A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban?

Sajtóértesülések szerint a Bosch munkatársai több mint egy évtizeden át együtt dolgoztak a Volkswagen szakembereivel az emissziós teszteket manipuláló szoftver kifejlesztésén. Ráadásul nemcsak a dízel-, hanem a benzinmotorokat is manipulálták.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A németországi gazdasági lap, a Handellsblatt értesülései szerint a stuttgarti ügyészség olyan dokumentumok birtokába jutott, amelyek bizonyítják, hogy a Bosch egyik osztálya legalább 2005-től együtt dolgozott a Volkswagennel a motorvezérlő szoftver kifejlesztésén. „Az osztály, ahonnan a dokumentumok származnak, már 2005-től tudta, hogy csaló szoftverről van szó” – tájékoztatta a meg nem nevezett belső forrás a WirtschaftsWoche lapot. Elmondásából az is kiderül, hogy a csalás jóval nagyobb mértéket öltött a nitrogén-oxid-kibocsátási teszteredmények már jól ismert manipulálásánál. „Más környezetszennyező anyagokról is szó van, mint például a koromrészecskék, valamint a benzinmotorokról is” – mondta.

Meghekkelt autók: a Volkswagen-botrány csak a kezdet
Napjaink luxusautói olyan bonyolult számítógépeket tartalmaznak, hogy csak a legképzettebb komputerlángelmék tudják igazán megérteni vagy észrevenni a hibát. Így jöhetett létre a VW-csalás, de az is elképzelhető, hogy autókat ér majd hekkertámadás.
Az adatok 2011-ben kerültek az ügyészség birtokába egy másik üggyel összefüggésben. A Bosch egykori alkalmazottja 2009 és 2011 között összesen 1,3 terabyte, 1800 CD-nek megfelelő mennyiségű anyagot másolt le azzal a szándékkal, hogy a versenytársaknak értékesítse azt. Ezt az adathalmazt most új szempontok szerint is átvizsgálja a nyomozó hatóság.

Az amerikai szövetségi környezetvédelmi hatóság (Environmental Protection Agency – EPA) és a California Air Resources Board (CARB) pénteken jelentette be, hogy súlyos manipulációt találtak a Volkswagen járműveinél. Az EPA szerint egy hatástalanító szoftver segítségével akár 40-szer több nitrogén-oxidot (NOx) bocsátanak ki a márka ezen dízelmotorjával szerelt autói, mint a megengedett érték. A VW csaló algoritmusa érzékelte, amikor a gépjármű elektronikus szervizcsatlakozójára (ECM) környezetvédelmi mérés miatt csatlakoztak. A szoftver a kormány állásából, a sebességből, a motor jellemzőiből, a légköri viszonyokból, sőt a géptető helyzetéből (nyitva van) következtetett erre. Amennyiben úgy értékelte, hogy jobban kell teljesítenie, az előre beállított jelleggrafikonokból a megfelelőt használta, amellyel teljesíteni tudta a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat. Amennyiben ez nem volt szükséges, akkor az utcai kalibrációt használva sokkal megengedőbb volt a rendszer, és akár 40-szer annyi káros anyagot engedett a levegőbe jutni. (A botrányról itt olvashatja az Autóblog.hu cikkét.)

 

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo