Autó gombnyomásra: nem vásároljuk, alkalomra rendeljük a kocsikat

2025 körül már ugyanannyiba kerül majd egy elektromos, mint egy robbanómotoros autó és nagy szerepe lesz az önvezető, többek által is használt kocsiknak, véli a Volkswagen konszern jövőkutató részlegének vezetője.

 

A világ legnagyobb autógyártója külön kutatógárdát alkalmaz abból a célból, hogy elemezze a jövő várható trendjeit, mindazokat a gazdasági, társadalmi, tudományos és egyéb fejleményeket, amelyek befolyásolhatják a konszern jövendő tevékenységét.

Ferdinand Müller-Pietralla és társai elsősorban a “Big data” elemzésével foglalkoznak: a mesterséges intelligenciát is alkalmazó számítógép-rendszerük több, mint 40 millió tudományos dolgozat, 95 millió szabadalom, valamint napi több, mint 90.000 friss hír feldolgozását teszi lehetővé.

Kép: Volkswagen

Az egyes szakterületek specialistái ezen adatok alapján is dolgoznak ki megfelelő ajánlásokat a konszern egyes részlegeinek. Ez a módszer tette például lehetővé, hogy idejében felismerjék a trendet a “városi terepjárókhoz.”

A kutatások megmutatták, hogy az emberek kedvelik az ilyen formájú autókat, mert azok sportosságot sugallnak – még akkor is, ha vezetőjük egyáltalán nem sportos...
Ugyanakkor magas fekvésükkel megkönnyítik és kényelmesebbé, egyúttal biztonságosabbá teszik a vezetést, ami fontos olyan időszakban, amikor egyre több az idős vezető.

Müller-Pietralla részlege vizsgálja azt is, hogyan alakul majd a világ egyes földrajzi régióiban a mobilitás a következő 10-15 évben. Ehhez elemzik a demográfiai adatokat, a közlekedési infrastruktúra alakulását, a térség gazdasági fejlődését, jövedelmi viszonyait, a járműszám növekedését – hozzá a versenyviszonyokat, a jogszabályi környezetet és a lakosság nézeteinek alakulását is, hogy felmérhessék, mennyi és milyen jellegű termékükre lehet a jövőben az adott területen szükség.

A kutatók szerint változóban az autó jövője: a személyes, nagyrabecsült, az egyéni igények alapján kiválasztott járművet belátható időn belül felváltja majd a célszerű, önjáró autó, ami semmivel nem lesz több, mint egyfajta közösen használt szállítási eszköz.

Igaz, azt

tetszésünk szerint rendelhetjük meg a használathoz: lehet akár mozgó iroda, amelyben útközben dolgozhatunk, de lehet csillogó-villogó automata autó, amellyel éppen esküvőnk helyszínére utazunk... Ezeket a járműveket egy gombnyomással tudjuk majd megrendelni – s egy másik gombnyomásssal leállítani és otthagyni.
A konszern reményei szerint ilyen járműparkok, amelynek próbapéldányait már a VW is elkészítette, akár már 2025-re rendelkezésre állhatnak, addigra a gyakorlatban is kiállják a szükséges próbákat az önvezető kocsikat irányító szoftverek, biztonsági rendszerek. Nagy előnyük lesz az is, hogy egyszerűbb lesz a városi közlekedés: nem kell csomagunkkal átszállni egyik közlekedési eszközből a másikba, vagy a harmadikba – a közlekedésirányító rendszerek minden
Az „okos” autópályán táblák sem lesznek
Nagy-Britannia üvegszálas tájékoztatási rendszert épít ki autópályáin, amely feleslegessé teszi a táblákat, szöveges jelzéseket, mert adatait közvetlenül veszik a korszerű autók.
kocsit úticéljának megfelelően, optimálisan irányítanak, nem lesz többé torlódás...

A Volkswagennél azzal számolnak, hogy miután az emberiség létszáma 2050-ig mintegy 2.3-2.4 milliárd fővel tovább nő, ebben az időtávban csaknem megkétszereződik a mobilitás, azaz a járműipar jövője igencsak biztosított.

A kérdés csak az, milyen járművek készülnek majd a következő évtizedekben. Müller-Pietralla szerint 2023-2025 között a villany- és a robbanómotoros autók ára kiegyenlítődik, akkor már a vásárlón múlik, melyiket választja.

Reményei szerint a többség az elektromos meghajtást választja majd, annál is inkább, mivel addigra az akkumulátorok fejlesztésével a kocsi utazótávolsága jelentősen megnő. Akiknek állandó hosszú utakat kell megtenniük, maradhatnak majd a hibrid-meghajtás mellett, igaz, nem benzinnel vagy olajjal, hanem szintetikus üzemanyagokkal, mint a metán. (Forrás: Der Spiegel).

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo