Bankfióknyitási láz

Stratégiai kérdés a bankok számára az új ügyfelek megszerzése. Sorra nyitják tehát új bankfiókjaikat, a vele járó beruházás költségeit is vállalva. A fióknyitást jellemzően egy-két hónapos kedvezményes akciók kísérik.

Díjmentes számlavezetés, ingyenes bankkártya, csoportos beszedési díjkedvezmény és más hasonló akciókat kínálnak a kereskedelmi bankok országszerte az éppen megnyitott új bankfiókjukban. Amiből mostanában egyre több van. Mert annak ellenére, hogy néhány évvel ezelőtt, az internetes pénzügyi szolgáltatások aktív terjedésekor a szakemberek éppen a bankfiókok számának a csökkenését jósolták, az utóbbi hónapokban bankfiók-nyitási láz tapasztalható.

A magyarázat végül is egyszerű: a korábbi célcsoport, a nagyvállalati ügyfélkör már nem jelent elegendő piacot a bankok évi 25-30 százalékosra tervezett növekedési üteméhez. Így azok kénytelenek szolgáltatásaikkal a kis- és középvállalkozások, illetve még inkább a lakosság felé fordulni. Vagyis, amelyek korábban a specializálódásra esküdtek, ma azok is az univerzalitást választják.

Ami az elektronikus bankolást illeti, bár ez is egyre népszerűbb, terjed, és a napi folyószámla-átutalások mellett akár hiteligénylést is el lehet intézni telefonon vagy az interneten keresztül, mégsem váltotta ki a bankárokkal való személyes találkozást. Mert még mindig sokkal többen félnek tőle, és tartják megtanulhatatlannak, mint ahányan nem. Márpedig éppen ez utóbbiak között vannak azok, akiknek a néhány millió forintjáért a nagy kereskedelmi bankok korábban még lehajolni sem lettek volna hajlandók, ma viszont stratégiai céljuk megszerezni őket. Így mind külföldön, mind Magyarországon bebizonyosodott, hogy internet ide vagy oda, a potenciális ügyfelek igenis igénylik a személyes kapcsolatot. Azt, hogy legyen valaki a pult másik oldalán, aki választ ad kérdéseikre, aki segít kitölteni a szükséges dokumentumokat, aki tanácsot ad, hogy az adott lehetőségek közül melyiket érdemes előnyben részesíteni. Ezt vették tudomásul a bankok, amikor a közelmúltban - lényegében egymástól függetlenül, de látva persze a versenytársakat - az igen beruházás- és költségigényes fiókhálózat-bővítés mellett döntöttek. Nem mellesleg: az elmúlt egy-két évi csúcsjövedelmeik megfelelő fedezetet is biztosítanak ehhez.

A teljes cikk a Piac és Profit szeptemberi számában olvasható.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo