Nem kapnak kártérítést Európában a manipulált VW-k tulajdonosai

A Volkswagen ugyan megerősítette, hogy az Egyesült Államokkal ellentétben Európában nem fizet kártérítést a csoport (VW) dízelbotrányában érintett autók tulajdonosainak, az Európai Bizottság és a cég azonban további egyeztetéseket folytat az ügyben.

Kép:sxc

A német autógyár az Európai Bizottság követeléseire reagálva azt írta, Észak-Amerikában azért indokolt a jóvátétel, mert egyelőre még nem tudtak megállapodni a helyi hatóságokkal az érintett járművek javításának módjáról, a tulajdonosoknak ezért hosszabb ideig kell várniuk a megoldásra, mint máshol. Az Egyesült Államokban a VW ígéretet tett arra, hogy utalványok formájában összesen 1000 dollár kárpótlást juttat azoknak, akiknek az autójában meghamisították az emissziós értékeket, továbbá három évig hiba esetén ingyenes segítségnyújtást biztosít.

Elzbieta Bienkowska, a belső piaci szabályozásért felelős uniós biztos a múlt héten levelet írt Matthias Müllernek, a Volkswagen vezérigazgatójának, amelyben egyebek mellett az amerikaihoz hasonló kárpótlást követelt a manipulált autók európai tulajdonosai számára.  Csütörtökön az EU-biztos személyesen is tárgyalt a VW-vezérrel Brüsszelben. A találkozót követően a Volkswagen közleményt adott ki, amelyben azt írták, hogy "az amerikai és a kanadai helyzet nem hasonlítható automatikusan a világ más piacaihoz. Ezért ezt az eljárást (a kompenzációs programot) nem lehet egyszerűen ráhúzni más piacokra". "Európában a javítási és szervizelési folyamatra fókuszálunk" - közölték.

A megbeszélés után Elzbieta Bienkowska ismételten arra szólította fel a vállalatot, hogy találjanak megoldást a fogyasztók megfelelő módon történő kárpótlására. Mint mondta, a fogyasztókat ugyanolyan módon kellene kezelni Európában, mint Amerikában. Az Európai Bizottság közleménye szerint Matthias Müller beleegyezetett, hogy további egyeztetéseket folytassanak az ügyben.

A legnagyobb európai autógyártó vállalatnak számító Volkswagen az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) vizsgálatai hatására tavaly szeptemberben elismerte, hogy bizonyos dízelüzemű járműveibe olyan szoftvert telepített, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások. A botrány világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Jót is tehet a környezetvédelemnek a VW botrány
Bekeményít az Unió a Volkswagen kibocsátási botránya miatt - tehát végső soron még az is lehet, hogy a folyamatok felgyorsítása révén hosszabb távon jót tesz a környezetnek a napvilágra került csalás.

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo