A járműipar számára, amely „Just-in-time” rendben dolgozó futószalagjaival különösen rászorul az alkatrészek gyors és akadálytalan szállítására, különösen veszélyes a helyzet, hiszen a határ-ellenőrzési és vámolási eljárás, a torlódások a vasúton és a hajókon, megbéníthatják a folyamatot. Egyébként Nagy-Britannia kilépése után alkatrészekre 4,5, kész autókra 10 százalékos vám lépne életbe, így a gyártók versenyképessége jelentősen csökkenne.
A BMW, amely angliai gyárában gyártja a Miniket, a bizonytalan helyzetben áprilisban karbantartási munkákra leállítja az üzemet és munkatársai a nyár helyett akkor lesznek kénytelenek szabadságra menni. A konszern mérlegeli a motorgyártás áthelyezését Ausztriába, egyúttal lefoglalt egy óriás Antonov szállítógépet, hogy szükség esetén azzal oldja meg ideiglenesen az alkatrész-szállítást. A Toyota és a Nissan ugyancsak mérlegeli, mit kezdjen az új helyzetben nagy-britanniai gyáraival.
(Forrás: Die Welt)