Megcsinálták: zéró hulladékkal is lehet autót gyártani

Egy 12,5 ezer lakosú város hulladéktermelésének megfelelő, 6 ezer tonnás csökkentést valósított meg a Ford azzal, hogy mind a 12 európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladékkibocsátása nullára csökkenjen – közölte az autóipari vállalat az MTI-vel.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az átalakításnak köszönhetően elmondható, hogy a Ford így már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában. 

Kép: blog.ford.ca

A tájékoztatás szerint a hulladékkibocsátás nullára csökkentésében számos innovatív megoldás játszik szerepet: a brit Dagenham üzemben például brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj. A spanyolországi Valencia üzemben a reciklálásra már nem alkalmas hulladékot alternatív energiaforrásként hasznosítják. A zéró hulladékkibocsátású Ford gyárak sorában a spanyolországi Valencia és a romániai Craiova üzem a két legújabb létesítmény.

A szemét, ahogy még sohasem látta
A nulla hulladék nem technológiai megoldás vagy eszköz, amit megvásárolhatunk, hogy majd gondoskodjon a szemetünk eltakarításáról. A nulla hulladék szemléletmód, amelyben elsődleges a keletkező hulladék mértékének csökkentése és a hulladékban rejlő nyersanyag felismerése. Nem előre gyártott, kész recept, hanem a megoldáskeresés új módja, amely először is egyértelmű jövőképet határoz meg.
A Ford 2015-ben vezette be a gyártási rendszer részeként az új energiamenedzsment operációs rendszert, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat felmérheti a gyárak energiaszükségletét, és távolról szabályozhatja az energia- és fűtési rendszereket. Ez is fontos szerepet játszik abban az energiastratégiában, amelynek eredményeképpen a Ford a 2011-es szinthez képest mára 25 százalékkal –  évente 800 gigawattórával – csökkentette áramfelhasználását. 2013 és 2015 között a Ford a vízfelhasználását is jelentősen mérsékelte – egy autó gyártásához a korábbi 4,04 helyett már csupán 3,81 köbméter víz szükséges –, akárcsak a szén-dioxid-kibocsátását, amely egy legyártott autóra vetítve 0,78-ról 0,72 tonnára csökkent.

A Ford Motor Co. globális autóipari és mobilitási vállalat, központja a Michigan állambeli Dearborn. Világszerte 201 ezer alkalmazottat foglalkoztat, és 67 gyártóüzemet működtet. A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53 ezer alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig 68 ezer embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Co. mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították –, az európai gyártás 1911-ben indult meg.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo