Friss cikkeink
Program az éves adatok összehasonlíthatóságára
A KPMG számviteli tanácsadó csoportja kidolgozta a Reclass elnevezésű programot a 2000. és a 2001. évi éves beszámolók adatainak összehasonlítására. A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény ugyanis jelentős változásokat hozott az eszközök és források értékelési szabályaiban, illetve a mérleg és az eredménykimutatás szerkezetében és felépítésében. Mivel az egymást követő évek éves beszámolóinak összehasonlíthatósága az új törvényben is változatlanul követelmény, ennek biztosítása – a formai és tartalmi változások miatt – komoly kihívás elé állítja a vállalkozásokat az idén. A Reclass a formai követelményekre kínál megoldást, segítségével gyorsabban és egyszerűbben elvégezhető a bázisadatok átsorolása – hangsúlyozta Boros Judit senior manager, a program kidolgozója.
Egyesületet alapítottak a Magyar Internetező Nők
„Kik vagyunk – kérdez vissza Druzsbaczky Ildikó elnökhelyettes. – A Magyar Internetező Nők Egyesülete, röviden MINők alapító tagjai valamennyien rendszeres internethasználók, többségükben nők, de néhány férfi is megtalálható közöttünk. Olyan közösséget szeretnénk kialakítani – virtuálisan és a valós életben is –, amelyik az egyensúlyt képviseli a világ női és férfi szemszöge, feminin és maszkulin oldala között, de ahol a nők mutathatják meg elsősorban magukat. Ennek jegyében várjuk tagjaink sorába a férfiakat is.”
Az MKB kis- és középvállalati programja
Az MKB új kis- és középvállalati stratégiájának gyakorlati megvalósítása 2000. júniusában kezdődött. Az MKB-ban az alapvetően egymilliárd forint éves árbevétel alatti cégek tartoznak a KKV ügyfélkörbe. Közepes nagyságú cégnek tekintik a 300 millió forint árbevétel feletti cégeket.
Új márkanév Magyarországon
A nyár végére a Bank Austria Creditanstalt Hungary Rt. és a HypoVereinsbank Hungária Rt. egyesülésével létrejövő új magyar bank márkaneve HVB Hungary lesz.
Rendeződő földhivatali nyilvántartás
Érthetetlen, hogy miért csak négy évvel ezelőtt kezdték el a földhivatalok felszerelését olyan korszerű számítógépparkkal, amely országos hálózatban dolgozza fel az adatokat. A kilencvenes években a hivatalvezetők jóformán meg sem melegedtek székükben, máris leváltották őket az elintézetlen és társadalmi közfelháborodást kiváltó ügyhátralék miatt. Pedig a számítógépes feldolgozást saját erőből senki nem tudta volna megoldani; a felettes szerv, a Földművelési Minisztérium pedig nem adott ehhez anyagi segítséget.
A Budapest Bank szerepe a támogatott hitelek kihelyezésében
A Budapest Bankkal kapcsolatban már 1999-ben két minisztérium kijelentette, hogy a legsikeresebb volt a kormány által is támogatott hitelek folyósításában.
Lakáshitelek keresztértékesítése a K&H és az ABN AMRO között
A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. (K&H) és az ABN AMRO Magyar Bank Rt. (AAB)egyesülését előkészítő harmonizációs folyamat részeként immár a második termékcsalád keresztértékesítése indult el. Március eleje óta megtalálható a K&H fiókokban az ABN AMRO euró- és forint személyi kölcsön, májustól pedig a K&H piaci feltételű lakásvásárlási és jelzálogalapú személyi hitelei is szerepelnek mindkét bank kínálatában. A folyamatosan további termékekkel bővülő keresztértékesítés már a jogi egyesülés előtt megalapozza a fiókhálózatok szoros együttműködését, és elősegíti, hogy a két bank legkeresettebb termékei a lehető legtöbb helyen elérhetőek legyenek az ügyfelek számára.
Lakáshitelek keresztértékesítése a K&H és az ABN AMRO között
A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. (K&H) és az ABN AMRO Magyar Bank Rt. (AAB)egyesülését előkészítő harmonizációs folyamat részeként immár a második termékcsalád keresztértékesítése indult el. Március eleje óta megtalálható a K&H fiókokban az ABN AMRO euró- és forint személyi kölcsön, májustól pedig a K&H piaci feltételű lakásvásárlási és jelzálogalapú személyi hitelei is szerepelnek mindkét bank kínálatában. A folyamatosan további termékekkel bővülő keresztértékesítés már a jogi egyesülés előtt megalapozza a fiókhálózatok szoros együttműködését, és elősegíti, hogy a két bank legkeresettebb termékei a lehető legtöbb helyen elérhetőek legyenek az ügyfelek számára.
Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön
A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.
Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön
A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.
Hitelcsomag lehetőség
A Budapest Bank új hitelkonstrukciót dolgozott ki, mely a banknál régóta számlát vezető kisvállalati partnerei hitel-szükségletének megoldását teszi lehetővé, és forrást biztosít azon stabil és fejlődőképes kisvállalatok számára is, akik még nem ügyfelei a banknak.
Hitelcsomag lehetőség
A Budapest Bank új hitelkonstrukciót dolgozott ki, mely a banknál régóta számlát vezető kisvállalati partnerei hitel-szükségletének megoldását teszi lehetővé, és forrást biztosít azon stabil és fejlődőképes kisvállalatok számára is, akik még nem ügyfelei a banknak.
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VIII.
Fókuszban: az internet- és a kábeltelevízió-szolgáltatók
Gyorsjelentés az internetgazdaságról VIII.
Fókuszban: az internet- és a kábeltelevízió-szolgáltatók
A közép-dunántúli idegenforgalmi régió fejlesztése
A közép-dunántúli idegenforgalmi régió lemaradt a turisztikai versenyben, adottságait tekintve ugyanakkor a térség jóval többre hivatott. A Magyar Turizmus Rt. ezért átfogó turisztikai koncepció és fejlesztési program kidolgozására kérte fel a KPMG-t. A világ vegyik vezető tanácsadó cége az EconoConsult Kft.-vel közösen dolgozta ki a programot, amelyet a KPMG szakértői május közepén, Agárdon ismertettek. A koncepció olyan fejlesztéseket határoz meg, amelyek eredményeként a régió magas színvonalú szolgáltatásokat nyújthat az aktív és szabadidős, illetve az exkluzív és üzleti turizmus területén, és az európai turizmus egyik úti céljává válhat.
A közép-dunántúli idegenforgalmi régió fejlesztése
A közép-dunántúli idegenforgalmi régió lemaradt a turisztikai versenyben, adottságait tekintve ugyanakkor a térség jóval többre hivatott. A Magyar Turizmus Rt. ezért átfogó turisztikai koncepció és fejlesztési program kidolgozására kérte fel a KPMG-t. A világ vegyik vezető tanácsadó cége az EconoConsult Kft.-vel közösen dolgozta ki a programot, amelyet a KPMG szakértői május közepén, Agárdon ismertettek. A koncepció olyan fejlesztéseket határoz meg, amelyek eredményeként a régió magas színvonalú szolgáltatásokat nyújthat az aktív és szabadidős, illetve az exkluzív és üzleti turizmus területén, és az európai turizmus egyik úti céljává válhat.
Magyarország első „tudásáruháza”
Egyelőre álom, de hamarosan valóság lesz.
Magyarország első „tudásáruháza”
Egyelőre álom, de hamarosan valóság lesz.
XIX. századi műemlékből XXI. századi ingatlankomplexum
Az IVG fejlesztése nyomán életre kel a Gizella-udvar.
XIX. századi műemlékből XXI. századi ingatlankomplexum
Az IVG fejlesztése nyomán életre kel a Gizella-udvar.
Nő a háztartási nagygépek forgalma, és megközelíti a 90 milliárd forintot
Több a csere, mint az első vásárlás.
Nő a háztartási nagygépek forgalma, és megközelíti a 90 milliárd forintot
Több a csere, mint az első vásárlás.
Javuló budapesti irodapiaci helyzet
A budapesti irodai és ipari ingatlanok bérleti díjai a legkifizetődőbbek közé tartoznak – derül ki a Healey & Baker nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég által világszerte végzett felmérésből.
Javuló budapesti irodapiaci helyzet
A budapesti irodai és ipari ingatlanok bérleti díjai a legkifizetődőbbek közé tartoznak – derül ki a Healey & Baker nemzetközi ingatlan-tanácsadó cég által világszerte végzett felmérésből.
Személyesség, figyelmesség és gyorsaság a munkaerő-közvetítők piacán
A XXI. század a kommunikáció, gondolatok gyors megvalósításának ideje. A P&Bert cégcsoport ezt szeretné segíteni azzal, hogy segít megtalálni az ehhez legmegfelelőbb munkatársat, ma már a vállalati hierarchia szinte bármely fokán.
Személyesség, figyelmesség és gyorsaság a munkaerő-közvetítők piacán
A XXI. század a kommunikáció, gondolatok gyors megvalósításának ideje. A P&Bert cégcsoport ezt szeretné segíteni azzal, hogy segít megtalálni az ehhez legmegfelelőbb munkatársat, ma már a vállalati hierarchia szinte bármely fokán.
Kizökkent a világ - Globalizáció: félelmek és javaslatok
A globalizáció a Föld minden lakóját érinti. Nagy tömegeket sújtó hátrányokat, nagy tömegek számára élvezhető előnyöket, válságokat és pozitív távlatokat egyaránt magában foglal. Többesélyes folyamat. Egyszerre átok és áldás, csapda és lehetőség. Az ellene hangolt érvek, érzelmek is ambivalensek. Segítenek körvonalazni hátrányait, kitermelik a jogos és konstruktív kritikát, ugyanakkor termékeny táptalajául szolgálnak a romboló demagógiának, amely szerint a globalizáció a világ minden bajának oka. A globalizáció felborítja a gondolkodást. Nem csak új, életképes és progresszív paradigmákat teremt, elsöpörve a korábban uralkodó, mára érvényüket vesztett gondolatmintákat; a politikai fogalomtárat is fenekestül felfordítja. Csoportok, amelyek eddig széthúzó ideológiák és érdekek alapján szerveződtek, most hirtelen egyesülnek a globofóbia jegyében, amelynek motorja az önmagukat vesztesnek érzők indulatai és a szkeptikusok kétségei. A globalizációellenesség feltérképezésének eredménye persze nemigen lehet több, mint egyértelmű igazságokat nélkülöző mozaik. A formálódó jövőt illető félelmek és vágyak furcsa kaleidoszkópja.
Kizökkent a világ - Globalizáció: félelmek és javaslatok
A globalizáció a Föld minden lakóját érinti. Nagy tömegeket sújtó hátrányokat, nagy tömegek számára élvezhető előnyöket, válságokat és pozitív távlatokat egyaránt magában foglal. Többesélyes folyamat. Egyszerre átok és áldás, csapda és lehetőség. Az ellene hangolt érvek, érzelmek is ambivalensek. Segítenek körvonalazni hátrányait, kitermelik a jogos és konstruktív kritikát, ugyanakkor termékeny táptalajául szolgálnak a romboló demagógiának, amely szerint a globalizáció a világ minden bajának oka. A globalizáció felborítja a gondolkodást. Nem csak új, életképes és progresszív paradigmákat teremt, elsöpörve a korábban uralkodó, mára érvényüket vesztett gondolatmintákat; a politikai fogalomtárat is fenekestül felfordítja. Csoportok, amelyek eddig széthúzó ideológiák és érdekek alapján szerveződtek, most hirtelen egyesülnek a globofóbia jegyében, amelynek motorja az önmagukat vesztesnek érzők indulatai és a szkeptikusok kétségei. A globalizációellenesség feltérképezésének eredménye persze nemigen lehet több, mint egyértelmű igazságokat nélkülöző mozaik. A formálódó jövőt illető félelmek és vágyak furcsa kaleidoszkópja.
Akár az uniós csatlakozás is veszélybe kerülhet
Az egyablakos ügyintézést mikor válthatja fel az egymonitoros ügyintézés?
Az elmúlt hét végén, Székesfehérváron tartott e-szignó konferencia hallgatósága és előadói közösen keresték a választ erre a kérdésre.
Akár az uniós csatlakozás is veszélybe kerülhet
Az egyablakos ügyintézést mikor válthatja fel az egymonitoros ügyintézés?
Az elmúlt hét végén, Székesfehérváron tartott e-szignó konferencia hallgatósága és előadói közösen keresték a választ erre a kérdésre.
Az új piaci formák régi szabályai
Néhány „időtálló” elv, melyek a vállalati eredmény magját alakítják, teljesen függetlenek attól, hogy a régi vagy az új generációs közgazdasági szemléletmódból vizsgáljuk.
Az új piaci formák régi szabályai
Néhány „időtálló” elv, melyek a vállalati eredmény magját alakítják, teljesen függetlenek attól, hogy a régi vagy az új generációs közgazdasági szemléletmódból vizsgáljuk.
Dotkom tanulmány az on-line reklámról
Az on-line reklámpiac csupán a teljes hazai reklámpiac 0,53 százalékát teszi ki, növekedése azonban sokkal gyorsabb, mint a reklám más területeié. Az internetes médiatulajdonosok közül a nagyobb portálok idén a hirdetési bevételek 200-300 százalékos növekedésére számítanak, de az óvatosabban kalkuláló, reklám- és médiaügynökségek is 150-180 százalékos bővülésben bíznak.