Itt a nyári honlap karbantartások ideje

A legtöbb aktív kisvállalkozás folyamatosan próbál lépést tartani az internetes világ fejlődésével. Ez azonban még koránt sem azt jelenti, hogy online megjelenésük hatékony, célravezető és fókuszált. Szakértőnk szerint javarészt azért, mert a legtöbb céges honlap nem váltja be a hozzá fűzött nagy reményeket. Összeszedtük, mit érdemes átnézni a nyári uborkaszezonban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A legtöbb kisvállalkozás hiába kapaszkodik a száguldó virtuális világba, alapvető hibákat vétenek a céges honlapokkal, legfőképpen mert azt hiszik, hogy elég egyszer megcsinálni,  vagyis elkészíttetik a honlapot, majd elengedik a kezét. Számos esetben akár félkész állapotban hagyják, ami semmiképp sem kedvez a cég pozitív megítélésének.

Először is kerüljük el a két legalapvetőbb hibát, amit a cégvezetők hajlamosak elkövetni:

„lényeg, hogy olcsó legyen” : a hiba sokszor már a folyamat első lépésekor jelentkezhet, ha nem jó szakembert választanak ki a honlap elkészítésére

„minek változtatni, egy honlap állandó” : a legtöbb cég éveken keresztül hanyagolja a honlapját, nem tölti fel aktuális tartalmakkal, vagyis nem frissíti azt. Pedig egy idejétmúlt honlap nem vonzza a látogatókat

Mi következik mindebből? Hogy a honlap látogatottsági adatai átlagon aluliak, az online megrendelések sorra elmaradnak, a befektetett pénz pedig soha sem térül meg. Egy szó, mint száz: van honlap, de az emberek nem tudnak róla. Így hiába várakozunk, nincs átütő siker sem, amitől az eredményeket reméltük.

Az alábbi lista segítségével könnyedén mérlegelni tudjuk, hogy hol is tartunk, vagyis, hogy a honlapunk megfelelően működik-e!

9 +1 fontos honlap irányelv. Tesztelje most saját weblapját!

Hozzávalók a hatékony online hirdetéshez
Manapság egyre népszerűbbek az online hirdetések. De mi dönti el, hogy hatékony vagy hatástalan lesz egy ilyen kampány? Hogyan érhető el, hogy ne csak kimenjenek az ajánlatok, hanem azok profitot is hozzanak? Erről lesz szó a továbbiakban.
1.  Célközönségnek szól?

Hiába rendelkezünk a legesztétikusabb, legjobban strukturált, legáttekinthetőbb honlappal, ha mondanivalónk stílusa hidegen hagyja a célközönségünket. Szóljunk hozzájuk a saját nyelvükön, biztosan értékelni fogják!

2.  Problémamegoldás centrikus?

Honlapunkon meg kell jelennie egy problémának, amivel az érdeklődő azonosulni tud. Majd ezüst tálcán kell felkínálni a terméket/szolgáltatást, mint legalkalmasabb gyógyírt, hogy garantált legyen a siker!

3. Kulcsszavakat tartalmaz?

Tudatosan kell felépítenünk a honlapunkat, a legfontosabb kulcsszavak használatával. Ennek régebben nagyobb jelentősége volt a találati listákon való jó helyezés érdekében, de azért ma sem lehet figyelmen kívül hagyni.

4. Van-e gyakran frissülő tartalom?

Az érdeklődők aktuális tartalmakkal szeretnének találkozni, nem pedig idejétmúlt információkkal. Továbbá így érhetjük el azt is, hogy honlapunknak legyenek állandó látogatói!

Nem élhetünk a Google nélkül
Nem lehetőség, hanem a túlélés feltétele a Google fejlesztései által kínált lehetőségek követése. Bár ez keményen hangzik, win-win helyzetről van szó: aki használja az új tudást, többet keres majd, így a keresőóriás is nagyobbat kaszál rajta.
5. Vannak referenciák, vevői visszajelzések?

Mi hat jobban az emberekre a vásárlói visszajelzéseknél? Ne mulasszuk el ezt a lehetőséget sem, hogy bebizonyítsuk: profik vagyunk, akik profi honlappal rendelkeznek!

6. Jól látszanak a kiemelések, címek, alcímek?

Egyrészt a Google találatok miatt fontos. Másrészt az olvashatóság a honlap funkcionalitásának egyik legfontosabb eleme.

7. Kellően esztétikus?

Imázsépítő és bizalomgerjesztő képek kellenek ahhoz, hogy jó benyomást keltsünk a látogatóban. Ha egy mód van rá, például ne legyen a kép elnevezése IMG1234, ugyanis a képek kulcsszavas elnevezése is segítheti az eredményességben.

8. Van valami, ami visszahozza a látogatót az oldalra?

Hírlevéllel, mini tanfolyammal, sorozattal vagy folyamatosan frissülő tartalommal kialakíthatjuk a „látogatói hűséget”

9. Kapcsolódik valamilyen közösségi médiával a honlap?

Cégünk profiljától függ, hogy a közösségi média mennyire játszik fontos szerepet a marketingünkben. Az viszont biztos, hogy a jelenlegi trendek mellett elhaladni nem lehet és nem is érdemes.

+1: Rendelkezik YouTube videó csatornával?

Videók által több érzékszervre tudunk hatni egyszerre, intenzívebb érzelmeket tudunk kiváltani az emberekből. Mindemellett a keresők optimalizálása miatt is megfontolandó YouTube csatornát alkalmazni.

Érdemes pontról pontra végignézni a honlapot, ezáltal megtudhatjuk, hogy mely területeken szükséges fejlesztenünk és tökéletesítenünk cégünk „internetes lenyomatát”. Ha mindent jól csinálunk, a hőn áhított online siker sem marad el!

Szilágyi Tímea www.mikromarketing.hu

3 szakértői tipp a sikeresebb honlaphoz
Az elmúlt évtizedben sok kisvállalkozás beleesett abba a hibába, hogy fontosabb volt maga az a tény, hogy legyen egy honlapja, mint az, hogy milyen vagy mennyire hatékony az. Szakértőnk szerint viszont sokat profitálhatunk abból, ha feltárjuk a hibákat!

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo