Hogy tárgyaljon egy kis cég a beszállítókkal?

Ha egyéni vagy mikrovállalkozóként túl kicsinek érezzük magunkat ahhoz, hogy nagyobb beszállítókkal érdemi tárgyalásokat folytassunk, érdemes megfogadni szakértőnk 3 javaslatát. Ennek két hatása lesz. Egyrészt nagyobb az esélye, hogy eredményes tárgyalást bonyolítsunk le, másrészt magabiztosabban megyünk a megbeszélésre.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

1. Készüljünk fel a saját cégünkből!

Pontosan azért, mert egyéni vállalkozóként valószínűleg kisebb a vásárolt volumen a beszállítónál, érdemes más tényezőkkel kapcsolatban is adatot gyűjteni a vállalkozásunkkal kapcsolatban, amelyeket bevethetünk  tárgyalás során.

  • Milyen tendenciát mutat a generált forgalom az előző időszakokhoz képest?
  • Milyen pontosan fizettük a kapott beszállítói számlákat
  • Milyen fejlesztéseket tervezünk az elkövetkező időszakban?
  • Milyen elérendő célokat tűztünk ki magunk elé a forgalmat és az árbevételt illetően?
  • Van-e esetleg olyan kapcsolatrendszerünk, amiből a reménybeli partner is profitálhat (további potenciális vevők, akiknek tudnánk őket ajánlani.)
Miért éri meg, ha mindenki nyer?
A kölcsönösen előnyös (bevett idegen kifejezéssel win-win) megállapodások lennének azok, amelyek valójában előre vihetik az üzletet. Akár hisszük, akár nem, jobban járunk, ha a másik fél is örül.
2. Készüljünk fel a beszállítóból!

Nem elég, ha a saját cégünket ismerjük! A tárgyaláson rendelkeznünk kell a beszállítóval kapcsolatos legfontosabb információkkal is, hogy megtudjuk, valódi partnerrel állunk-e szemben vagy egy rejtett ellenséggel.

Milyen adatokra figyeljünk első körben? (Hogy hol és hogyan lehet informálódni a reménybeli partnerről, arról itt olvashat részletesebben.)

  • Árbevétel
  • Adózott eredmény
  • Létszám
  • Kockázatos kapcsolt vállalkozások száma
  • Weboldal minősége, és az azon szereplő információk hasznossága
  • Referenciákban megjelölt cégek típusa
  • Korábbi NAV eljárások, és ezek státusza
3. Döntsük el előre, hogy mit tekintenénk jó eredménynek a tárgyalás végén! 

Sokan úgy mennek el a tárgyalásra, hogy abban bíznak sikerül valamit elérniük. Azt azonban gyakran elfelejtik magukban tisztázni, hogy mi is számítana abban az esetben valaminek.

  • 5% árengedmény?
  • Gyorsabb szállítás?
  • Nagyobb fizetési határidő?
  • Ingyenes képzés a termékkel kapcsolatban?
  • Ingyen kiszállítás?
  • Közös rendezvények?
  • Esetleg egy kis keresztmarketing?
Számtalan lehetőség kínálkozik, de azt még a tárgyalás előtt fel kell mérni, mit szeretnénk elérni.

Egy tárgyalás sikere és eredményessége nem csak és kizárólag azon múlik, hogy melyik fél a nagyobb. Ez jó hír a kisvállalatoknak és az egyéni vállalkozóknak, de csak akkor, ha ennek tudatában vannak, és felkészülten mennek tárgyalni. Az eredményért ebben az esetben is meg kell dolgozni.

Németh Eszter Beszerzésfejlesztési tanácsadó www.hatekonybeszerzes.hu

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo