Jót is tehet a környezetvédelemnek a VW botrány

Bekeményít az Unió a Volkswagen kibocsátási botránya miatt - tehát végső soron még az is lehet, hogy a folyamatok felgyorsítása révén hosszabb távon jót tesz a környezetnek a most napvilágra került csalás.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Wikipedia

Amióta az autógyártók termékeinek átlagos szén-dioxid-kibocsátását korlátozta az EU, nyílt titok, hogy az újabb modelleknél minden piszkos trükköt bevetettek a fogyasztási és emissziós értékek csökkentése érdekében – legalábbis a mérési ciklus során - írja a Totalcar. Az EU politikusai már évek óta foglalkoznak a problémával, de a vita eddig zárt ajtók mögött, különféle bizottságokban zajlott. A helyzet ismerői szerint itt is a hazai autóipart védelmező német politikusok igyekeztek puhítani a törvénytervezeten, és késleltetni a döntéshozatalt, így eddig lényegében nem haladtak a dolgok. A VW csalási botránya azonban új lendületet adott ennek az ügynek is: az Európa Parlament Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta az új mérési szabványokra vonatkozó törvénytervezetet. Ennek következtében a továbbiakban már nyilvánosan zajlik majd a vita, így valószínű, hogy 2017-re érvénybe is léphet az új törvény.

Az perszer érdekes kérdés, hogy a szigorúbb mérési szabvány mellett az autógyártók milyen áron tudják majd tartani magukat a károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási normákhoz, és ez milyen hatással lesz az autók árára – erre a kérdésre azonban csak évek múlva születhet meg a válasz.

Befellegzett?
Az amerikai szövetségi környezetvédelmi hatóság (Environmental Protection Agency – EPA) és a California Air Resources Board (CARB) pénteken jelentette be, hogy súlyos manipulációt találtak a Volkswagen járműveinél. Az EPA szerint egy hatástalanító szoftver segítségével akár 40-szer több nitrogén-oxidot (NOx) bocsátanak ki a márka ezen dízelmotorjával szerelt autói, mint a megengedett érték. A VW csaló algoritmusa érzékelte, amikor a gépjármű elektronikus szervizcsatlakozójára (ECM) környezetvédelmi mérés miatt csatlakoztak. A szoftver a kormány állásából, a sebességből, a motor jellemzőiből, a légköri viszonyokból, sőt a géptető helyzetéből (nyitva van) következtetett erre. Amennyiben úgy értékelte, hogy jobban kell teljesítenie, az előre beállított jelleggrafikonokból a megfelelőt használta, amellyel teljesíteni tudta a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat. Amennyiben ez nem volt szükséges, akkor az utcai kalibrációt használva sokkal megengedőbb volt a rendszer, és akár 40-szer annyi káros anyagot engedett a levegőbe jutni. A Portfolio.hu szerint Amerika után Németországban, Svájcban, Dél-Koreában és Ausztráliában is vizsgálják majd az érintett dízel modelleket. A francia pénzügyminiszer kezdeményezte a Volkswagen modelljeinek Európára kiterjesztett vizsgálatát. A Volkswagen részvényesei és a környezetvédők is beperelik a német autógyártót. (A botrányról itt olvashatja az Autóblog.hu cikkét.)

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo