Jót is tehet a környezetvédelemnek a VW botrány

Bekeményít az Unió a Volkswagen kibocsátási botránya miatt - tehát végső soron még az is lehet, hogy a folyamatok felgyorsítása révén hosszabb távon jót tesz a környezetnek a most napvilágra került csalás.

Kép:Wikipedia

Amióta az autógyártók termékeinek átlagos szén-dioxid-kibocsátását korlátozta az EU, nyílt titok, hogy az újabb modelleknél minden piszkos trükköt bevetettek a fogyasztási és emissziós értékek csökkentése érdekében – legalábbis a mérési ciklus során - írja a Totalcar. Az EU politikusai már évek óta foglalkoznak a problémával, de a vita eddig zárt ajtók mögött, különféle bizottságokban zajlott. A helyzet ismerői szerint itt is a hazai autóipart védelmező német politikusok igyekeztek puhítani a törvénytervezeten, és késleltetni a döntéshozatalt, így eddig lényegében nem haladtak a dolgok. A VW csalási botránya azonban új lendületet adott ennek az ügynek is: az Európa Parlament Környezetvédelmi Bizottsága megszavazta az új mérési szabványokra vonatkozó törvénytervezetet. Ennek következtében a továbbiakban már nyilvánosan zajlik majd a vita, így valószínű, hogy 2017-re érvénybe is léphet az új törvény.

Az perszer érdekes kérdés, hogy a szigorúbb mérési szabvány mellett az autógyártók milyen áron tudják majd tartani magukat a károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási normákhoz, és ez milyen hatással lesz az autók árára – erre a kérdésre azonban csak évek múlva születhet meg a válasz.

Befellegzett?
Az amerikai szövetségi környezetvédelmi hatóság (Environmental Protection Agency – EPA) és a California Air Resources Board (CARB) pénteken jelentette be, hogy súlyos manipulációt találtak a Volkswagen járműveinél. Az EPA szerint egy hatástalanító szoftver segítségével akár 40-szer több nitrogén-oxidot (NOx) bocsátanak ki a márka ezen dízelmotorjával szerelt autói, mint a megengedett érték. A VW csaló algoritmusa érzékelte, amikor a gépjármű elektronikus szervizcsatlakozójára (ECM) környezetvédelmi mérés miatt csatlakoztak. A szoftver a kormány állásából, a sebességből, a motor jellemzőiből, a légköri viszonyokból, sőt a géptető helyzetéből (nyitva van) következtetett erre. Amennyiben úgy értékelte, hogy jobban kell teljesítenie, az előre beállított jelleggrafikonokból a megfelelőt használta, amellyel teljesíteni tudta a szigorú károsanyag-kibocsátási normákat. Amennyiben ez nem volt szükséges, akkor az utcai kalibrációt használva sokkal megengedőbb volt a rendszer, és akár 40-szer annyi káros anyagot engedett a levegőbe jutni. A Portfolio.hu szerint Amerika után Németországban, Svájcban, Dél-Koreában és Ausztráliában is vizsgálják majd az érintett dízel modelleket. A francia pénzügyminiszer kezdeményezte a Volkswagen modelljeinek Európára kiterjesztett vizsgálatát. A Volkswagen részvényesei és a környezetvédők is beperelik a német autógyártót. (A botrányról itt olvashatja az Autóblog.hu cikkét.)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo