Autógyártás cikkek


Újabb terület kapott óriási pofont a koronavírustól

Újabb terület kapott óriási pofont a koronavírustól 

A koronavírus-járvány következményeként májusban is meredeken, több mint 50 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban.
Indul a munka a szentgotthárdi Opel-gyárban

Indul a munka a szentgotthárdi Opel-gyárban 

Fokozatosan indítják újra a termelést mától.
Megvan, mikor indul újra a termelés az esztergomi Suzuki gyárban

Megvan, mikor indul újra a termelés az esztergomi Suzuki gyárban 

Egyelőre csak egy műszakban.
Sorra állnak le az autógyárak

Sorra állnak le az autógyárak 

Lépett a Suzuki, a BMW és a Mercedes is.
Bajban a Nissan a terjedő vírus miatt?

Bajban a Nissan a terjedő vírus miatt? 

A Nissan Motor ideiglenesen leállítja járműgyártását egyik japán gyárában, mert akadozik az alkatrészszállítás Kínából.
Megvan a kulcs az európai autógyártás sikeréhez - mire van szükség?

Megvan a kulcs az európai autógyártás sikeréhez - mire van szükség? 

Kelet-Közép-Európában javíthatnak versenyképességükön a nyugat-európai gépkocsigyártók, amelyek elsősorban a kutatás-fejlesztés (k+f) terén néznek szembe rendkívüli kihívásokkal – derül ki a McKinsey&Company tanácsadó cég legfrissebb tanulmányából. Olyan technológiák bevezetéséről van szó elsősorban, amilyen az önvezetés, a konnektivitás vagy az elektromos meghajtás.
Új modell gyártásába kezd a sanghaji Tesla gyár

Új modell gyártásába kezd a sanghaji Tesla gyár 

A mintegy 2 milliárd dollárból felépített üzemben a Model 3 két típusát gyártják majd.
Óriási bajba kerülhet a brit autóipar, ha elbénázzák a Brexitet

Óriási bajba kerülhet a brit autóipar, ha elbénázzák a Brexitet 

Aggódnak az autógyártók, a bizonytalan jövő veszélybe sodorhatja az ágazatot.
Elektromos autó forradalom az Audinál

Elektromos autó forradalom az Audinál 

Az Audi 2025-ig húsz, tisztán elektromos meghajtású modellt vezet be, és több mint 10 milliárd eurót fordít a kapcsolódó fejlesztésekre.
A kínai anyacégbe olvad a Volvo Cars

A kínai anyacégbe olvad a Volvo Cars 

Konszernbe integrálja a Volvo-motor gyártását a kínai tulajdonos.

Dízelbotrány – megszületett a vád a VW két vezetője ellen 

Piaci manipuláció miatt vádat emelt kedden a németországi Braunschweig ügyészsége a Volkswagen (VW) vezérigazgatója és felügyelőbizottsági elnöke, valamint egy korábbi vezérigazgatója ellen a járműgyártó csoport dízelbotrányával összefüggésben.

Elkezdték építeni a debreceni BMW gyárat 

A debreceni BMW autógyár építési munkálatai megkezdődhetnek - jelentette be Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.

Már az autógyártóknak is sok, amit Trump megengedne 

Nagy amerikai autógyártók Kalifornia állammal összefogva szigorúbb üzemanyag-fogyasztási normákban állapodtak meg, mint amilyeneket Donald Trump engedélyezne.

Vissza a jövőből – az önműködő autók határai 

Egy régi DeLorean sportkocsit alakítanak olyan robotautóvá, amely szükséges esetén sodródással is ki tud kerülni veszélyes helyzeteket, akadályokat.

Van az a pénz – Mercedest gyártanak Moszkvában 

Moszkva közelében a héten megkezdték Mercedes-személyautók gyártását. Elsősorban a főváros fizetőképes lakóinak készülnek az E-osztály drága limuzinjai és a divatos terepjárók.

Már megint az autók körül derült ki óriási disznóság 

Az Európai Bizottság március 5-én összesen közel 370 millió euró bírságot szabott ki amiatt, hogy autóbiztonsági alkatrészeket beszállító vállalkozások éveken keresztül kartelleztek egymással. Ez az eljárás csak a jéghegy csúcsa: a Bizottság az elmúlt öt évben több mint két milliárd euró bírsággal sújtott gépjárműalkatrész-beszállító cégeket a fogyasztók megkárosítása miatt.

Pánikszerűen menekülnének az autógyárak a Brexit miatt 

Három héttel a lehetséges, rendezetlen Brexit előtt a külföldi autógyártók pánikba látszanak esni: a Nagy-Britanniában termelő német és japán cégek a gyárak áthelyezésére, a termelés korlátozására készülnek.

Az autógyártók már most fúrják az új emissziós célokat 

Túlzott és irreális célkitűzésnek tartják az autóipari vállalatok a hétfőn este Brüsszelben született megállapodást a járművek szén-dioxid-kibocsátásának 37,5 százalékos csökkentéséről 2030-ig.

Az autógyártók nyakára lépne Brüsszel 

Az új személyautók esetében 37,5 százalékkal, míg a könnyű haszongépjárművek esetében 31 százalékkal kell leszorítani az átlagos szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a 2021-es szinthez képest - állapodtak meg hétfőn az Európai Unió (EU) társjogalkotó intézményei.

Veszélyben a hazai autóipari beszállítók harmada 

Az automatizáció révén átalakul az eszköz- és termékgyártást. A 3D-nyomtatás pedig egyes autóalkatrészek alvállalkozóknál történő gyártását váltja ki, mert az autógyártók ezek készítését már házon belül kívánják megoldani. Magyar beszállítók tömege mehet tönkre emiatt, hangzott el a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.

A német autógyártás miatt aggódnak a befektetők 

A vártnál nagyobb mértékben, kétéves mélypontra romlott a befektetői hangulat az euróövezetben az amerikai kereskedelempolitikát és a német autógyártás jövőjét övező aggodalmak hatására.

Új munkaerőre lesz szükség az autógyártásban 

A közösségi mobilitás és az automatizálás 2030-ig várhatóan forradalmat hoz az autóipari munkaerő és az autógyártás területén – a PwC Strategy& legújabb tanulmánya szerint.

Már emelkednek a debreceni lakásárak a BMW-gyár miatt 

Kövesdi Marcell, a Házbank.hu tulajdonos-ügyvezetője szerint elsősorban a lakáspiacra lesz hatással a BMW debreceni beruházása, a négyzetméterárak gyors emelkedésére a nyitás előtti hónapokban lehet számítani.

Behúzta a féket az ipar 

Júniusban az ipari termelés a várakozásoknál kisebb mértékben növekedett az előző év azonos időszakához képest. A KSH szerint ez kevesebb a 4 százalékos piaci várakozásnál, és az első félév átlagánál.

BMW-gyár épül Debrecenben 

Gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.

SEAT Arona: a latin hódító 

A városlakók egyre inkább crossoverekkel képzelik el a közlekedést, az autógyártók így minden méretosztályban ontják a magas építésű modelleket. A legújabb jövevény a SEAT Arona, amely az egyik legvagányabb és legfürgébb modell a szubkompakt mezőnyben. És egyliteres motorral a legjobb választás.

Nem bányásznak többé erdőirtással a világvállalatok 

Globális megállapodást kötött az ékszeripar, az elektronikai szektor és több más ágazattal együtt az autógyártók a felelős bányászásról. Megfékezik az erdőirtással járó bányászatot, odafigyelnek az emberi jogok tiszteletben tartására és a „konfliktusásványokat” is kizárják ellátási láncukból.

Nagyon rossz hírt kapott több ezer Tesla-dolgozó 

Dolgozóinak kilenc százalékát elbocsátja a Tesla – ezt maga Elon Musk jelentette be egy Twitter üzenetben. A lépés oka, hogy csökkenteni kell a költségeket, hogy a cég bírja a gyors terjeszkedés költségeit.

A magyar autóipart is sújthatja a német-amerikai vámháború 

A német autóipar, ezen keresztül a magyar gazdaság is megszenvedheti Trump vámtervét. Olyan cégek, mint a BMW nagyrészt Európában gyártott autókat adnak el Amerikában, más cégek, mint a Fiat vagy az Audi pedig egyáltalán nem gyártanak autókat az USA-ban – az ő járműveikre 25 százalékos vámot vethetnek ki.

Autó gombnyomásra: nem vásároljuk, alkalomra rendeljük a kocsikat 

2025 körül már ugyanannyiba kerül majd egy elektromos, mint egy robbanómotoros autó és nagy szerepe lesz az önvezető, többek által is használt kocsiknak, véli a Volkswagen konszern jövőkutató részlegének vezetője.

Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához? 

A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.

Beszállítók: ha nem jól teljesítünk, elviszik a gyártást 

Sok feltételnek kell megfelelni ahhoz, hogy egy cég beszállító lehessen az autóiparban, melyet a német gyártók dominálnak hazánkban. A gyárak megveszik az alkatrész dizájnját, így ha a termelés nem kielégítő, el is vihetik kitalálójától az eszköz gyártását.

Az önvezető technológia az autóvásárlást is ösztönözheti 

A sofőrök túlnyomó része szeretné, ha az önvezető autója terhet venne le a válláról, és átadhatná „neki” a vezetés stresszesebb feladatait. A megkérdezettek legszívesebben parkolás és a nagyobb forgalmi dugókban történő, idegőrlő araszolás közben adnák át az autóiknak az irányítást – derül ki a Bosch csaknem 6 ezer, érvényes vezetői engedéllyel rendelkező autóvezetőt megkérdező kutatásának eredményeiből, amelyet a vállalat hat országban, Brazíliában, Kínában, Németországban, Franciaországban, Japánban és az Egyesült Államokban bonyolított le. A felmérésben országonként ezer, 16 éves vagy annál idősebb ember vett részt.

Sorsfordító lehet a Tesla beruházás 

A magyar GDP egyik legfontosabb összetevője a folyamatosan növekvő autóipar, mely jelenleg is több mint 154.000 embert foglalkoztat. 2016-ban a hazai gyáripari teljesítményünk 29%-át adta ez az iparág, 25,4 milliárd eurót termelve, ráadásul további növekedés várható a jövőben. Másrészt az emissziós botrányok komoly gondot jelenthetnek már középtávon is, azonban hatásaik egyelőre nem érezhetők hazánkban. Az Euler Hermes magyarországi autóipari elemzéséből kiderül, hogy a négy nagy hazai gyártó – Mercedes, Audi, Opel, Suzuki – beruházásai mellett további lehetőséget jelenthet, hogy hazánk az innovatív technológiák fejlesztésének (önvezetőjármű-szoftverek, akkumulátorok, tesztpálya) egyik központjává válik. A másik oldalról egyre nagyobb nehézséget okoz – és nem csak erre a szektorra jellemzően – a növekvő hazai munkaerőhiány, melynek kezelése komoly kihívást jelent a gyártók és a beszállítók számára is.

Benyalt a dízelautógyártóknak a német kormány: nem követel drága módosításokat 

Berlinben döntöttek: elég, ha szoftverfrissítésekkel javítják az üzemanyaghatékonyságot és csökkentik az emissziót a német autógyárak. Merkel kormánya azért nem ment neki az autóiparnak, mert az ország ipari tevékenységének 20 %-át adja. A zöldek mérgesek. A dízelautók városi kitiltásáért fognak pereskedni.

Tovább szívhatunk - sovány eredmények a berlini "dízel-csúcson" 

A berlini “dízel-csúcs” a független szakértők véleménye szerint legfeljebb elsősegélyként értékelhető eredményeket hozott. A dízel motorok károsanyag-kibocsátása a jelek szerint megkérdőjelezi a motorfajta jövőjét, a kérdés új kihívások elé állítja mind a gyártókat, mind a nagyvárosok vezetőit, akiknek célja, hogy óvják a lakosság egészségét.

Kitalálja, hol importálják és hol exportálják a legtöbb autót? 

Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat nemrég közölt, 2016-ra vonatkozó adataiból érdekes megállapítások derülnek ki.

Bedöntheti a sharing economy az autógyártásfüggő magyar gazdaságot, véli a CEU professzora 

Hangadó vállalkozók, mint például Elon Musk, azt szeretnék, ha a lakosság nem birtokolná, hanem megosztaná az önvezető autókat. Van olyan becslés is, hogy Budapest autóparkjának 90 százalékára nem lenne szükség egy ilyen helyzetben. Gondolatok Bőgel Györgytől, a CEU-professzorától, aki előadásával június 15-én megnyitotta a Piac & Profit Sharing Economy - Megosztásos gazdaság című konferenciáját.

Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók! 

Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.

Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói 

Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének - derül ki a Roland Berger Automotive Disruption Radar című tanulmányából.

A mobilpiac irányába megy el az autóipar 

Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért - derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.

Magyar acélból hazai autót 

A gépjárműiparral való szoros együttműködés révén az hazai acélipar további fejlődésére számítanak a piaci szereplők. A Magyar Vas- és Acélipari Egyesülés (MVAE) szimpóziumán elhangzott, hogy acélgyártók fejlesztéseinek köszönhetően a gépjárművek korszerűbb technológiával készülő alkatrészeit is hazai gyártóktól lehet majd beszerezni.

Közel az áttörés az elektromos autóknál 

Áttörést hozhatnak az elektromos autók terjedésében a legújabb akkumulátortechnológiák. A mostani akkuk ugyanis túl nehezek, és ez szoros összefüggésben áll azzal, hogy a kocsikat túl gyakran kell feltölteni. Ez azonban hamarosan megváltozhat – mutatta ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég tanulmánya.

Az Unió harcol az európai fogyasztókért a VW botrányban 

A Volkswagen csoport (VW) az uniós tagországok többségében egyértelműen megsértette a fogyasztóvédelmi szabályokat, ezért közösségi szintű koordinációra van szükség a tavaly kirobbant dízelbotrány ügyében - jelentette ki Vera Jourová, az Európai Bizottság igazságügyért és fogyasztóvédelemért felelős tagja.

A Bosch is benne volt a Volkswagen-botrányban? 

Sajtóértesülések szerint a Bosch munkatársai több mint egy évtizeden át együtt dolgoztak a Volkswagen szakembereivel az emissziós teszteket manipuláló szoftver kifejlesztésén. Ráadásul nemcsak a dízel-, hanem a benzinmotorokat is manipulálták.

Még egy gyárat épít Kecskeméten a Mercedes 

Első-és hátsókerék meghajtású személygépkocsik, valamint alternatív meghajtású modellek gyártására is alkalmas lesz az ipar 4.0 szellemében épülő gyár. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. 2500 új munkahelyet teremt a telephelyen, és továbbiakat a beszállítói oldalon, valamint a németországi gyárakban.

Egy autógyár, ami nem termel hulladékot 

A Ford mind a 12 európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen - közölte az autóipari vállalat. Ezzel évente 6 ezer tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben, ez a mennyiség megfelel egy 12,5 ezer lakosú kisváros hulladéktermelésének. A Ford így már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában.

Megcsinálták: zéró hulladékkal is lehet autót gyártani 

Egy 12,5 ezer lakosú város hulladéktermelésének megfelelő, 6 ezer tonnás csökkentést valósított meg a Ford azzal, hogy mind a 12 európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladékkibocsátása nullára csökkenjen – közölte az autóipari vállalat az MTI-vel.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta

Kamu csomagokra figyelmeztet a posta  

A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől. 

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Nem javul a cégek beruházási hajlandósága

Nem javul a cégek beruházási hajlandósága  

Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak idén a vállalkozások.

Társadalom

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar  

2023 márciusához képest a születések száma 10, a halálozásoké 13, a házasságkötéseké 1,9 százalékkal csökkent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo