Friss cikkeink


Ünnepi elektronika 

A színes tévé , a kazettás-magnó, a CD-lejátszó vagy a kamkorder megvásárlása s ajándékozása még ma is rendszerint karácsonyig várat magára, a családok zöme gyűjt és spórol rá, s ha már ennyire rákészült, megadja a módját. A szórakoztató-elektronika kereskedői is érzékelik ezt, hiszen az utolsó negyedévben érik el éves forgalmuk 40 százalékát, s decemberben eléri a 15-18 százalékot.

Ünnepi elektronika 

A színes tévé , a kazettás-magnó, a CD-lejátszó vagy a kamkorder megvásárlása s ajándékozása még ma is rendszerint karácsonyig várat magára, a családok zöme gyűjt és spórol rá, s ha már ennyire rákészült, megadja a módját. A szórakoztató-elektronika kereskedői is érzékelik ezt, hiszen az utolsó negyedévben érik el éves forgalmuk 40 százalékát, s decemberben eléri a 15-18 százalékot.

A jövő tele vízióval - Az interaktív média 

Veszélyes kihívás a hagyományos televíziózás számára az interaktivitásra épülő internet: a néző nem kénytelen többé egy befolyásolhatatlan műsorrendben megvárni a neki tetsző műsort, a tartalom rendelhetővé, választhatóvá válik. Az igazi interaktivitás pedig, amikor a néző a saját reakcióival szereplőjévé válik a műsorfolyamnak, már átalakítja a szórakozásról, szórakoztatásról alkotott mai fogalmainkat. Mindehhez a technológiai alapot a médiumok közeledése szolgáltatja. A jövő univerzális ketyeréje minden funkciót tud: általa szórakozni, dolgozni, informálódni, ügyintézni, kommunikálni, bevásárolni is tudunk. Az eszközök egységének alapja a digitális információ.

A jövő tele vízióval - Az interaktív média 

Veszélyes kihívás a hagyományos televíziózás számára az interaktivitásra épülő internet: a néző nem kénytelen többé egy befolyásolhatatlan műsorrendben megvárni a neki tetsző műsort, a tartalom rendelhetővé, választhatóvá válik. Az igazi interaktivitás pedig, amikor a néző a saját reakcióival szereplőjévé válik a műsorfolyamnak, már átalakítja a szórakozásról, szórakoztatásról alkotott mai fogalmainkat. Mindehhez a technológiai alapot a médiumok közeledése szolgáltatja. A jövő univerzális ketyeréje minden funkciót tud: általa szórakozni, dolgozni, informálódni, ügyintézni, kommunikálni, bevásárolni is tudunk. Az eszközök egységének alapja a digitális információ.

Irodák és üzlethelyiségek bérleti díjai 

Bővülő kínálat, csökkenő árak. A lakásárrobbanás és az elindult kedvező gazdasági folyamatok az ingatlanpiac szinte teljes területére kihatottak. Mindez éreztette hatását a bérlemények – irodák, üzlethelyiségek – díjainak alakulásában is.

Irodák és üzlethelyiségek bérleti díjai 

Bővülő kínálat, csökkenő árak. A lakásárrobbanás és az elindult kedvező gazdasági folyamatok az ingatlanpiac szinte teljes területére kihatottak. Mindez éreztette hatását a bérlemények – irodák, üzlethelyiségek – díjainak alakulásában is.

Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p 

Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!

Egy vásárlási szokásokról készített felmérés is bizonyította, hogy a férfiak a Marsról, a nők p 

Egy, a magyar lakosok körében végzett vásárlási szokásokkal kapcsolatos felmérés kimutatta, hogy az ember vásárolgatás közben megéhezik, a vevők egyharmada türelmetlenül közlekedik a bevásárló kocsival, valamint a nők szórakozásból vásárolgatnak, míg a férfiak többsége csak akkor tér be egy-egy üzletbe, ha valóban szüksége van valamire!

Konjunktúrajelentések 

Önkényesen emeltünk ki egy-két megállapítást a GKI Rt. és a Kopint-Datorg Rt. legfrissebb konjunktúra jelentéseiből, melyek együtt több száz oldalas elemzések. Kiemeléseinket azonban, amelyek a kormányzati gazdasági prognózist és a kutatói következetéseket állítják szembe, vállaljuk. Tény: a magyar gazdaság öt éve fenntartható, lényegileg változatlan növekedési pályán halad. A pozitív folyamatok azonban nem maradnak fenn automatikusan…

Konjunktúrajelentések 

Önkényesen emeltünk ki egy-két megállapítást a GKI Rt. és a Kopint-Datorg Rt. legfrissebb konjunktúra jelentéseiből, melyek együtt több száz oldalas elemzések. Kiemeléseinket azonban, amelyek a kormányzati gazdasági prognózist és a kutatói következetéseket állítják szembe, vállaljuk. Tény: a magyar gazdaság öt éve fenntartható, lényegileg változatlan növekedési pályán halad. A pozitív folyamatok azonban nem maradnak fenn automatikusan…

Az ellenőrzések új célpontjai 

Az új számviteli törvényről sok írás jelent meg, sok előadás elhangzott már, a vállalkozási szférát érintő információs csatornákon szinte a csapból is ez folyik. Én néhány - vélelmezetten - jelentős fogalomváltozásra s a gyakorlati megvalósítás legsürgősebb teendőire kívánom felhívni a figyelmet.

Az ellenőrzések új célpontjai 

Az új számviteli törvényről sok írás jelent meg, sok előadás elhangzott már, a vállalkozási szférát érintő információs csatornákon szinte a csapból is ez folyik. Én néhány - vélelmezetten - jelentős fogalomváltozásra s a gyakorlati megvalósítás legsürgősebb teendőire kívánom felhívni a figyelmet.

Környezetvédelmi Minisztérium 

 

Környezetvédelmi Minisztérium 

 

Kábelezés - kebelezés - A korai felhasználók többet fizetnek 

A kábelpiac főszereplői egy szinte érintetlen piac meghódításának reményében költenek súlyos pénzeket kábelfektetésre és műholdra. A távbeszélő-hálózat alternatívája a kábeltelevíziós hálózat lehet, amelyen a távközlési szolgáltatások széles skáláját lehet nyújtani. A kábeloffenzíva valódi tétje tehát a háztartások multimédiás bekebelezése, az internetező, interaktív magyar “távháztartásfő” megnyerése. Aki egyelőre csak annyit lát-érez mindebből, hogy ha szinten kívánja tartani eddigi csatornaválasztékát, vagy bővíteni szeretné azt, jóval mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, mint eddig.

Kábelezés - kebelezés - A korai felhasználók többet fizetnek 

A kábelpiac főszereplői egy szinte érintetlen piac meghódításának reményében költenek súlyos pénzeket kábelfektetésre és műholdra. A távbeszélő-hálózat alternatívája a kábeltelevíziós hálózat lehet, amelyen a távközlési szolgáltatások széles skáláját lehet nyújtani. A kábeloffenzíva valódi tétje tehát a háztartások multimédiás bekebelezése, az internetező, interaktív magyar “távháztartásfő” megnyerése. Aki egyelőre csak annyit lát-érez mindebből, hogy ha szinten kívánja tartani eddigi csatornaválasztékát, vagy bővíteni szeretné azt, jóval mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, mint eddig.

Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab 

A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.

Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab 

A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.

Fellendült az elektromos háztartási készülékek piaca 

Az elektromos háztartási készülékek forgalma idén elérheti a 210-220 milliárd forintot, ami közel 15 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A kereslet legnagyobb mértékben növekszik a hifitorony, videokamera, illetve lejátszó iránt, állapítja meg Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet kiskereskedelmi panel vezetője.

Fellendült az elektromos háztartási készülékek piaca 

Az elektromos háztartási készülékek forgalma idén elérheti a 210-220 milliárd forintot, ami közel 15 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest. A kereslet legnagyobb mértékben növekszik a hifitorony, videokamera, illetve lejátszó iránt, állapítja meg Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet kiskereskedelmi panel vezetője.

Legkoncentráltabb a magyar és cseh kereskedelem Kelet-Közép-Európában 

A napi fogyasztási cikkek forgalma idén várhatóan 1550 milliárd forint körül lesz, ami hét százalék növekedést jelent a tavalyi 1450 milliárd forinthoz képest – derül ki a GfK Piackutató Intézet felmérésből.

Legkoncentráltabb a magyar és cseh kereskedelem Kelet-Közép-Európában 

A napi fogyasztási cikkek forgalma idén várhatóan 1550 milliárd forint körül lesz, ami hét százalék növekedést jelent a tavalyi 1450 milliárd forinthoz képest – derül ki a GfK Piackutató Intézet felmérésből.

Könyvírás a weben – a webről 

Elektronikus kereskedelem címmel jelent meg dr. Mójzes Imre és Talyigás Judit szerkesztésében az a kötet, amelynek szerzői (legalábbis részben) egymással személyesen is csak a mai sajtótájékoztatón találkoztak először, mivel az alkotómunka teljes egészében az interneten zajlott.

Könyvírás a weben – a webről 

Elektronikus kereskedelem címmel jelent meg dr. Mójzes Imre és Talyigás Judit szerkesztésében az a kötet, amelynek szerzői (legalábbis részben) egymással személyesen is csak a mai sajtótájékoztatón találkoztak először, mivel az alkotómunka teljes egészében az interneten zajlott.

Könyv az e-kereskedelem jogi kérdéseiről 

Az informatika és a jog kapcsolatában újabb állomást jelent dr. Kondricz Péter és dr. Tímár András „Az elektronikus kereskedelem jogi kérdései" címû könyve, amelyet a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó jelentetett meg.

Könyv az e-kereskedelem jogi kérdéseiről 

Az informatika és a jog kapcsolatában újabb állomást jelent dr. Kondricz Péter és dr. Tímár András „Az elektronikus kereskedelem jogi kérdései" címû könyve, amelyet a Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó jelentetett meg.

Megingott Amazon - „Az internetes földfoglalás még nem ért véget” 

Az Amazon.com könyváruház 1994-ben robbant be az amerikai és nemzetközi internetes könyvpiacra, és azóta uralja is azt. Szinte beitta magát az on-line vásárlók tudatába, noha helyzete egyre nehezebb. A cég vezetője az előremenekülés stratégiáját választotta.

Megingott Amazon - „Az internetes földfoglalás még nem ért véget” 

Az Amazon.com könyváruház 1994-ben robbant be az amerikai és nemzetközi internetes könyvpiacra, és azóta uralja is azt. Szinte beitta magát az on-line vásárlók tudatába, noha helyzete egyre nehezebb. A cég vezetője az előremenekülés stratégiáját választotta.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

10-ből 1 magyar egyáltalán nem tervez vakációt, még belföldön sem

10-ből 1 magyar egyáltalán nem tervez vakációt, még belföldön sem 

Az európaiak nem hajlandók lemondani a nyaralásról: 56 százalékuk hajlandó az autóvásárlást vagy a lakásfelújítást is elhalasztani emiatt.

Pénzszerzés

Mit hoz a lakáspiacra a kormány új dobása?

Mit hoz a lakáspiacra a kormány új dobása?  

A héten megjelentek az első lakás vásárlását célzó új államilag támogatott konstrukció részletei.

Klímablog

Új rekordot értek el a vállalatvezetők

Új rekordot értek el a vállalatvezetők  

A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása látványosan javult.

Infokom

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?

Mégis mire jó a mesterséges intelligencia a hétköznapokban?  

Mára a hétköznapi emberek is egyre gyakrabban fordulnak különböző nyelvi modellekhez.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo