Cégblog
5 alap dolog, amire érdemes figyelni cégalapításnál
Cégalapításnál legyünk körültekintőek, alaposan nézzük meg, kit választunk üzlettársunknak, legyünk szkeptikusak a mindenhez értő ügyvédekkel és törekedjünk arra, hogy amit, csak lehet, foglaljunk írásba.
Nem kiégés, csak szimpla lustaság
Habár a munkahelyi stressz és a burn out szindróma komoly gond lehet egy cégnél, a teljesítménycsökkenésre ez csak az egyik magyarázat. Sok alkalmazott ugyanis napi több órán keresztül egyszerűen csak lustálkodik.
A tudatos fogyasztó is érzelmekre vágyik
Megváltoztak a fogyasztók igényei, de sok minden más is a marketing területén az elmúlt évtizedekben. A fogyasztók érzelmekre vágynak, a hirdetők pedig rohannak a digitális változások után. Mire számíthatunk marketing ügyben jövőre?
A TV2 és az IBUSZ kapta a BrandTrend Arany Aposztróf díját
Az év márkaaktivitása kapja meg a BrandTrend emblémájának központi elemét, az aposztróf jelet megtestesítő Arany Aposztróf díjat. A Kossuth-díjas művész által tervezett Arany Aposztrófot a #brandingPOPSTARS konferencián vették át a díjazott márkák képviselői.
Végrehajtás az ingatlanon: mi van az adás-vétellel?
Mire figyeljünk,ha terhelt ingatlant vásárolunk? Mit tehet a NAV, ha a tartozás a régi tulajdonosé, aki közben eladta? Íme a legfontosabb tudnivalók.
Tudásból üzlet - a halál völgyén át
Genentech, Tresorit, PayPal, Máv Cargo. Hogy mi a közös bennük? Mindannyian egy működő szervezetből váltak ki, hogy az ott létrehozott tudást külön vállalkozásban kamatoztassák, vagyis mind spin-offok. És sok más sorstársukkal ellentétben túlélték az átmenetet.
Jóhiszemű cégek is áldozattá válhatnak
Bár a nemzetközi nagyvállalatok adóelkerülési gyakorlatának vetne véget az OECD akcióterve, a jóhiszeműen adózó vállalkozások, köztük magyar cégek is az adóelkerülés elleni küzdelem áldozataivá válhatnak. A Nemzetközi Kereskedelmi Kamara szerint ugyanis a tervezett intézkedések túl bonyolulttá tehetik a nemzetközi adórendszert és akár kettős adóztatást eredményezhetnek, amellyel a nemzetközi kereskedelmet és ezzel együtt a gazdasági növekedést is veszélyeztetik.
Így trükköznek a cégek – és megússzák ejnyebejnyével
Tízből hét munkaadót rajtakaptak valamilyen szabálytalanságon a munkaügyi ellenőrök az idén. Tízből hét szabálytalankodó vállalkozás megússza anyagi retorzió nélkül a büntetést – és egyre kreatívabbak a jogsértések.
Céges karácsony: ne essünk túlzásba!
Egyre sürgetőbb kérdés, hogy milyen is legyen idén a céges karácsony. Legyen-e estébe nyúló ünneplés vagy elég-e a napközbeni koccintás? Megajándékozzák-e egymást a kollégák vagy sem? Mit kapjanak az alkalmazottak a cégtől? A fenti kérdések eldöntése nemcsak céges pénztárca függvénye. Néhány szempont, mire ügyeljünk, ha nem szeretnénk túlzásokba esni, de "olcsójánosnak" sem szeretnénk tűnni.
Itt az ideje kivenni a szabikat
Az év vége felé közeledve mind a munkáltató mind a munkavállaló leltározni kezd, mennyi szabadság maradt még az idén kivehető napokból, s mit is kezdhet ezekkel. Átvinni a jövő évre már nemigen lehet a szabadnapokat.
Adatkezelés szabályosan - a legfontosabb tudnivalók
Vállalkozóként könnyű elveszni a jogszabályok erdejében – elhanyagolt terület ezen belül az adatkezelésre vonatkozó szabályok betartása. Pedig ha nem figyelünk, tetemes bírságot is kaphat a cég. Összeszedtük, mi az, amire mindenképpen figyelni kell!
Női siker a fiatal vállalkozó díjon
Kisbaba mellett indított rakétasebességű médiavásárló cég és palacsinta franchise lett az Országos Fiatal Vállalkozói Díj nyertese.
Már Svájcban sincs biztonságban a pénzünk a NAV-tól
Nincs többé svájci banktitok. Svájc az 52. állam, amely aláírta az automatikus információcserére vonatkozó multilaterális kompetens hatósági megállapodást. A magyar cégek számára amúgy is fogynak az offshore menedékek.
Muníciót kaptak a cégek a GVH ellen
A versenyfelügyeleti eljárások, különösen a kartellügyek jelentős, akár milliárdos összegű bírság kiszabásával végződnek, a GVH pedig azért is bírságolhatott, ha valaki hallgatóként részt vett egy találkozón. Az Alkotmánybíróság döntése azonban felülírta ezt a gyakorlatot.
Faktoringra is ad hitelt az EXIM
Az EXIM Exportélénkítési Hitelprogramja (EHP) keretében új exportcélú faktoring refinanszírozással bővíti tovább konstrukcióit. A kereskedelmi bankokon keresztül elérhető konstrukció euró alapú forrást biztosít az exportáló cégeknek.
Nem a hétfői hírlevél a legjobb, hanem a hajnali
Nem egy esetben mítoszként élő berögződéseket is sikerült cáfolnia az analitikai eszközöket fejlesztő Yesware felmérésnek, amelyben a céges marketing levelek küldését – és az arra érkező válaszok gyakoriságát vizsgálták.
Már csak legyintenek a cégek a szabályozásokra
Sok cégvezető már csak legyint és inkább a homokba dugja a fejét, ha az egyre újabb és újabb adminisztrációs kötelezettségekről hall. A lapunknak nyilatkozó könyvelő szerint még az sem tud minden előírásnak tökéletesen megfelelni, aki akarna.
Így lehet sokat spórolni az autón
Folyamatosan optimalizálhatják járműparkjuk összetételét és akár felére is csökkenthetik autós kiadásaikat a cégek, ha nem fix gépjárműparkkal működnek, hanem egy rugalmasan alakítható rendszerben mindig csak az igényeknek megfelelő számú és típusú autót használnak.
Hogy lendüljünk át a holtponton?
Az ember hajlamos bizonyos feladatokat a végtelenségig halogatni. Egyeseket azért, mert unalmasak. Másokat viszont azért, mert ihlet kéne hozzájuk és az az istennek sem akar jönni... Szakértőnk segít, hogy lendüljünk át, ha semmi nem jut eszünkbe.
Támogatások elszámolása: amire figyeljünk
A projekt elszámolási rendjét rögzítenünk kell a könyvelésünkben, gondoskodnunk kell arról, hogy az elszámolásra benyújtott tételek megfeleljenek az alaki és formai követelményeknek és csak kifizetett tételeket számoltassunk el. Mire kell még figyelni a támogatások elszámolásánál? Összefoglaltuk.
Muszáj készpénzben is kiadni a munkabért
Bármennyire nem éri is meg ez a cégeknek, az alkalmazottaknak joguk van ragaszkodni ahhoz, hogy fizetésüket készpénzben kapják meg. Ez azoknak nem jelent gondot, akiknek van készpénzes bevétele a cégben. De mi van, ha a bankszámláról kell felvenni a jelentős tételeket?
A fiatalok többet akarnak - a munkahelyen is
A magyar munkavállalók körében érezhetően csökken az állásuk elvesztésétől való félelem, de 10-ből 7 ember még mindig úgy érzi, hogy komoly nehézségekbe ütközne, ha új munkalehetőséget kellene keresnie. Ez az arány jóval alacsonyabb az Y generáció tagjai között, szinte kivétel nélkül biztosak abban, hogy könnyedén találnának új munkát szükség esetén.
Minden, amit a bizalmi vagyonkezelésről tudni érdemes
Az új Ptk. idén Magyarországon is lehetővé tette bárki számára, hogy éljen a bizalmi vagyonkezelés 800 éves intézménye által kínált lehetőségekkel. Ki, mire és hogyan használhatja? Tudja meg szakértőktől!
Több pénz jut a birkáknak
Megjelentek azok a miniszteri rendeletek, amelyek a juh- és kecskeágazat részére nyújtható a 2014. évi csekély összegű (de minimis) támogatás feltételeit tartalmazzák. A támogatást a Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) 2015. első félévében fizeti ki.
Hat tipp, hogyan tárgyaljunk a „nagyfiúkkal”
A legtöbb vállalkozó életében előfordul, hogy egy kiemelten fontos üzleti partnert kell meggyőznie egy tárgyaláson. De hogyan lehet sikerrel venni egy ilyen akadályt? Adunk néhány tippet az eredményes tárgyaláshoz!
A minőség kárára megy a túlzott költségcsökkentés
Az IHS Automotive éves, a gyártó-beszállító kapcsolatokat vizsgáló felmérése (Supplier Relations - SuRe) a költségcsökkentést nevezte meg a gyártók és beszállítóik közötti kapcsolat megromlásának egyik fő okának.
Üzleti siker a közelben? Segítünk!
A tartós növekedéshez a külpiaci terjeszkedés a legbiztosabb út, mégis csak kevés hazai kkv próbálja ki magát külföldön. Közeli, de biztos célpontot keres? A Piac & Profit ezúttal az osztrák, svájci és horvátországi lehetőségeket mutatja be szakértői segítséggel!
A számlázó program dokumentációja miatt is büntet a NAV
A számlázó programok magyar nyelvű dokumentációjának hiányáért is megbüntethet egy céget az adóhatóság; sem az idegen nyelvű dokumentáció, sem annak a magyarra fordítása nem elegendő.
Így éri meg a karácsonyi vásár
Közeleg a karácsony és számos kiállítás, vásár csalogatja a terméküket értékesíteni kívánó cégeket. A bőség zavara, ahogy mondani szokás, nem könnyíti meg a választást. Íme néhány tipp, mi alapján érdemes szelektálni a kínálkozó lehetőségek közül és mire figyeljünk az első alkalommal.
Adóhiány a cégek kétharmadánál
Idén az első három negyedévben az adóellenőrök a bevallás utólagos ellenőrzésére 24 523 cégnél végeztek vizsgálatot, és 15 396 társaságnál, azaz csaknem kétharmaduknál (63 százalékuk) derült ki, hogy a törvényben megszabottnál összesen mintegy 515 milliárd forinttal kevesebb adót vallottak be. A megállapított hiány 19 százalékkal nagyobb a tavalyinál.
Cégtörlési cunami
Ellentétes irányba mozog a magyar cégtörlési és cégalapítási index, egyre több céget törölnek és egyre kevesebb alakul. Szépen lassan fogyatkozásnak indult a cégvilág.
Tippek a hatékony Google hirdetéshez
Nehéz elhinni, de egy jó minőségű hirdetést a Google akár 80 forintos kattintással tesz az első helyre, míg egy rossz minőségűt 500 forintért csak a harmadikra. Hogyan készítsünk jó minőségű hirdetést avagy mikor lesz Adwords hirdetésünk a legolcsóbban az első helyen? Verdes János szakértő szerint a Google néhány egyszerű számítással határozza meg a hirdetés relevanciáját.
Rezsicsökkentésre megy a cafeteria
Lassan a kisebb cégek sem engedhetik meg maguknak, hogy mereven elzárkózzanak a juttatások elől, amennyiben szeretnék minőségi, esetleg multinacionális nagyvállalatnál tapasztalatot szerzett tagokkal bővíteni a csapatukat. A dolgozók vándorlásával egyre több álláskeresési interjún merül fel a kérdés, hogy adott cégnél van-e cafeteria, és ha igen, milyen juttatások közül választhatnak a dolgozók.
Világszerte csökkennek a vállalatok terhei – nálunk nem
A vállalkozások számára az elmúlt évben világszerte könnyebbé vált az adófizetés. Egy átlagos vállalkozásnak a korábbiakhoz képest mintegy négy órával kevesebb időt kellett adókötelezettségei teljesítésére fordítania. Nálunk kicsit bonyolultabb a helyzet.
Élelmiszer-ipari cég lett az év legjobb női munkahelye
A Győr közeli, rábapatonai Tutti Élelmiszeripari Kft. nyerte el a Legjobb Női Munkahely 2013 elismerést. A fagylaltporokat, instant termékeket és táplálékkiegészítőket előállító vállalat 2014. november 13-án vette át a díjat a Magyar Női Karrierfejlesztési Szövetségtől – nem sokkal az Üzleti Etikai Díj elismerés előtt.
A stratégiai befektető az exit egyik legjobb módja – ha időben találunk egyet
Továbbra is a stratégiai befektetők irányába történő cégeladás a leggyakoribb exit út a Közép-kelet-európai régióban. Ezért fontos egy potenciális stratégiai partner megtalálása, ám ennek előkészítését időben meg kell kezdeni.
Cégalapítás 1 forinttal: tényleg igaz?
Kering az interneten olyan hirdetés, amely szerint akár 1 forinttal is megoldják nekünk egy kft. alapítását. A hirdetés szerint nem kell tartani az új Polgári Törvénykönyv által bevezetett 3.000.000 forintos törzstőke minimumtól, mert azt elegendő akár 100 év múlva befizetni. Valóban lehetséges az 1 forintos cégalapítás? Milyen kockázatai lehetnek? Mi a tényleges „ára” az 1 forintos cégalapításnak? Szakértőnk segít!
Megússzák a magasabb biztosítékot a kisvállalkozások
Mégis módosítja a kormánytöbbség az alkoholnagykereskedőket érintő jövedéki biztosíték elfogadott szabályozását. A forgalomtól független fix összeg helyett forgalomtól függő, sávos összegre számíthatnak majd a vállalkozások.
Honnan szerezzünk pénzt külpiaci terjeszkedéshez?
A hazai kis- és középvállalkozások körében viszonylag kevés az exporttevékenységet folytatók száma, körülbelül csak minden tizedik hazai kkv-ra jellemző. pedig a tartós növekedéshez ez a legbiztosabb út: de hogyan finanszírozhatjuk?
A linképítés nem minden avagy mi a keresőoptimalizás lényege?
A keresőoptimalizálás lépéseit néha félreértik. A végén derül ki, hogy egy csomó idő elment feleslegesen. Egyszerűen megspórolhatjuk a feleslegesen futott köröket. Megúszhatjuk, hogy különböző mértékű büntetés miatt hátrasorolja vagy el is tüntesse oldalainkat a Google.
Kiszervezzünk-e, vagy sem, és ha igen, hogyan?
Egy vállalkozás működésének fenntartása érdekében számos feladat ellátására van szükség: könyvelni kell, karban kell tartani a vállalkozás ingatlanját, ingatlanjait, járműveit, honlapot kell készíteni, azt tartalommal kell ellátni, rendszeresen aktualizálni kell. Szinte minden cég reklámoz, marketing-stratégiát készít, annak megvalósítása érdekében különféle eszközöket vesz igénybe. Néha szükség lehet egy tolmácsra, vagy éppen jogi szolgáltatásra. Nem kell minden tevékenységet a cégen belül tartani, de mit érdemes kiszervezni és milyen veszélyekkel járhat? Szakértőnk segít!
Így látjuk, így használjuk a marketinget
Egyre tudatosabban használják a marketingeszközöket a vállalkozások, de vannak még hiányosságaik, míg a fogyasztók egyre tudatosabbak, mind többen tájékozódnak az internetről vásárlás előtt, és mobilról vásárlás közben is.
Visszahívás: ne feledkezzünk meg az elemi szabályokról!
Amíg korábban vagy elértek valakit telefonon, vagy nem, addig a mobiltelefon megjelenése teljesen felülírta a korábbi egyértelmű helyzetet. Ma már ügyelni kell az üzleti életben a visszahívásoknál alkalmazott megfelelő viselkedésre is: szakértőnk segít tisztábban látni a helyzetet!
Munkahelyi konfliktusok: először ismerjük fel a problémát!
A nézeteltérés, a vita, az eltérő vélemények ütköztetése egészséges dolog a munka során, a harc viszont nem. A munkahelyi konfrontáció létező fogalom, a főnöktől a beosztottig mindenkit érint. A feloldás tekintetében az első dolog, amit tehetünk, hogy elismerjük a létezését.
Hogyan árazzunk?
Ha a „legyünk mi a legolcsóbbak” árazási stratégiát követjük, kész is van a fenntarthatatlan cég. Az akciózáson kívül még legalább 15 mód létezik, amelyek vonzóvá teszik az árainkat ügyfeleink számára. A felsorolt árprezentálások nem minden cégnél, nem minden terméknél, nem minden árkategóriánál és nem minden célpiacon működnek ugyanúgy, hisz univerzális megoldások nincsenek, de irányokat mutatnak.
A kicsi vonzó, a nagyobb értékesebb
Bizony előfordulhat, hogy cégértékesítés során a vevő és az eladó elképzelései a cégértékesítés során nem találkoznak. Tipikus eset, amikor az eladó kevesli a vételárat vagy éppen a vevő sokallja azt.
Még van hová fejlődni elektronikus ügyfélkezelésben
Személyes és telefonos kiszolgálásban viszonylag jól teljesítenek a hazai vállalatok, az elektronikus ügyfélkiszolgálás területén viszont van még hova fejlődni, bár jelentősek a különbségek az egyes cégek között.
Öt hazai startup utazhat az Egyesült Államokba
Öt hazai startup vállalkozás vehet részt a világ egyik legjelentősebb technológiai fesztiválján, a Design Terminál által meghirdetett pályázatnak köszönhetően.