Autógyártás cikkek

Nem tud lábra állni a magyar járműgyártás
Egyértelműen a járműgyártás fogja vissza az ipari termelést, igaz emellett néhány kisebb jelentőségű ágazat, mint például a bányászat is gyengén teljesített. Bár az autógyártásban a keresleti oldalon javulás tapasztalható, várhatóan idén összességében visszaesés lesz majd.

Már nem az autógyártásé a kulcsszerep?
A koronavírus-világjárvány és a szerkezetváltás nehézségei miatt már nem húzóágazat az autógyártás a német gazdaságban - állapította meg egy hétfőn ismertetett kutatóintézeti elemzés.

Kellenek a beruházások: erre ad milliárdokat a német kormány
Állami hitelgaranciával áll a német kormány a svéd Northvolt vállalat Volkswagen AG és a BMW AG befektetői részvételével épülő akkumulátorgyár-beruházásai mögé - jelentette be a berlini gazdasági minisztérium.

Az autóipar a válság után - milyen út vezet a felépülés felé?
Az autógyártók már a koronavírus-járvány előtt is nehéz helyzetben voltak, most pedig egy minden eddigitől eltérő válság utáni helyzetre kell felkészülniük. A Roland Berger megvizsgálta azokat a stratégiai eszközöket, amelyek segíthetnek az iparág szereplőinek jobban megérteni a helyzetet és eredményes terveket készíteni.

Az autóipari beszállítók a járvány egyik nagy vesztesei
A koronavírus-válság okán Alsó-Szászország miniszterelnöke, a Volkswagen AG felügyelőbizottságának a tagja, Stephan Weil jobban aggódik a beszállító cégek, mint maga az autógyártó konszern sorsáért.

Nem igazán tud magához térni a magyarországi autógyártás
Csütörtökön tette közzé a KSH az ipari termelésre vonatkozó adatokat, amely szerint 2020 júniusában ennek volumene 7,8 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. A munkanaphatástól megtisztított adatok alapján a termelés 12,2 százalékkal csökkent. Mint írták, jelentős visszaesés volt a legnagyobb súlyú járműgyártásban.

100 ezer munkahely veszhet el az európai autóipar szívében
Akár 100 ezer munkahely is áldozatul eshet a német autóiparban az amerikai és az európai kereslet csökkenése miatt Ferdinand Dudenhöffer neves autóipari szakértő szerint.

Akadnak nehézségek a BMW háza táján
Veszteséggel zárta az idei második negyedévet a BMW konszern, tizenegy éve az első alkalommal, a vezetés azonban a járványvédelmi korlátozások miatt világszerte beszűkült autópiaci forgalom mellett is bizakodóan tekint az év második fele elé a cég honlapján szerdán publikált eredmény beszámoló alapján.

Mi lesz az autógyártás jövője?
A magyar járműgyártás az utóbbi években sikertörténet volt. Rövidtávon problémákat okoz, hogy a járvány miatt előbb a gyártósorok álltak le, majd a vevők is eltűntek, így az értékesítés is lenullázódott. Ennek ellenére a helyzet viszont talán nem olyan tragikus, mint amilyennek tűnik.

Újabb terület kapott óriási pofont a koronavírustól
A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Indul a munka a szentgotthárdi Opel-gyárban
Fokozatosan indítják újra a termelést mától.
Megvan, mikor indul újra a termelés az esztergomi Suzuki gyárban
Egyelőre csak egy műszakban.
Sorra állnak le az autógyárak
Lépett a Suzuki, a BMW és a Mercedes is.
Bajban a Nissan a terjedő vírus miatt?
A Nissan Motor ideiglenesen leállítja járműgyártását egyik japán gyárában, mert akadozik az alkatrészszállítás Kínából.
Megvan a kulcs az európai autógyártás sikeréhez - mire van szükség?
Kelet-Közép-Európában javíthatnak versenyképességükön a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) terén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég legfrissebb tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás vagy az elektromos meghajtás.
Új modell gyártásába kezd a sanghaji Tesla gyár
A mintegy 2 milliárd dollárból felépített üzemben a Model 3 két típusát gyártják majd.
Óriási bajba kerülhet a brit autóipar, ha elbénázzák a Brexitet
Aggódnak az autógyártók, a bizonytalan jövő veszélybe sodorhatja az ágazatot.
Elektromos autó forradalom az Audinál
Az Audi 2025-ig húsz, tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be, és több mint 10 milliárd eurót fordít a kapcsolódó fejlesztésekre.
A kínai anyacégbe olvad a Volvo Cars
Konszernbe integrálja a Volvo-motor gyártását a kínai tulajdonos.
Dízelbotrány – megszületett a vád a VW két vezetője ellen
Piaci manipuláció miatt vádat emelt kedden a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen (VW) vezérigazgatója és felügyelőbizottsági elnöke, valamint egy korábbi vezérigazgatója ellen a járműgyártó csoport dízelbotrányával összefüggésben.
Elkezdték építeni a debreceni BMW gyárat
A debreceni BMW autógyár építési munkálatai megkezdődhetnek - jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.
Már az autógyártóknak is sok, amit Trump megengedne
Nagy amerikai autógyártók Kalifornia állammal összefogva szigorúbb üzemanyag-fogyasztási normákban állapodtak meg, mint amilyeneket Donald Trump engedélyezne.
Vissza a jövőből – az önműködő autók határai
Egy régi DeLorean sportkocsit alakítanak olyan robotautóvá, amely szükséges esetén sodródással is ki tud kerülni veszélyes helyzeteket, akadályokat.
Van az a pénz – Mercedest gyártanak Moszkvában
Moszkva közelében a héten megkezdték Mercedes-személyautók gyártását. Elsősorban a főváros fizetőképes lakóinak készülnek az E-osztály drága limuzinjai és a divatos terepjárók.
Már megint az autók körül derült ki óriási disznóság
Az Európai Bizottság március 5-én összesen közel 370 millió euró bírságot szabott ki amiatt, hogy autóbiztonsági alkatrészeket beszállító vállalkozások éveken keresztül kartelleztek egymással. Ez az eljárás csak a jéghegy csúcsa: a Bizottság az elmúlt öt évben több mint két milliárd euró bírsággal sújtott gépjárműalkatrész-beszállító cégeket a fogyasztók megkárosítása miatt.
Pánikszerűen menekülnének az autógyárak a Brexit miatt
Három héttel a lehetséges, rendezetlen Brexit előtt a külföldi autógyártók pánikba látszanak esni: a Nagy-Britanniában termelő német és japán cégek a gyárak áthelyezésére, a termelés korlátozására készülnek.
Az autógyártók már most fúrják az új emissziós célokat
Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig.
Az autógyártók nyakára lépne Brüsszel
Az új személyautók esetében 37,5 százalékkal, míg a könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékkal kell leszorítani az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest - állapodtak meg hétfőn az Európai Unió (EU) társjogalkotó intézményei.
Veszélyben a hazai autóipari beszállítók harmada
Az automatizáció révén átalakul az eszköz- és termékgyártást. A 3D-nyomtatás pedig egyes autóalkatrészek alvállalkozóknál történő gyártását váltja ki, mert az autógyártók ezek készítését már házon belül kívánják megoldani. Magyar beszállítók tömege mehet tönkre emiatt, hangzott el a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.
A német autógyártás miatt aggódnak a befektetők
A vártnál nagyobb mértékben, kétéves mélypontra romlott a befektetői hangulat az euróövezetben az amerikai kereskedelempolitikát és a német autógyártás jövőjét övező aggodalmak hatására.
Új munkaerőre lesz szükség az autógyártásban
A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ig várhatóan forradalmat hoz az autóipari munkaerő és az autógyártás területén – a PwC Strategy& legújabb tanulmánya szerint.
Már emelkednek a debreceni lakásárak a BMW-gyár miatt
Kövesdi Marcell, a Házbank.hu tulajdonos-ügyvezetője szerint elsősorban a lakáspiacra lesz hatással a BMW debreceni beruházása, a négyzetméterárak gyors emelkedésére a nyitás előtti hónapokban lehet számítani.
Behúzta a féket az ipar
Júniusban az ipari termelés a várakozásoknál kisebb mértékben növekedett az előző év azonos időszakához képest. A KSH szerint ez kevesebb a 4 százalékos piaci várakozásnál, és az első félév átlagánál.
BMW-gyár épül Debrecenben
Gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
SEAT Arona: a latin hódító
A városlakók egyre inkább crossoverekkel képzelik el a közlekedést, az autógyártók így minden méretosztályban ontják a magas építésű modelleket. A legújabb jövevény a SEAT Arona, amely az egyik legvagányabb és legfürgébb modell a szubkompakt mezőnyben. És egyliteres motorral a legjobb választás.
Nem bányásznak többé erdőirtással a világvállalatok
Globális megállapodást kötött az ékszeripar, az elektronikai szektor és több más ágazattal együtt az autógyártók a felelős bányászásról. Megfékezik az erdőirtással járó bányászatot, odafigyelnek az emberi jogok tiszteletben tartására és a „konfliktusásványokat” is kizárják ellátási láncukból.
Nagyon rossz hírt kapott több ezer Tesla-dolgozó
Dolgozóinak kilenc százalékát elbocsátja a Tesla – ezt maga Elon Musk jelentette be egy Twitter üzenetben. A lépés oka, hogy csökkenteni kell a költségeket, hogy a cég bírja a gyors terjeszkedés költségeit.
A magyar autóipart is sújthatja a német-amerikai vámháború
A német autóipar, ezen keresztül a magyar gazdaság is megszenvedheti Trump vámtervét. Olyan cégek, mint a BMW nagyrészt Európában gyártott autókat adnak el Amerikában, más cégek, mint a Fiat vagy az Audi pedig egyáltalán nem gyártanak autókat az USA-ban – az ő járműveikre 25 százalékos vámot vethetnek ki.
Autó gombnyomásra: nem vásároljuk, alkalomra rendeljük a kocsikat
2025 körül már ugyanannyiba kerül majd egy elektromos, mint egy robbanómotoros autó és nagy szerepe lesz az önvezető, többek által is használt kocsiknak, véli a Volkswagen konszern jövőkutató részlegének vezetője.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?
A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
Beszállítók: ha nem jól teljesítünk, elviszik a gyártást
Sok feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy egy cég beszállító lehessen az autóiparban, melyet a német gyártók dominálnak hazánkban. A gyárak megveszik az alkatrész dizájnját, így ha a termelés nem kielégítő, el is vihetik kitalálójától az eszköz gyártását.
Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti
A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.
Sorsfordító lehet a Tesla beruházás
A magyar GDP egyik legfontosabb összetevője a folyamatosan növekvő autóipar, mely jelenleg is több mint 154.000 embert foglalkoztat. 2016-ban a hazai gyáripari teljesítményünk 29%-át adta ez az iparág, 25,4 milliárd eurót termelve, ráadásul további növekedés várható a jövőben. Másrészt az emissziós botrányok komoly gondot jelenthetnek már középtávon is, azonban hatásaik egyelőre nem érezhetők hazánkban. Az Euler Hermes magyarországi autóipari elemzéséből kiderül, hogy a négy nagy hazai gyártó – Mercedes, Audi, Opel, Suzuki – beruházásai mellett további lehetőséget jelenthet, hogy hazánk az innovatív technológiák fejlesztésének (önvezetőjármű-szoftverek, akkumulátorok, tesztpálya) egyik központjává válik. A másik oldalról egyre nagyobb nehézséget okoz – és nem csak erre a szektorra jellemzően – a növekvő hazai munkaerőhiány, melynek kezelése komoly kihívást jelent a gyártók és a beszállítók számára is.
Benyalt a dízelautógyártóknak a német kormány: nem követel drága módosításokat
Berlinben döntöttek: elég, ha szoftverfrissítésekkel javítják az üzemanyaghatékonyságot és csökkentik az emissziót a német autógyárak. Merkel kormánya azért nem ment neki az autóiparnak, mert az ország ipari tevékenységének 20 %-át adja. A zöldek mérgesek. A dízelautók városi kitiltásáért fognak pereskedni.
Tovább szívhatunk - sovány eredmények a berlini "dízel-csúcson"
A berlini “dízel-csúcs” a független szakértők véleménye szerint legfeljebb elsősegélyként értékelhető eredményeket hozott. A dízel motorok károsanyag-kibocsátása a jelek szerint megkérdőjelezi a motorfajta jövőjét, a kérdés új kihívások elé állítja mind a gyártókat, mind a nagyvárosok vezetőit, akiknek célja, hogy óvják a lakosság egészségét.
Kitalálja, hol importálják és hol exportálják a legtöbb autót?
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat nemrég közölt, 2016-ra vonatkozó adataiból érdekes megállapítások derülnek ki.
Bedöntheti a sharing economy az autógyártásfüggő magyar gazdaságot, véli a CEU professzora
Hangadó vállalkozók, mint például Elon Musk, azt szeretnék, ha a lakosság nem birtokolná, hanem megosztaná az önvezető autókat. Van olyan becslés is, hogy Budapest autóparkjának 90 százalékára nem lenne szükség egy ilyen helyzetben. Gondolatok Bőgel Györgytől, a CEU-professzorától, aki előadásával június 15-én megnyitotta a Piac & Profit Sharing Economy - Megosztásos gazdaság című konferenciáját.
Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók!
Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.