Mi kell a nőknek?

A GfK Hungária Piackutató Intézet Életstílus kutatásából kiderül, hogy Magyarországon általában jellemző a nyugalomra és a biztonságra való törekvés, különösen a nők körében. A felmérésből továbbá kiderül, hogy a nők a fogyasztás terén hedonistábbak a férfiaknál, és bár minden második nő számára örömet szerez a vásárlás, többségük mégis a fogyasztás csökkentésének szükségessége mellett áll ki.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Életstílus kutatás eredményeinek tanúsága szerint Magyarországon általában erős a biztonságra, a nyugalomra való törekvés a felnőtt lakosság körében, ám ezek az értékek még erősebben jelennek meg a nők esetében. A férfiak ugyanakkor Magyarországon a karrierre és az anyagi jólétre fogékonyabbak. A megkérdezett nők mintegy 85 százaléka számára fontosabb családja, mint önmaga. Emellett a nők ugyanilyen arányban vallják azt, hogy elsősorban "önmagukhoz szeretnének hűek maradni", nem pedig úgy élni, mint mások.  Míg a férfiak saját bevallásuk szerint inkább a jelenre összpontosítanak, addig a nők figyelme nagyobb arányban irányul a jövőre.

A megkérdezettek több mint háromnegyede - nők és férfiak egyaránt - elfogadja a dolgokat úgy, ahogy alakulnak, és nem keresik mindig az újat. (Azaz életükben a folyamatosság játszik nagyobb szerepet szemben a változással.)  A férfiakhoz képest a gyengébbik nem nagyobb arányban (48 százalék) hisz egy fölötte álló hatalomban, Istenben, mint magában az emberiségben. Ugyanígy jellemzőbb a nőkre (48 százalékos arányban), hogy szeretnek elszakadni, elmenekülni a realitástól, például  szeretik, ha a TV kiragadja őket a hétköznapokból.

A fogyasztáshoz kapcsolódó értékek tekintetében nincs éles különbség a két nem között. A megkérdezettek mintegy 80 százaléka szavaz inkább a beolvadásra - ők azok, akik nem igazán szeretnek "kilógni a sorból", fogyasztásukban követik a többséget, és nem számít nekik, hogy "másnak esetleg már van ugyanolyan".  Kissé meglepően a nők között kisebb arányban (80 százalék) vannak jelen azok, akik inkább azzal értenek egyet, miszerint "azt kell megvenni, amire szükség van". A férfiak mintegy 85 százaléka van ezen a véleményen, míg a maradék 15 százalék szerint "azt kell megvenni, ami tetszik". Mindkét nem képviselőinek közel 55 százaléka vallja, hogy mindig figyel környezete véleményére, és kisebbséget jelentenek azok, akik "nem figyelnek a locsogásra".

Míg a megkérdezett hölgyek mintegy fele állítja azt, hogy számára a vásárlás örömöt jelent, addig megközelítően 65 százalékuk ért egyet a fogyasztás csökkentésének szükségességével.

Lényeges különbség a két nem között, hogy míg a férfiak 60 százaléka maga szereli az elromlott dolgokat, a nők körében csak 37 százalék vállalkozna erre, a többiek inkább megjavíttatják őket. A férfiaknak mintegy 58 százaléka inkább a minőséget helyezi előtérbe, míg a nőknél kissé alacsonyabb, 50 százalék körüli ez az arány.

#page#

Mit hozzon a jövő?

A kutatás arra is kitért, hogyan képzelik el az emberek a jövő ideális italát, élelmiszerét, ruhaanyagát.

A jövő ideális itala, a nők és férfiak közel azonos aránya szerint egyértelműen az, amely "megtízszerezi a szellemi képességeket". Érdekes, hogy "széppé tevő italt" bár nagyobb arányban vennének a hölgyek, mint a férfiak, ez a szempont a hölgyek esetében is utolsó helyre szorult, és csupán 10 százalékuk jelölte meg ezt kívánatos jellemzőként. A jövő ideális élelmiszere tízből hat nő és ugyannyi férfi szerint is: "tartósítószert és adalékanyagot nem tartalmazó bioélelmiszer". A jövő ideális ruhaanyagával kapcsolatosan pedig a kényelmi szempont dominál: a nők és férfiak leginkább olyan anyagot vennének szívesen, "amely egy új szálnak köszönhetően gyűrhetetlen és vasalást nem igényel".

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo