És mégis mozog a reklám
Öröm, bánat, gyűlölet, rettenet, harag és meglepetés – ezeket tudja mutatni egy Japánban kifejlesztett, szilikongumival borított robotarc. Képzeljük csak el, amint belépünk egy áruházba, s az ajtónál egy robot fogad minket – arcán mondjuk az öröm –, s széles karmozdulatokkal invitál a szabadidőruha-osztályra. Figyelemfelkeltésnek ideális. Márpedig a reklámiparban az nyer, aki újat, eredetit, figyelemfelkeltőt tud produkálni. Hisz a potenciális megrendelőt egy dolog érdekli: az, hogy termékéből minél többet el tudjon adni, tőle, ne a konkurenciától vásároljon a vevő. Ehhez pedig nem árt, ha a reklám is kitűnik a sorból, nem csupán a termék minősége.
Ölvedi Szabolcs, a Cybernetics ügyvezetője erre az összefüggésre alapozta életpályadíjas ötletét: plasztikus és mozgó dekorációk tervezését, kivitelezését szeretné meghonosítani Magyarországon, második hazájában. A marosvásárhelyi születésű, harmincesztendős fiatalember ezzel gyerekkori álmát teljesítené be, mert amióta nyolcévesen látta a Csillagok háborúját, egyfolytában arra készül, hogy robotokat fog előállítani. S úgy tűnik, ehhez most minden feltétel rendelkezésére áll. Ölvedi Szabolcs egyaránt rendelkezik műszaki, képzőművészeti és reklámpiaci ismeretekkel. Marosvásárhelyen automatizálási-elektronikai szakközépiskolát végzett, s ezzel párhuzamosan művészeti esti népi egyetemet, s mióta 1990-ben Magyarországra jött, volt már reklámfestő, dekoratőr, modellező, számítógépes operátor, gyártásvezető és marketinges is. Egyszóval ismeri az életet, a piacot és a szakmát. De ez talán kevés lett volna az álomteljesítéshez.
Az Életpálya Alapítvány felhívása tagadhatatlanul lendített Ölvedi Szabolcs élete kerekén. A területi döntőn második helyezéssel nyert 75 ezer forint, az innovációs különdíjjal járó 50 ezer forint, a kedvezményes 800 ezer forintos hitel s a műhely az inkubátorházban együtt már kitárta az érvényesülés kapuját az 1993 óta egyéni vállalkozóként dolgozó fiatalember előtt. (Már csak azért is, mert nálunk a mozgóreklám vagy a plasztikus, háromdimenziós reklám még a kezdet kezdetén tart.) A mozgó, beszélő, kreativitásról, ízlésről, leleményességről tanúskodó reklámfigurák csoportmunka eredményei: egy alkalmazott informatikus és Ölvedi mint mindenes hozzák össze a megrendelő akár legképtelenebb elképzeléseit is. De ez csak az első lépés. Ölvedi Szabolcs gyárról álmodik, ahol háztartási, oktató-, játékrobotot készítenek majd nagyüzemben.
Véleményvezér

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét
Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő
Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban
Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában
Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?

Rettegnek a fideszes polgármesterek
Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok
Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?