„A hazai vállalkozások nyitottak az elektronikus megoldásokra, közel 70 százalékuk kapja bankszámlakivonatát elektronikus úton. Az e-kivonat teljes mértékben megegyezik a hivatalos, papír alapú kivonattal, viszont annál jóval gyorsabb, egyszerűbb és biztonságosabb, nem utolsó sorban pedig óvja a környezetet” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
„A tapasztalataink szerint az e-kivonat 2011 márciusában történt bevezetése óta a vállalkozások döntő többsége áttért a papír alapú bankszámlakivonatról az elektronikusra. Népszerűsége dinamikusan nő, jelenleg az ügyfelek megközelítőleg 70 százaléka kap e-kivonatot. Az e-kivonat teljesen egyenértékű és tartalmilag megegyező a hivatalos, papír alapú kivonattal, amelyet bármilyen hatóság elfogad, mint elektronikus okiratot. A számítógépen a többi fájlhoz hasonlóan lehet tárolni és rendszerezni, és nagy előnye, hogy környezetbarát, idő- és helytakarékos, egyben pedig költséghatékonyabb megoldás, mint a papír alapú kivonat”– mondta el Kovács Viktor Zoltán.
Az e-kivonat népszerűsége feltehetően annak köszönhető, hogy jóval gyorsabb a papír alapú bankszámlakivonatnál és nagyon egyszerű a kezelése. „A hitelesített e-kivonat már a kibocsátást követő napon elérhető az ügyfél saját elektronikus banki postaládájában. Ezen keresztül pedig bármikor kényelmesen hozzáférhető, letölthető és kinyomtatható. Emellett könnyen visszakereshető, visszamenőlegesen 13 hónapot lehet megnézni” – tette hozzá a szakember.
Az e-postához csak a bejelentett személy férhet hozzá, a bankszámlakivonat pedig fokozott biztonságú elektronikus aláírással és minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzővel van ellátva. (Persze itt sem árt ügyelni a biztonságra!)
„A cégvezetőknek arra érdemes figyelni, hogy az elektronikusan aláírt bankszámlakivonat a hatályos jogszabályok alapján csak elektronikus formában minősül hiteles elektronikus okiratnak. Ugyanakkor kinyomtatva, papír alapon már nem tekinthető eredetinek, nem bír bizonyító erővel, így abban a formában nem számít hiteles dokumentumnak” – hívta fel a figyelmet a szakember. ”Akik még nem váltottak, őket arra biztatjuk, hogy ne féljenek használni az elektronikus szolgáltatásokat, hiszen ezek kényelmesebbek és nem mellesleg költséghatékonyabbak is” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.