Cégblog

Így lehet nagyon ráfaragni a vállalati üdülésre
Nem várt adóterhekkel kell szembenéznie annak a munkáltatónak, aki saját üdülőjébe küldi pihenni a munkatársait, és nem olvasta el alaposan a 2015-re érvényes személyi jövedelemadó szabályokat – figyelmeztet Fata László cafeteriaszakértő.

Így nem sikkaszt a dolgozó
Bárkivel és bármikor megtörténhet, hogy kilopnak a zsebéből egy kis pénzt. De érdekes módon éppen a kisebb vállalkozásokkal esik meg gyakrabban, hogy éppen az alkalmazottak lopják meg a céget. Mutatunk most öt tippet, hogyan lehet ezt elkerülni.

Borúsabban látják a jövőt a vállalkozások
A magyar cégvezetőknek a gazdaság fejlődése iránti bizalma nem változott az előző negyedévhez képest, de a saját vállalkozásuk jövőképébe vetett bizalmuk mérséklődött – derül a Policy Agenda és az IBS felméréséből.

Mit tehet velünk a behajtó? És mit nem?
A legtöbb ember azt hiszi, ha követeléskezelőtől kap levelet, nagy baj van. Pedig nem akkora. Ők nem hatóság, csak erőszakosak és hivatalos stílusban leveleznek. Lássuk, mit tehetnek és mit kéne tenniük!

IRFS: felkészülni, vigyázz, rajt!
Már idén érdemes felmérni az átálláshoz szükséges erőforrásokat azoknak a vállalkozásoknak, amelyeknél üzleti szempontok indokolják a Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Standardok (IFRS) választását akár már 2016 elejétől – hívja fel a figyelmet a MAZARS.

Itt vannak az első nagy tömegpályázatok: 85 milliárdból bővíthetnek a kkv-k
Várhatóan holnaptól, július 9-től pályázhatnak a mikro-, kis- és középvállalkozások a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében meghirdetett kapacitásbővítést, illetve a termelési kapacitás bővítését támogató pályázatokra. A két felhívás kiemelkedően magas, 85 milliárd forint értékben nyújt vissza nem térítendő támogatásokat a kkv-k számára a legtöbb esetben 50 százalékos támogatási arány mellett. A gépbeszerzésre és fejlesztésre fordítható pályázati pénzek nagymértékben növelhetik a hazai kkv-k nemzetközi versenyképességét, valamint szerepük lehet a munkahelyek megtartásában is, állítják a MultiContact Consulting szakértői

A fesztiválokon sem leszünk biztonságban a NAV-tól
Elindult az adóhatóság nyári, országos ellenőrzéssorozata, az akcióban az adóellenőrök és a pénzügyőrök a turisták által kedvelt üdülőhelyeken, budapesti vendéglátóhelyeken, strandokon, nyári fesztiválokon, szabadtéri rendezvényeken, idegenvezetőknél és taxisoknál vizsgálódhatnak.

Jó a termék, de ki adja el?
A magyar vállalkozók hagyományosan innovatívak és a szakmai tudással sincs gond, de a nemzetközi szinten szükséges sales- és marketing tudás gyakran súlyos hiány. A helyzeten csak ront, hogy a cégvezetők körében makacs tévhitek tartják magukat Horgos Lénárd, az M27 ABSOLVO partnere szerint.

Mást vár el a NAV az e-számláktól
Változtat az elektronikus számlák adatmegőrzési és szolgáltatási előírásain egy 2015. július 1-től hatályba lépett rendelet. Aki xml formátumot használ, annak biztos, hogy fejlesztenie kell.

A főnöknek se éri meg a szabi alatt dolgoztatni
Nyáron kiürül az iroda, kevesebb az aktív, megoldandó ügy a legtöbb irodai környezetben. De amikor ügy jön, azonnal meg kell oldani. Sokan már riasztják is a szabadságon lévő kollégát. Pedig a cégnek sem éri meg.
Így hozzuk ki a legtöbbet a kapcsolatainkból
A kapcsolat az egyik legfontosabb tőke az üzleti életben, mégis sokszor elhanyagoljuk. Ha viszont tudatosan foglalkozunk a kapcsolati hálónkkal, óriási hatást érhetünk el.
Nem nyúlnak a SZÉP kártyához
A hazai turisztikai forgalom növekedését az elmúlt évben is elsősorban a belföldi vendégforgalom bővülése táplálta, amely mögött egyértelműen a SZÉP Kártya sikere állt, a Nemzetgazdasági Minisztérium ezért nem tervezi a rendszer átalakítását - közölték.
Lehet-e szerződés egy e-mail?
Amikor a hétköznapi életben az emberek szerződésről beszélnek, akkor rendszerint írásba foglalt, és a felek által aláírt dokumentumra gondolnak. Azonban csak akkor beszélhetünk-e szerződésről, ha azt a felek írásba foglalták vagy szerződés létrejöhet más formában is? Manapság már mindennapos az e-mailben, vagy más elektronikus úton, közösségi médián keresztül történő kommunikáció. Létrejöhet-e ezen eszközök használatával is szerződés? Szakértőnk segít!
Sok esetben cégtáblacsere csak az újnak tűnő vállalkozás
A munkanapokat számolva naponta csaknem 60 cég szűnik meg felszámolással a feketelista.hu közleménye szerint. Az adatok azt mutatják, az újonnan alakulók pótolják a bezártakat, de sokszor ez valójában csak cégtábla cserét jelent.
Online kassza jön a zimmer freibe is
Most is sokan feketéznek a magánszállásadók közül, de a jövő év elejétől még nagyobb lehet azok száma, akik nem jelentik be ezen tevékenységüket, mivel 2016. január 1-től számukra is kötelező lesz online kasszát beüzemelni. A cél épp a tisztább működés lenne, de sokaknak túl nagy teher lesz az új szabály.
Erre mindenképp kérdezzünk rá, ha könyvelőt választunk!
Azt mondják, könyvelőt találni majdnem olyan nehéz, mint életünk párjára rálelni. Adunk néhány tanácsot, hogy mire figyeljünk mindenképpen!
Védik a biztos kasszát a családi vállakozások
A családi vállalatok forrásbevonási gyakorlatukban is eltérnek a befektetők tulajdonában álló cégektől: ahogy a működésük, a külső forráshoz való viszonyuk is konzervatívabb ahogy az is, hogy mit tesznek a megtakarításokkal.
Az állatok se bírják a hőséget
Nem csak magunkra és a kollégákra kell kiemelten figyelni a hőségben, de a gazdálkodóknak az állataikról is máshogy kell gondoskodnia. A kutyák bírják a legrosszabbul a meleget.
A szabadban dolgozóknak a legveszélyesebb a kánikula
A hőség jelentősen megnehezíti a munkavégzést, különösen a szabadban, tűző napon fizikai munkát végzők esetében (például építési, kivitelezési munkák, útépítés, útburkolás, aszfaltozás, mezőgazdaság) kell fokozottan védekezni a nagy meleg káros hatásai ellen.
Esküvőipar: Mások legszebb napja
Moór Dávid nyolc év kemény munkájával elérte, hogy az egyetemistából, aki lagzikban kamerával rohangál, keresett esküvői fotós legyen.
Közösségi portál munkahelyeknek
Az, hogy egy pozícióba a legmegfelelőbb ember kerüljön, nem csak a szakmai kvalitásokon múlik. Lehet, hogy bár szakmailag minden stimmel, a kiválasztott jelentkező és a cég között mégsem lesz meg az összhang. Amíg nem ismerik egymást, ezt nehéz megmondani – bár számos lehetőség van már arra, hogy mindenféle módon megismerjük a leendő kollégát, vagy jelentkezőként a vágyott munkahelyet.
A SEO éri meg a leginkább a kkv-k szerint
A Facebookban még mindig nagyon bíznak a magyar vállalkozások marketing területen, emellett a keresőoptimalizálást érzik még hatékonynak. A tartalom marketing még sehol nincs, pedig ez a jövő útja.
Nem új ügyfél kell a több eladáshoz
Valóban az új vevők megszerzése a legegyszerűbb mód a bevétel növelésére? Szó sincs róla! Érdemes megismerkedni upsell és a cross-sell fogalmakkal! Szakértőnk segít!
Megpiszkálhatják a SZÉP-kártya rendszert
Bár a belföldi turizmus élénkítése volt a SZÉP-kártya bevezetésének eredeti célja, de a turisztikai vállalkozások szerint túl sok jut a felhasznált összegekből a vendéglátóhelyeknek. Ennek alapján módosítást kérnek az NGM-től.
Tilos, szabad, vagy feltételes a vállalkozás?
A vállalkozói szabadság egyik alaptétele, hogy minden területen szabad vállalkozást indítani, amit a törvény nem tilt. De mit tilt? És mikor kell egyéb feltételeknek megfelelni a jogszerű működéshez?
Már hatályos a reklámadó-törvény
Hatályba lépett a módosított reklámadó-törvény. Bár az Unió még vizsgálja a szabályozást, a vállalkozások számára már fontos, hogy az új szabályok szerint járjanak el minden esetben. A szabály mindenképpen hatalmas adminisztrációs, sokak számára pedig anyagi terhet is jelent majd.
Lehet út mellett is dinnyét árulni, de csak szabályosan
Több mint egy tonna, ismeretlen eredetű görögdinnyét foglalt le egy fejér megyei, főút mellett árusító termelőtől a NÉBIH Kiemelt Ügyek Igazgatósága (KÜI). A termelő hazai termékként árulta portékáját, a helyszíni ellenőrzés azonban bebizonyította, hogy a dinnye nem származhatott saját termőföldjéről. A szezon indulásával az élelmiszerlánc-biztonsági szakemberek fokozottan ellenőrzik a dinnyetermesztőket és árusokat.
Esküvőipar: a menyasszony csokrán túl
Régen legfeljebb pár csokrot rendeltek az esküvőkre, most már színvilágot és stílust álmodnak az esküvői dekoratőrök. Gyenes Szilvia az egyik legismertebb név Magyarországon.
Az élmény tesz eladhatóvá
35 éves korukra meg kell alapozniuk egzisztenciájukat a cirkuszművészeknek. Ezt Vági Bence, a Recirquel alapító-művészeti vezetője is tudja, és ennek tudatában menedzseli a mind hazánkban, mind külföldön egyre sikeresebb újcirkusz-társulatot. Az eredetileg táncművészként, majd zenés rendezőként végzett szakember szerint leginkább a varázs, illetve az adja el a produkciókat, hogy a néző az életükkel játszó szuperhősöket lát a színpadon.
Egyre jobban mennek a webshopok
Még mindig nem nyitnak a külföldi vásárlók felé a magyar webshopok, de ennek ellenére nőnek a bevételek - ha valaki elég türelmes. Ez derül ki többek között az idei Nagy Webáruház Felmérésből.
Tiszta kutya, menő üzlet
A kutyakozmetikusi szakmához sok szeretet, hatalmas adag türelem és állandóan fejlesztett szaktudás kell. A sikeres saját szalonhoz pedig nem árt az sem, ha a nyitás előtt alaposan felmérjük a piacot.
Záhony számára a legsúlyosabb az orosz embargó
Az Európai Unió és Oroszország közötti elhúzódó szankcióháború legnagyobb vesztesei a jelentős orosz exporttevékenységet végző és az őket kiszolgáló logisztikai cégek. A kérdés ma már nem az, hogy mekkorát veszít az EU az orosz embargón, hanem hogy mekkora és milyen tartós lesz a további piacvesztés – fogalmaz a Magyar Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetéségének közleménye.
Szigorúbb szabályok várnak az árubemutatókra
Ügyfélszolgálatot kell fenntartaniuk a jövőben az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést folytató vállalkozásoknak, és az ilyen cégek a fogyasztóknak nem nyújthatnának fogyasztói hitelt - többek között ezt tartalmazza a Kereszténydemokrata Néppárt csaló termékbemutatók visszaszorítását célzó javaslata, amelyet csütörtökön nyújtanak be az Országgyűlésnek.
Így látható, hatékony-e a marketing
Az e-mail marketing egyik nagy előnye, hogy nagyon jól mérhető, így a kampányok optimalizálásával lehetőségünk van folyamatosan növelni a hatékonyságát. Persze az eredményesség tudatos növelése csak azoknak áll módjában, akik sokrétű méréseket végeznek, és így az ujjukat folyamatosan a kampány pulzusán tartják. Az adatok értékelése során könnyen beazonosítható, hogy milyen tartalom, dizájn vagy időzítés felel meg a céljainknak, valamint kiszűrhetjük azokat az elemeket, amelyek teljesítményével nem vagyunk megelégedve. A mérésekből nyert információk alapján kézben tarthatjuk a kampányt, és szükség esetén optimalizálhatjuk. A cikksorozat mai részében azt vizsgáljuk meg a MailEngine szakértőinek segítségével, hogy milyen mérési lehetőségeink vannak, és ezekkel mit kezdhetünk.
Már látszik a Jeremie-hatás
2015 első negyedéve során 26 kockázatitőke-befektetés zárult le eredményesen, amelyek 4,4 milliárd forintos összértéke 56 százalékos bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest a Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) jelentésében szereplő adatok szerint. A Jeremie kifutása várhatóan további emelkedést is hoz.
Érdekli Szerbia a magyar cégeket
Kiemelt érdeklődés mellett rendezett magyar-szerb üzleti fórumot a Magyar Nemzeti Kereskedőház. A 150 magyar kis- és középvállalkozás vezetőjének részvételével zajló eseményen főleg az élelmiszeripari és a mezőgazdasági exportlehetőségek feltárására helyezték a hangsúlyt. A fórumra 50 fős szerb delegáció érkezett Aleksandar Vučić szerb miniszterelnök vezetésével. A találkozón a hazai kis- és középvállalkozások megismerkedhettek a szerbiai üzleti lehetőségekkel, a két ország cégei közötti szorosabb együttműködés érdekében pedig már előkészítés alatt áll a szerbiai magyar kereskedőház megnyitása.
Hőségben is van munka - így éljük túl
Jön az idei eddigi legnagyobb kánikula, de a munka nem állhat le. A meleg viszont a gépeket és az embereket is megviseli. Adunk néhány tippet, hogy ne csak a túlélésre tudjunk koncentrálni jó pár munkanapon.
Csak félelemből nem csalunk adót?
Csak a hatósági ellenőrzések és a bírságok hoznak igazi eredményt a vállalkozások adófizetési hajlandóságának növelésében a NAV szerint. De a preventív ijesztgetés is működik - írja a napi.hu.
Hirtelen lettek optimisták a cégek
Az év eleji stagnálást követően rendkívüli mértékben javult a cégek jövőbe vetett bizalma. A hazai vállalkozások egy éves várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index 7 pontos ugrást követően jelenleg -7 ponton áll, amely az utóbbi évek legnagyobb pozitív irányú elmozdulása, és közel öt éve a legjobb eredmény. Az optimizmus annak köszönhető, hogy a vállalkozások az uniós pályázatokat, a közterheket, a vállalkozás pénzügyeit és a gazdaságpolitikát illetően is derűlátóbbak lettek.
Jelentősen változik jövőre a számviteli törvény
A módosított törvény hatályba lépésére 2016. január elsején kezdődő üzleti évtől számíthatunk. A legfontosabb változások között említhetjük a mérleg- és az eredménykimutatás szerkezetének változását, a rendkívüli tételek törlését, és az osztalékfizetéssel kapcsolatos elszámolások szabályainak módosulását is - írja az RSM DTM hírlevele.
Pénzszűke jön a bőség után?
Tőkekínálati forradalmat indított el a az év végén kifutó Jeremie-program Magyarországon, igaz, még tavasszal is úgy tűnt, hogy jelentős összeg ragad bent a Jeremie-pénzeket kezelő alapoknál. Most van rá esély, hogy mégis majdnem minden forintnak sikerül megtalálni a helyét. Azonban kérdéses, hogy lesz-e és ha igen, milyen formában folytatása a magyar startup világot felpörgető programnak. Horgos Lénárd, az M27 ABSOLVO üzletágvezető partnere szerint igény, az lenne rá.
Félmilliárdos csalás fiktív számlás munkaerő-kölcsönzéssel
Több mint félmilliárd forint kár érte a költségvetést azzal, hogy jól működő vállalkozások fiktív számlákat kiállító munkaerő-kölcsönzésre szakosodott cégeken keresztül csökkentették adó- és járulékfizetési kötelezettségüket – derül ki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal közleményéből.
Hogyan viselkedjen a munkáltató az állásinterjún?
Az állásinterjú nem csak a felvételiző, de a munkaadó számára is stresszes szituáció. A nagyobb cégeknél az állásinterjúztatást külön ezzel foglalkozó szakemberekre, esetleg külső cégekre bízzák, de a kisebb vállaltok vezetői inkább maguk választják ki a dolgozókat. Temérdek a világhálón fellehető írás ad tippeket a munkakeresőknek, hogyan viselkedjenek egy állásinterjún, mi azonban most inkább a vállalkozóknak segítünk.
Megszokták a fuvarozók az e-útdíj kütyüt
Kétéves az e-útdíj. Mostanra a fuvarozók jóval magabiztosabban használják az útdíj bevallására szolgáló fedélzeti egységeket, és egyre többen választják ezt a viszonylati jegy helyett.
Divatos vagy praktikus a hatékony céglogó?
Néhány pillanat alatt eldől, hogy milyen első benyomást teszünk – épp így van ez akkor is, ha a reménybeli vásárlónk először találkozik a cégünkkel. Ezért kiemelten fontos a logó megtervezése!
Félmilliót is spórolhatnánk a számlázáson
Havonta félmillió forintot is megtakaríthatnak azok a hazai vállalkozások, amelyek áttérnek a szoftveres számlafeldolgozásra – mutat rá az LLP legfrissebb felmérése. A havonta minimum 100 és maximum 1000 bejövő számlát kezelő cégeknél elvégzett kutatásból kiderül: engedélyeztetéskor a cégek egynegyedénél több mint hat kézen megy keresztül egy-egy bizonylat, átlagosan pedig 1000 forintba kerül egy számla feldolgozása.
Kis pénzért is érdemes bíróságra vinni a NAV-ot
Kevesen használják ki a jogorvoslati lehetőségek teljes skáláját adóügyekben, a cégek a növekvő szakmai színvonal ellenére sem bíznak a bíróságok adójogi kompetenciájában.
Reklámadó törvény: rosszabb is lehetett volna
Mi lesz a sales house-ok szerepe, mire vonatkozik a szeptember 30-i határidő a korábban megkötött megállapodások esetében, megspórolható-e a 15%-os hatóságilag szabályozott médiaügynökségi díj, várható-e hogy a jövőben a hirdető, kihagyva az eddigi csatornákat közvetlenül a médiához fordul? Ezekre a kérdésekre is megpróbáltak válaszolni a Piac & Profit konferenciáján résztvevő szakértők. Íme néhány tanács, amely a reklámpiaci szereplőknek és a hirdetőknek is segít eligazodni az új rendszerben.