A legtöbb kisvállalkozás hiába kapaszkodik a száguldó virtuális világba, alapvető hibákat vétenek a céges honlapokkal, legfőképpen mert azt hiszik, hogy elég egyszer megcsinálni, vagyis elkészíttetik a honlapot, majd elengedik a kezét. Számos esetben akár félkész állapotban hagyják, ami semmiképp sem kedvez a cég pozitív megítélésének.
Először is kerüljük el a két legalapvetőbb hibát, amit a cégvezetők hajlamosak elkövetni:
„lényeg, hogy olcsó legyen” : a hiba sokszor már a folyamat első lépésekor jelentkezhet, ha nem jó szakembert választanak ki a honlap elkészítésére
„minek változtatni, egy honlap állandó” : a legtöbb cég éveken keresztül hanyagolja a honlapját, nem tölti fel aktuális tartalmakkal, vagyis nem frissíti azt. Pedig egy idejétmúlt honlap nem vonzza a látogatókat
Mi következik mindebből? Hogy a honlap látogatottsági adatai átlagon aluliak, az online megrendelések sorra elmaradnak, a befektetett pénz pedig soha sem térül meg. Egy szó, mint száz: van honlap, de az emberek nem tudnak róla. Így hiába várakozunk, nincs átütő siker sem, amitől az eredményeket reméltük.
Az alábbi lista segítségével könnyedén mérlegelni tudjuk, hogy hol is tartunk, vagyis, hogy a honlapunk megfelelően működik-e!
9 +1 fontos honlap irányelv. Tesztelje most saját weblapját!
Hiába rendelkezünk a legesztétikusabb, legjobban strukturált, legáttekinthetőbb honlappal, ha mondanivalónk stílusa hidegen hagyja a célközönségünket. Szóljunk hozzájuk a saját nyelvükön, biztosan értékelni fogják!
2. Problémamegoldás centrikus?
Honlapunkon meg kell jelennie egy problémának, amivel az érdeklődő azonosulni tud. Majd ezüst tálcán kell felkínálni a terméket/szolgáltatást, mint legalkalmasabb gyógyírt, hogy garantált legyen a siker!
3. Kulcsszavakat tartalmaz?
Tudatosan kell felépítenünk a honlapunkat, a legfontosabb kulcsszavak használatával. Ennek régebben nagyobb jelentősége volt a találati listákon való jó helyezés érdekében, de azért ma sem lehet figyelmen kívül hagyni.
4. Van-e gyakran frissülő tartalom?
Az érdeklődők aktuális tartalmakkal szeretnének találkozni, nem pedig idejétmúlt információkkal. Továbbá így érhetjük el azt is, hogy honlapunknak legyenek állandó látogatói!
Mi hat jobban az emberekre a vásárlói visszajelzéseknél? Ne mulasszuk el ezt a lehetőséget sem, hogy bebizonyítsuk: profik vagyunk, akik profi honlappal rendelkeznek!
6. Jól látszanak a kiemelések, címek, alcímek?
Egyrészt a Google találatok miatt fontos. Másrészt az olvashatóság a honlap funkcionalitásának egyik legfontosabb eleme.
7. Kellően esztétikus?
Imázsépítő és bizalomgerjesztő képek kellenek ahhoz, hogy jó benyomást keltsünk a látogatóban. Ha egy mód van rá, például ne legyen a kép elnevezése IMG1234, ugyanis a képek kulcsszavas elnevezése is segítheti az eredményességben.
8. Van valami, ami visszahozza a látogatót az oldalra?
Hírlevéllel, mini tanfolyammal, sorozattal vagy folyamatosan frissülő tartalommal kialakíthatjuk a „látogatói hűséget”
9. Kapcsolódik valamilyen közösségi médiával a honlap?
Cégünk profiljától függ, hogy a közösségi média mennyire játszik fontos szerepet a marketingünkben. Az viszont biztos, hogy a jelenlegi trendek mellett elhaladni nem lehet és nem is érdemes.
+1: Rendelkezik YouTube videó csatornával?
Videók által több érzékszervre tudunk hatni egyszerre, intenzívebb érzelmeket tudunk kiváltani az emberekből. Mindemellett a keresők optimalizálása miatt is megfontolandó YouTube csatornát alkalmazni.
Érdemes pontról pontra végignézni a honlapot, ezáltal megtudhatjuk, hogy mely területeken szükséges fejlesztenünk és tökéletesítenünk cégünk „internetes lenyomatát”. Ha mindent jól csinálunk, a hőn áhított online siker sem marad el!
Szilágyi Tímea www.mikromarketing.hu