazottja 2009 és 2011 között összesen 1,3 terabyte, 1800 CD-nek megfelelő mennyiségű anyagot másolt le azzal a szándékkal, hogy a versenytársaknak értékesítse azt. Ezt az adathalmazt most új szempontok szerint is átvizsgálja a nyomozó hatóság.

Az amerikai szövetségi környezetvédelmi hatóság (Environmental Protection Agency – EPA) és a California Air Resources Board (CARB) pénteken jelentette be, hogy súlyos manipulációt találtak a Volkswagen járműveinél. Az EPA szerint egy hatástalanító szoftver segítségével akár 40-szer több nitrogén-oxidot (NOx) bocsátanak ki a márka ezen dízelmotorjával szerelt autói, mint a megengedett érték. A VW csaló algoritmusa érzékelte, amikor a gépjármű elektronikus szervizcsatlakozójára (ECM) környezetvédelmi mérés miatt csatlakoztak. A szoftver a kormány állásából, a sebességből, a motor jellemzőiből, a légköri viszonyokból, sőt a géptető helyzetéből (nyitva van) következtetett erre. Amennyiben úgy értékelte, hogy jobban kell teljesítenie, az előre beállított jelleggrafikonokból a megfelelőt használta, amellyel teljesíteni tudta a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat. Amennyiben ez nem volt szükséges, akkor az utcai kalibrációt használva sokkal megengedőbb volt a rendszer, és akár 40-szer annyi káros anyagot engedett a levegőbe jutni. (A botrányról itt olvashatja az Autóblog.hu cikkét.)

 

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo