Gazdaság


Régit vagy újat? Messzebbre jobban látni 

A címben feltett kérdésre nehéz a válasz, de egy jó helyen fekvő, műszakilag korszerű lakóingatlan, legyen az használt vagy újonnan épült, alacsony kockázat mellett évtizedek múltán is garantáltan időtálló érték, saját használatra éppúgy megéri, mint tőkebefektetésre. A rövidebb táv tendenciáit ma nehéz megjósolni.

Vásárlói csoportok. Az intenzív költők a hipermarketek és a C+C üzletek legjobb vevői 

Hogyan tartanak lépést az egyes vásárlói csoportok a kereskedelem koncentrációjával? A nagy eladóterű üzletek leginkább az „intenzív költők”-re számíthatnak, állapította meg Horváth Annamária, a GfK Piackutató Intézet területvezetője a cég által szervezett budapesti workshopon júniusban. Az „intenzív költők” háztartásai havonta átlagosan 178 480 forintot adtak ki napi fogyasztási cikkre 2000 első negyedévében. Ez kilenc százalékkal több mint a tavalyi első három hónapban.

Nemzetközi jogi irodát választott a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete 

Együttműködési megállapodás kötött a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesülete és az Ernst & Young Szabó, Kővári, Tercsák & Társai Ügyvédi Iroda, melynek alapján az E&Y szakmai tanácsaival, nemzetközi tapasztalataival és széleskörű jogi szaktudásával segíti az egyesület munkáját. Ennek révén a magyarországi internetes önszabályozás az eddiginél is szélesebb körben hasznosíthatja a nemzetközi tapasztalatokat, a társszervezetek és egyéb a kérdéssel foglalkozó állami és európai szervezetek dokumentumait.

Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig 

Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.

Minden harmadik felnőtt tervez nyaralást 

A magyar felnőttek egyharmada tervez nyaralást az idén. Ez az arány elmarad a kelet-közép-európai országok 42 százalékos átlagától. Legalább ötnapos utazást pihenés céljával egyszer tervez az évben a magyarországi válaszadók 28 százaléka. További 5 százalék kettő, három százalék pedig három vagy annál több utazást tervez. Többek között ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet a felnőtt lakosságot reprezentáló háromszor 1000 fő személyes megkérdezésével ez év januárban, februárban és márciusban.

A sikeres tranzakciók titka 

KPMG-felmérés a tranzakciók okairól és a siker összetevőiről.

Lenyomja-e az inflációt az erős forint? 

A GKI Rt.-nek a K&H Bank együttműködésével készült előrejelzése szerint az infláció az év hátralevő részében már – ha lassan is –, de csökken. A május eleji sávszélesítést követően igen erőssé vált forint ősztől már inkább kissé gyengül, de ezt nagy ingadozások kísérik. A gazdasági növekedés nemzetközi összehasonlításban gyors, de a tavalyinál kisebb lesz, a külső és belső egyensúly romlani fog.

Összeomolhat a gabonapiac 

Folyamatosan csökkenő árakkal jelzi a tőzsde, hogy könnyen nagy baj lehet az idei gabonaértékesítésekkel.

Bátran használja fizetőkártyáját külföldi út során 

A nyári idegenforgalmi szezon beköszöntével honfitársaink közül sokan mennek külföldre nyaralni. Előbb-utóbb mindannyiuknak el kell dönteniük, mennyi pénzt és milyen valutában vigyenek magukkal a vakációra, és hol kössenek biztosítást. Radu Obreját, a Magyarországon eddig több mint másfélmillió fizetési kártyát kibocsátó Visa International CEMEA-régiójának elnökhelyettesét arról kérdeztük, milyen előnyöket kínálnak a fizetőkártyák a külföldi út során.

Sávszélesítés és devizaliberalizáció 

A GKI Gazdaságkutató Rt. elemzést készített a sávszélesítés és devizaliberalizáció 2002. végéig várható hatásairól.

Magyar beszállítási lehetőségek Japánba 

A japán–magyar kapcsolatokról, ezen belül a magyar beszállítók lehetőségeiről szervezett konferenciát a napokban Budapesten az ITD Hungary és a Jetro Japán Külkereskedelmi Szervezet közösen.

Nőtt az életszínvonalukkal elégedettek aránya 

Kelet-közép-európai felmérés a családok gazdasági helyzetének megítéléséről.

Döntéshozatali folyamatok a különböző kormányokban 

A Piac és Profit off-line és on-line még soha nem merészkedett a napi belpolitika játszóterére – úgy érezzük, nem ez a feladatunk –, ám az üzleti élet szereplői szemszögéből természetesen folyamatosan elemezzük, hogy az egyes kormányzati döntések milyen hatással vannak a vállalkozások életére. Ez a cikkünk most azt kísérli meg összegyűjteni, hogy mi jellemezte a döntéshozatali folyamatokat a különböző magyar kormányokban. Az Orbán-kormány értékelését – legalábbis alaposabban – hagyjuk az utókorra.

Kritikus attitűd - vándorbottal és számoszlopokkal. 

Valószínűleg tudatosan rendezte a Magyar Közgazdasági Társaság idei összejövetelét a "sikervárosként" emlegetett - többek között az IBM üzemének is helyet adó - Székesfehérváron. "A Tudás, Képzés, Mobilitás - Siker" avagy "A nemzetgazdasági teljesítmény optimalizálásának humán feltételei" címet viselő rendezvény első látszatra mintha a tudásalapú társadalom gazdasági kihívásainak áttekintését tűzte volna zászlajára. De a hat szekció előadóiban a megszabott kereteket áttörő problémaérzékenység munkált, ami a rendezvény előnyére vált.

Költségmegtakarítás a létesítménygazdálkodásban 

A vállalatok többsége csak üzemeltetési szinten foglalkozik saját létesítményeivel, és kevesen ismerik fel, hogy az átfogó létesítménygazdálkodás jelentős költségmegtakarítást jelenthet a cég számára. Pedig akár 25-30 százalékos költségcsökkentés is elérhető, ha a létesítménygazdálkodás (Facility Management – FM) a vállalati stratégia és az általános üzletmenet szerves részévé válik – hangzott el a KPMG és az Oracle közös ügyfél-szemináriumán. A hatékonyság egyik alapfeltétele a megfelelő informatikai támogatottság, ezért a szakértők hamarosan olyan megoldással kívánnak megjelenni a piacon, amelynek segítségével összehangolhatók a létesítménygazdálkodásban már ma is használt szoftverelemek, így ténylegesen átfogó és egységes rendszerben lesznek irányíthatóak a folyamatok.

Gyorsjelentés a bankszektor 2001. I. negyedévi teljesítményéről 

Az első három hónap azt mutatja, hogy lassabb ütemben bár, de folytatódik a banki mérlegszerkezetek restruktúrálódása. 2001. első negyedévében az ügyfélkövetelések dinamikája változatlanul erős, ez azért is figyelemre méltó, mert az év első három hónapja hagyományosan nem a legintenzívebb időszak a vállalati bankszolgáltatások tekintetében. Ugyanakkor a szektor összesen mérlegfőösszeg az év végéhez képest csak kismértékben növekedett (reálértéken valójában csökkent), de az elmúlt év első negyedévéhez viszonyítva sem nőtt.

Rengeteg vevő gyakran vásárol önálló boltokban 

Az önálló kis boltok tartják piaci pozíciójukat. Idén az első negyedévben ugyanis 35 százalékkal részesedtek a háztartások beszerzéseiből a napi fogyasztási cikkeknél. Ez az arány ugyanakkora, mint tavaly az első három hónapban. Többek közt ezt állapította meg a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlege. Ugyanakkor figyelmeztető jel, hogy a vásárlási szokások átalakulása hátrányos a kis boltok számára. Forgalmukból ugyanis átlagon felül részesednek azok a háztartások, amelyek keveset vagy közepesen költenek élelmiszerre és háztartási vegyi árura.

Aki ismeri a piacát, jobb üzleti döntéseket hoz 

A piackutatás adja az egyetlen hiteles visszajelzést a piaci versenyben működő vállalkozások számára arról, hogy mennyire sikeresek a termékeik vagy szolgáltatásaik – mondta Kozák Ákos, a GfK Piackutató Intézet igazgatója a Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara Marketing Klubjában tartott előadásában. Mivel a találkozás a Szeged Expo egyik kísérő rendezvénye volt, az egész dél-alföldi régióból eljöttek a néhány nagy cégen kívül a kis- és középvállalkozások képviselői is. A piaci adatok feltárásának módszereiről, a jobb marketing döntésekhez való felhasználásuk lehetőségei iránt élénk érdeklődés nyilvánult meg.

Étkezési szokások új trendjei 

A marhahúst sokkal kevesebben kedvelik, és átlagosan csak fele olyan gyakran fogyasztják, mint két évvel ezelőtt. (Alighanem szerepet játszik ebben a kerge-marha kórral kapcsolatos félelem.) A sertés- és különösen a baromfihús megítélése viszont javult. Többek közt ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 2001” című tanulmánya. Immár tizenharmadik éve, folyamatosan nyomon követik az étkezések rendjét, fontosságát, 47 különböző ennivaló és ital kedveltségét és fogyasztásának gyakoriságát.

Konferencia a Phare pályázati alapjairól 

A Phare-program pályázati alapjainak (grants) magyarországi felhasználásáról és a támogatási konstrukciókkal kapcsolatos gyakorlati kérdésekről tartott június 14-én konferenciát a Központi Pénzügyi és Szerződéskötő Egység (Central Finance and Contracts Unit, CFCU). A Phare-programok adminisztrációját, pályáztatását végző CFCU képviselői mellett az eseményen előadást tartottak az Európai Bizottság Magyarországi Delegációja, a Miniszterelnöki Hivatal, az FVM VÁTI Területfejlesztési Igazgatósága és az ír Shannon Development szakértői is.

A külkereskedelmi forgalom alakulása 2001. január–április hónapban 

Továbbra is élénk a külkereskedelmi forgalom növekedése – állapította meg az első negyedévi adatokat összegezve a Gazdasági Minisztérium. A márciusi megtorpanás után áprilisban ismét 19%-os export, és 21,4%-os importnövekedést regisztráltak.

Egyre több vállalatfelvásárlás és összeolvadás Magyarországon 

A GKI Gazdaságkutató Rt. és az Ernst & Young Kft. közös felmérése azt jelzi, hogy Magyarországon is erősödnek a fúziók és az összeolvadások. A 2001. január–március között készült térkép összegzi a hazai vállalkozások tapasztalatait és várakozásait.

Országos ingatlanár-körkép: használt lakások piaca 

Az ingatlanpiacon az idei év első öt hónapjában folytatódott az egy esztendeje megindult folyamat: az építési telkek piacán az újlakás-építést és vásárlást támogató kormányzati kedvezmények hatására az egyéni vásárlók mellett felerősödött a nagy lakásszámú beruházásokra alkalmas területek iránti vállalkozói kereslet is, amely bár a korábbinál visszafogottabban, tovább növelte az árakat. A használt lakások szegmensében az elmúlt év közepéig „lecsengett” árrobbanás után idén az árak stagnálnak, néhány ingatlantípusban visszaestek, míg az újlakás-piacon továbbra is keresletélénkülés tapasztalható. Ugyanakkor a stabil lakásbérleti, iroda- és üzlethelyiség-díjak mellett országosan változatlanul kedvezően alacsony föld- és erdőingatlan árak jellemzik a piacot.

Országos ingatlanár-körkép: új lakások piaca 

Az ingatlanpiacon az idei év első öt hónapjában folytatódott az egy esztendeje megindult folyamat: az építési telkek piacán az újlakás-építést és vásárlást támogató kormányzati kedvezmények hatására az egyéni vásárlók mellett felerősödött a nagy lakásszámú beruházásokra alkalmas területek iránti vállalkozói kereslet is, amely bár a korábbinál visszafogottabban, tovább növelte az árakat. A használt lakások szegmensében az elmúlt év közepéig „lecsengett” árrobbanás után idén az árak stagnálnak, néhány ingatlantípusban visszaestek, míg az újlakás-piacon továbbra is keresletélénkülés tapasztalható. Ugyanakkor a stabil lakásbérleti, iroda- és üzlethelyiség-díjak mellett országosan változatlanul kedvezően alacsony föld- és erdőingatlan árak jellemzik a piacot.

Országos ingatlanár-körkép: telekárak 

Az ingatlanpiacon az idei év első öt hónapjában folytatódott az egy esztendeje megindult folyamat: az építési telkek piacán az újlakás-építést és vásárlást támogató kormányzati kedvezmények hatására az egyéni vásárlók mellett felerősödött a nagy lakásszámú beruházásokra alkalmas területek iránti vállalkozói kereslet is, amely bár a korábbinál visszafogottabban, tovább növelte az árakat. A használt lakások szegmensében az elmúlt év közepéig „lecsengett” árrobbanás után idén az árak stagnálnak, néhány ingatlantípusban visszaestek, míg az újlakás-piacon továbbra is keresletélénkülés tapasztalható. Ugyanakkor a stabil lakásbérleti, iroda- és üzlethelyiség-díjak mellett országosan változatlanul kedvezően alacsony föld- és erdőingatlan árak jellemzik a piacot.

Kamarai szomszédolás 

Osztrák–magyar kamarai csúcs helyszíne volt a Hotel Intercontinental, május utolsó napján. Dr. Christoph Leitl úr, aki egy éve vezeti a 370 ezres – kötelező tagságú – Osztrák Gazdasági Kamarát, munkalátogatáson cserélt eszmét Parragh Lászlóval, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnökével, valamint Martonyi János külügy- és Matolcsy György gazdasági miniszterrel.

Új befektetési alapokat indít a Generali Alapkezelő Rt. 

A Generali-Providencia Biztosító Rt. által 20 millió forintos alaptőkével megalapított Generali Alapkezelő Rt. 2001. május 16-án kézhez kapta a PSZÁF-tól (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete) azt a határozatot, miszerint 2001. május 28-án három zártkörű alapot indíthat.

Hajócasco a féltett árbocosokra 

Becslések szerint hazánkban csaknem ötezer kisebb-nagyobb vitorlás és két-háromezer motoros hajó szeli tavainkat és folyóinkat. Az ő biztosításukra a Generali-Providencia Biztosító Rt. új biztosítási formaként Hajócasco fantázianéven 2001. július elsejével bevezeti a Vízi Járművek Casco Biztosítását.

Indul a Bank Austria Creditanstalt AG 

A Bank Austria/Creditanstalt csoport egy projectteamet bízott meg a Bank Austria és a Creditanstalt jogi egyesüléséhez szükséges lépések előkészítésével, amelynek következtében létrejön a Bank Austria Creditanstalt AG. Az integráció előreláthatólag 2001. első félévében valósul meg. Az új struktúrával a BA/CA csoport két alapvető cél megvalósítására törekszik: a költségek további csökkentésére és a piaci ütőképesség növelésére fekteti a hangsúlyt. Ahogy a bank elnök vezérigazgatója Gerhard Randa mondja „Az integráció egy előremutató lépés.”

A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren 

Budapest egy új európai metropolishoz méltó épülettel bővül. A régi és az új építészet találkozik a Kálvin téren, ahol 2001. május 30-án egy új iroda és üzletház alapkőletételére került sor.

Program az éves adatok összehasonlíthatóságára 

A KPMG számviteli tanácsadó csoportja kidolgozta a Reclass elnevezésű programot a 2000. és a 2001. évi éves beszámolók adatainak összehasonlítására. A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény ugyanis jelentős változásokat hozott az eszközök és források értékelési szabályaiban, illetve a mérleg és az eredménykimutatás szerkezetében és felépítésében. Mivel az egymást követő évek éves beszámolóinak összehasonlíthatósága az új törvényben is változatlanul követelmény, ennek biztosítása – a formai és tartalmi változások miatt – komoly kihívás elé állítja a vállalkozásokat az idén. A Reclass a formai követelményekre kínál megoldást, segítségével gyorsabban és egyszerűbben elvégezhető a bázisadatok átsorolása – hangsúlyozta Boros Judit senior manager, a program kidolgozója.

A színek profitot hoznak 

 

Az MKB kis- és középvállalati programja 

Az MKB új kis- és középvállalati stratégiájának gyakorlati megvalósítása 2000. júniusában kezdődött. Az MKB-ban az alapvetően egymilliárd forint éves árbevétel alatti cégek tartoznak a KKV ügyfélkörbe. Közepes nagyságú cégnek tekintik a 300 millió forint árbevétel feletti cégeket.

Új márkanév Magyarországon 

A nyár végére a Bank Austria Creditanstalt Hungary Rt. és a HypoVereinsbank Hungária Rt. egyesülésével létrejövő új magyar bank márkaneve HVB Hungary lesz.

Rendeződő földhivatali nyilvántartás 

Érthetetlen, hogy miért csak négy évvel ezelőtt kezdték el a földhivatalok felszerelését olyan korszerű számítógépparkkal, amely országos hálózatban dolgozza fel az adatokat. A kilencvenes években a hivatalvezetők jóformán meg sem melegedtek székükben, máris leváltották őket az elintézetlen és társadalmi közfelháborodást kiváltó ügyhátralék miatt. Pedig a számítógépes feldolgozást saját erőből senki nem tudta volna megoldani; a felettes szerv, a Földművelési Minisztérium pedig nem adott ehhez anyagi segítséget.

A Budapest Bank szerepe a támogatott hitelek kihelyezésében 

A Budapest Bankkal kapcsolatban már 1999-ben két minisztérium kijelentette, hogy a legsikeresebb volt a kormány által is támogatott hitelek folyósításában.

Lakáshitelek keresztértékesítése a K&H és az ABN AMRO között 

A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. (K&H) és az ABN AMRO Magyar Bank Rt. (AAB)egyesülését előkészítő harmonizációs folyamat részeként immár a második termékcsalád keresztértékesítése indult el. Március eleje óta megtalálható a K&H fiókokban az ABN AMRO euró- és forint személyi kölcsön, májustól pedig a K&H piaci feltételű lakásvásárlási és jelzálogalapú személyi hitelei is szerepelnek mindkét bank kínálatában. A folyamatosan további termékekkel bővülő keresztértékesítés már a jogi egyesülés előtt megalapozza a fiókhálózatok szoros együttműködését, és elősegíti, hogy a két bank legkeresettebb termékei a lehető legtöbb helyen elérhetőek legyenek az ügyfelek számára.

Lakáshitelek keresztértékesítése a K&H és az ABN AMRO között 

A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. (K&H) és az ABN AMRO Magyar Bank Rt. (AAB)egyesülését előkészítő harmonizációs folyamat részeként immár a második termékcsalád keresztértékesítése indult el. Március eleje óta megtalálható a K&H fiókokban az ABN AMRO euró- és forint személyi kölcsön, májustól pedig a K&H piaci feltételű lakásvásárlási és jelzálogalapú személyi hitelei is szerepelnek mindkét bank kínálatában. A folyamatosan további termékekkel bővülő keresztértékesítés már a jogi egyesülés előtt megalapozza a fiókhálózatok szoros együttműködését, és elősegíti, hogy a két bank legkeresettebb termékei a lehető legtöbb helyen elérhetőek legyenek az ügyfelek számára.

Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön 

A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.

Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön 

A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.

Hitelcsomag lehetőség 

A Budapest Bank új hitelkonstrukciót dolgozott ki, mely a banknál régóta számlát vezető kisvállalati partnerei hitel-szükségletének megoldását teszi lehetővé, és forrást biztosít azon stabil és fejlődőképes kisvállalatok számára is, akik még nem ügyfelei a banknak.

Hitelcsomag lehetőség 

A Budapest Bank új hitelkonstrukciót dolgozott ki, mely a banknál régóta számlát vezető kisvállalati partnerei hitel-szükségletének megoldását teszi lehetővé, és forrást biztosít azon stabil és fejlődőképes kisvállalatok számára is, akik még nem ügyfelei a banknak.

A Széchenyi-terv pályázatai 

 

A Széchenyi-terv pályázatai 

 

A közép-dunántúli idegenforgalmi régió fejlesztése 

A közép-dunántúli idegenforgalmi régió lemaradt a turisztikai versenyben, adottságait tekintve ugyanakkor a térség jóval többre hivatott. A Magyar Turizmus Rt. ezért átfogó turisztikai koncepció és fejlesztési program kidolgozására kérte fel a KPMG-t. A világ vegyik vezető tanácsadó cége az EconoConsult Kft.-vel közösen dolgozta ki a programot, amelyet a KPMG szakértői május közepén, Agárdon ismertettek. A koncepció olyan fejlesztéseket határoz meg, amelyek eredményeként a régió magas színvonalú szolgáltatásokat nyújthat az aktív és szabadidős, illetve az exkluzív és üzleti turizmus területén, és az európai turizmus egyik úti céljává válhat.

A közép-dunántúli idegenforgalmi régió fejlesztése 

A közép-dunántúli idegenforgalmi régió lemaradt a turisztikai versenyben, adottságait tekintve ugyanakkor a térség jóval többre hivatott. A Magyar Turizmus Rt. ezért átfogó turisztikai koncepció és fejlesztési program kidolgozására kérte fel a KPMG-t. A világ vegyik vezető tanácsadó cége az EconoConsult Kft.-vel közösen dolgozta ki a programot, amelyet a KPMG szakértői május közepén, Agárdon ismertettek. A koncepció olyan fejlesztéseket határoz meg, amelyek eredményeként a régió magas színvonalú szolgáltatásokat nyújthat az aktív és szabadidős, illetve az exkluzív és üzleti turizmus területén, és az európai turizmus egyik úti céljává válhat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén

Akár 80 ezer forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén 

A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40 ezer forintján felül további 40 ezer forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál.
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport

A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport 

Közzétette éves jelentését a BioTechUSA-cégcsoport.

Költségkímélés

Hízott a bankok fetekelistája

Hízott a bankok fetekelistája 

Hosszú évek óta tartó rövidülés után márciusban nőni kezdett a KHR-ben nyilvántartott lakossági mulasztások száma.

Pénzszerzés

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat

Vigyázat, zseniális szélhámos tűnt fel a lakossági szolgáltatás piacon, százezreket bukhat 

Nagyon érdemes megnézni milyen szolgáltatót hívunk, ha elromlik valami az otthonunkban.

Adózás

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt  

Az adóellenőrök országszerte ellenőrzik a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódó termékek árusítóit az üzletekben, piacokon, kitelepüléseken és az online térben.

Jogi kisokos

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái 

A cégeknek nyilvánossá kell tenniük az új pozícióikhoz tartozó fizetési információikat, a meglévő munkavállalóknak is nyilvánosnak kell majd lenniük.

Klímablog

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal?

Mi lesz a fosszilis energiahordozókkal? 

Gyorsuló ütemben növekednek a beruházások az energiaátmeneti eszközökbe – így látja a területen befektetők csaknem háromnegyede.

Infokom

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek

A legjobb befektetés, amit a cégek 2025-ben tehetnek 

A vállalatok részéről nem az a kérdés, hogy bevezessék-e a modern informatikai eszközöket, hanem az, hogy a munkavállalók tudják-e hatékonyan használni ezeket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo