A Daimler 2013 óta tárgyalt a gyár felépítéséről. Akkor, amikor még úgy tűnt, Oroszország lesz a legnagyobb európai autópiac. Abban az évben 2,8 millió személykocsit és könnyű áruszállítót adtak el az óriási országban, de 10 évvel később már csak 1,8 milliót, mert nőtt a forgalmi adó, csökkent az olajár, és ezzel – immár ötödik éve – a jövedelmek. Az orosz piacon egyébként a Lada, a Kia és a Hyundai vezet, a Mercedes évi 38 000 eladással a 15. helyen áll.
A 260 millió eurós beruházással épült üzem ezer munkahelyet jelent, és évi 25 000 kocsit tud kibocsátani. Az orosz kormány az alkatrészekre kivetett magas vámokkal, a gyárépítések támogatásával már hosszabb ideje törekszik a hazai autóipar kiépítésére. A Mercedes Nyizsnij-Novgorodban kis áruszállítókat gyárt, a Volkswagen Kalugában, a BMW Kalinyingrádban épített már gyárat. A következő az Opel lesz.
(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)