Fenntartható befektetések

Németországban internetes tanfolyam indult a felelős befektetésekről, pénzügyi tanácsadók számára. A társadalmi és környezeti hatásokat is figyelembe vevő felelős befektetésekhez segítséget nyújtó szakemberek első csoportja február végén vette át a képesítést.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az akkreditált internetes tanfolyamot bankok, biztosítók és más pénzügyi szolgáltatók befektetési szakemberei és független tanácsadók számára indították. A három hónapos képzés célja, hogy a résztvevőket megismertesse a fenntartható befektetési piac működésével és főbb szereplőivel. A szervezők remélik, hogy a tanfolyamot elvégzők így szakértő módon vizsgálják majd fenntarthatósági szempontból a pénzügyi termékeket, és megbízható információt nyújtanak a hozzájuk fordulóknak.

Nyugat-Európában egyre több magánbefektető veszi tekintetbe, hogy a cégek mennyire figyelnek a környezeti hatásokra, hogy alkalmaznak e gyerekmunkát távoli üzemeikben, és általában mennyire etikusan működnek. Magyarországon egyelőre nincsenek felelős befektetési alapok - bár az OTP már egy éve készül egy ilyen alap létrehozására -, s a pénzügyi tanácsadók többsége szerint az országban erre alig van igény. Más szakemberek szerint viszont már most sem ismeretlen Magyarországon a felelős befektetői magatartás.

"Nem igaz, hogy a felelős befektetés, mint jelenség, nincs jelen Magyarországon - állítja Braun Róbert kommunikációs szakember, a Global Reporting Initiative nevű társadalmi jelentési szabványt Magyarországon bevezető Braun and Partners cég vezetője. "A tőzsdén jegyzett magyar vállalatok külföldi befektetői a portfolió összeállításánál igenis figyelemmel kísérik, hogy mennyire fenntartható módon működik az adott magyar cég." Braun Róbert szerint van igény a környezeti és társadalmi szempontokkal is törődő, etikusan működő cégekbe történő befektetésekre,  s ez a tudatosság a vásárlási szokásokban is tükröződik: a Braun and Partners megrendelésére készült kutatás szerint ugyanis a megkérdezettek 34 százalékát befolyásolta már vásárlás során - pozitív vagy negatív módon - a gyártó cég hírneve.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo