Nem kapnak kártérítést Európában a manipulált VW-k tulajdonosai

A Volkswagen ugyan megerősítette, hogy az Egyesült Államokkal ellentétben Európában nem fizet kártérítést a csoport (VW) dízelbotrányában érintett autók tulajdonosainak, az Európai Bizottság és a cég azonban további egyeztetéseket folytat az ügyben.

Kép:sxc

A német autógyár az Európai Bizottság követeléseire reagálva azt írta, Észak-Amerikában azért indokolt a jóvátétel, mert egyelőre még nem tudtak megállapodni a helyi hatóságokkal az érintett járművek javításának módjáról, a tulajdonosoknak ezért hosszabb ideig kell várniuk a megoldásra, mint máshol. Az Egyesült Államokban a VW ígéretet tett arra, hogy utalványok formájában összesen 1000 dollár kárpótlást juttat azoknak, akiknek az autójában meghamisították az emissziós értékeket, továbbá három évig hiba esetén ingyenes segítségnyújtást biztosít.

Elzbieta Bienkowska, a belső piaci szabályozásért felelős uniós biztos a múlt héten levelet írt Matthias Müllernek, a Volkswagen vezérigazgatójának, amelyben egyebek mellett az amerikaihoz hasonló kárpótlást követelt a manipulált autók európai tulajdonosai számára.  Csütörtökön az EU-biztos személyesen is tárgyalt a VW-vezérrel Brüsszelben. A találkozót követően a Volkswagen közleményt adott ki, amelyben azt írták, hogy "az amerikai és a kanadai helyzet nem hasonlítható automatikusan a világ más piacaihoz. Ezért ezt az eljárást (a kompenzációs programot) nem lehet egyszerűen ráhúzni más piacokra". "Európában a javítási és szervizelési folyamatra fókuszálunk" - közölték.

A megbeszélés után Elzbieta Bienkowska ismételten arra szólította fel a vállalatot, hogy találjanak megoldást a fogyasztók megfelelő módon történő kárpótlására. Mint mondta, a fogyasztókat ugyanolyan módon kellene kezelni Európában, mint Amerikában. Az Európai Bizottság közleménye szerint Matthias Müller beleegyezetett, hogy további egyeztetéseket folytassanak az ügyben.

A legnagyobb európai autógyártó vállalatnak számító Volkswagen az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) vizsgálatai hatására tavaly szeptemberben elismerte, hogy bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. A botrány világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Jót is tehet a környezetvédelemnek a VW botrány
Bekeményít az Unió a Volkswagen kibocsátási botránya miatt - tehát végső soron még az is lehet, hogy a folyamatok felgyorsítása révén hosszabb távon jót tesz a környezetnek a napvilágra került csalás.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo