Középpontban az ügyfél

Az angol Fiserv cég a kereskedelmi banktechnikában mutat megoldásokat napjaink kihívására. A Budapesten október 16-18 között megrendezett Európai Technológiai Konferencián Ball Christian, a Fiserv munkatársa „Előrelépés az ügyfélkapcsolatokban” címmel tartott előadást, melyben az új évezred banki kihívásait ismertette a hallgatósággal. A hangsúly az életstíluson van – mondta. Ehhez igazodó terméket, ehhez igazodó szolgáltatáson keresztül kell kínálni a ma emberének.

A banki kifejezések között új terminológia lett a „lifestyle (életstílus) termék” és a „lifestyle vásárló”. Az új évezred bankjában a termékfejlesztés fő mozgatórugója az ügyfél igénye és elvárása, ami a bankoktól elsősorban rugalmasságot, megbízhatóságot és összemérhetőséget kíván. A mai piac fő követelményei éppen ezért az ügyfélközpontú szolgáltatás és a személyre szabott termék – mondta Ball Christian. Valamint a gyorsaság – tette hozzá. Egy termék piaci megjelenése után maximum hat hónappal már jó ha szerepel a bank szolgáltatásai között ahhoz, hogy ügyfeleit biztosan magáénak mondhassa a pénzintézet.

Az implementációs idő lerövidülésével párhuzamosan felértékelődtek a pénzintézeteken belüli és közötti partneri kapcsolatok. A project kidolgozására fordított idő és költségek jelentősen lerövidíthetőek a már mások által kidolgozott know how hasznosításával. A Fiserv filózfiája: „nyújtsd az ügyfélnek, amit szeretne, ami számára – és nem elsősorban a banknak – előnyös”. Ez nem csak a forgalmazott termékekre, de a szolgáltatás módjára, a lehetséges kommunikációs csatornákra is vonatkozik. Ball Christian kihangsúlyozta: egyetlen „túlélési” lehetőség ha az ügyfél kerül a középpontba.

Ahhoz, hogy egy bank minden ügyfele számára a lehető legmegfelelőbb finanszírozási formát megtalálja strukturált információkra és a feldolgozáshoz megfelelő infrastruktúrális háttérre van szüksége. A cél eléréséhez a Fiserv szakemberei integrált banki technikákat dolgoztak ki: Nemzetközi Átfogó Bankolási Rendszer (ICBS) néven teljes körű kereskedelmi banktechnológia csomagot ajánlanak. Az integrált modulokból felépülő rendszer a szolgáltatás, a rugalmasság és az eljárás területén kínál megoldásokat. A központosított adatbázisra támaszkodva a bankcsoport bármely fiókjában lehetővé teszi az állandó magasszintű ügyfélkiszolgálást. A rugalmasság a termékkialakításban jelentkezik. A program megoldást kínál pénzügyi termékek és szolgáltatási csomagok gyors és könnyű ügyfélre szabott kialakításához. Az sem gond, ha a pénzintézet ügyfélköre időközben néhány ezerről több millióra növekedett, mivel az eljárási program tranzakciós és számlakezelő modulja együtt nő a bank igényeivel.

Mindez módot ad gyorsan és könnyedén megfelelni a piac, vagy a vevő által támasztott igényeknek szemelőtt tartva költség szempontokat is. A pénzügyi piacon zajló versenyben ma – jobban mint valaha – a bankoknak valami mást kell nyújtaniuk, mint versenytársaiknak. A megoldás az ügyfélkapcsolatokban keresendő – derült ki az előadásból.

Sebők Orsolya

Véleményvezér

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo