A világ legnagyobb autógyártója külön kutatógárdát alkalmaz abból a célból, hogy elemezze a jövő várható trendjeit, mindazokat a gazdasági, társadalmi, tudományos és egyéb fejleményeket, amelyek befolyásolhatják a konszern jövendő tevékenységét.
Ferdinand Müller-Pietralla és társai elsősorban a “Big data” elemzésével foglalkoznak: a mesterséges intelligenciát is alkalmazó számítógép-rendszerük több, mint 40 millió tudományos dolgozat, 95 millió szabadalom, valamint napi több, mint 90.000 friss hír feldolgozását teszi lehetővé.
Az egyes szakterületek specialistái ezen adatok alapján is dolgoznak ki megfelelő ajánlásokat a konszern egyes részlegeinek. Ez a módszer tette például lehetővé, hogy idejében felismerjék a trendet a “városi terepjárókhoz.”
A kutatások megmutatták, hogy az emberek kedvelik az ilyen formájú autókat, mert azok sportosságot sugallnak – még akkor is, ha vezetőjük egyáltalán nem sportos...Ugyanakkor magas fekvésükkel megkönnyítik és kényelmesebbé, egyúttal biztonságosabbá teszik a vezetést, ami fontos olyan időszakban, amikor egyre több az idős vezető.
Müller-Pietralla részlege vizsgálja azt is, hogyan alakul majd a világ egyes földrajzi régióiban a mobilitás a következő 10-15 évben. Ehhez elemzik a demográfiai adatokat, a közlekedési infrastruktúra alakulását, a térség gazdasági fejlődését, jövedelmi viszonyait, a járműszám növekedését – hozzá a versenyviszonyokat, a jogszabályi környezetet és a lakosság nézeteinek alakulását is, hogy felmérhessék, mennyi és milyen jellegű termékükre lehet a jövőben az adott területen szükség.
A kutatók szerint változóban az autó jövője: a személyes, nagyrabecsült, az egyéni igények alapján kiválasztott járművet belátható időn belül felváltja majd a célszerű, önjáró autó, ami semmivel nem lesz több, mint egyfajta közösen használt szállítási eszköz.
Igaz, azt
tetszésünk szerint rendelhetjük meg a használathoz: lehet akár mozgó iroda, amelyben útközben dolgozhatunk, de lehet csillogó-villogó automata autó, amellyel éppen esküvőnk helyszínére utazunk... Ezeket a járműveket egy gombnyomással tudjuk majd megrendelni – s egy másik gombnyomásssal leállítani és otthagyni.A konszern reményei szerint ilyen járműparkok, amelynek próbapéldányait már a VW is elkészítette, akár már 2025-re rendelkezésre állhatnak, addigra a gyakorlatban is kiállják a szükséges próbákat az önvezető kocsikat irányító szoftverek, biztonsági rendszerek. Nagy előnyük lesz az is, hogy egyszerűbb lesz a városi közlekedés: nem kell csomagunkkal átszállni egyik közlekedési eszközből a másikba, vagy a harmadikba – a közlekedésirányító rendszerek minden
A Volkswagennél azzal számolnak, hogy miután az emberiség létszáma 2050-ig mintegy 2.3-2.4 milliárd fővel tovább nő, ebben az időtávban csaknem megkétszereződik a mobilitás, azaz a járműipar jövője igencsak biztosított.
A kérdés csak az, milyen járművek készülnek majd a következő évtizedekben. Müller-Pietralla szerint 2023-2025 között a villany- és a robbanómotoros autók ára kiegyenlítődik, akkor már a vásárlón múlik, melyiket választja.
Reményei szerint a többség az elektromos meghajtást választja majd, annál is inkább, mivel addigra az akkumulátorok fejlesztésével a kocsi utazótávolsága jelentősen megnő. Akiknek állandó hosszú utakat kell megtenniük, maradhatnak majd a hibrid-meghajtás mellett, igaz, nem benzinnel vagy olajjal, hanem szintetikus üzemanyagokkal, mint a metán. (Forrás: Der Spiegel).