A németországi Hessen tartomány déli részén, az 5. számú autópályán utazók csodálkoznak: a szélső sávban mindkét irányban elektromos vezeték húzódik a pálya felett.

A németországi Hessen tartomány déli részén, az 5. számú autópályán utazók csodálkoznak: a szélső sávban mindkét irányban elektromos vezeték húzódik a pálya felett.
Melyik az az anyag, mely gyökerestül átalakította földi környezetünket? Nem az olaj, nem a műanyag, nem az acél. Hanem a beton. A víz után ez a legnagyobb mennyiségben és legszélesebb körben használt anyag a világon. De alapanyaga, az energiaintenzív eljárás során létrehozott cement óriási ökolábnyomot, légszennyezést hagy maga után.
A svájci kormány 16 milliárd frankot fordít a következő 10 évben útépítésre – ennek keretében mindenhol háromsávosra bővítik a nagyvárosokat összekötő autópályákat.
Olaszországban szedik be a legmagasabb autópálya-díjakat Európában, de a hálózatot működtető magántársaság inkább a profitban, mint a karbantartásban érdekelt.
Ezernyi kamion rója Európa útjait. Egyeseknek közülük hátsó ajtóin képes-szöveges reklám jelenik meg, 30 másodpercenként más. Az új hirdetési ötlet fiatal német vállalkozótól származik, a kísérlet sikert ígér.
Az autópályára hajtva még egy órán belül megvásárolható lenne a használati jogosultság, ügyfélbarát módon változna számos pótdíjfizetésre vonatkozó előírás, jövő nyártól a motorosok kedvezményes havi matricát is vehetnének a fejlesztési tárca javaslata szerint.
Egyszerre akár négy elektromos meghajtású Tesla akkumulátora tölthető fel a cég első Magyarországon telepített gyorstöltőjével. A Győr mellett üzembe helyezett töltőegység a Bécs és Pozsony felől érkező autóforgalmat szolgálja ki.
2025-től az amerikai Seattlet és a kanadai Vancouvert összekötő autópályán a nyolc sávból egyet tartsanak fenn a vezető nélküli járműveknek, javasolja egy vállalkozás, amely bizonyítani tudja, hogy az önjáró autók jelentősen csökkentik a baleseteket és gyorsítják a forgalmat.
Technológiai startupok, a nagy energiaszolgáltató vállalatok és az olajipari óriások kezdték meg a stratégiai helyezkedést egy új piac megszerzéséért: ki telepíti és üzemelteti az elektromos autók akkutöltő állomásait, amikor már többségében elektromos autók futnak az öreg kontinens útjain? Óriási bizniszről van szó.
Közel 1400 milliárd forint áll rendelkezésre közlekedési célokra a jövő évi költségvetésben, amelyből 775 milliárd forint fordítható közlekedésfejlesztésre – mondta el Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a csütörtökön Budapesten tartott sajtótájékoztatón.
Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége – erősítette meg szerdán a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kommunikációs főosztálya a nol.hu értesülését. A tárca tudatta: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.
A magyarországi autópályákon a nyári hónapokban a legnagyobb a forgalom, ami fokozott odafigyelést igényel a gépjárművezetőktől. Hosszabb utazás előtt érdemes útitervet készíteni – szükség esetére alternatív lehetőséggel -, indulás előtt és a pihenőkben történő megálláskor pontos forgalmi információt kérni, valamint mind a gépjárművet, mind az utazókat megfelelően felkészíteni a több órás, akár egész napos eseményre.
Utak, hidak rézsűjének erózióját gátló, papír alapú panelt dolgoztak ki uniós támogatással magyar szakemberek. A panel anyaga egyúttal megfelelő közeget képez a benne elhelyezett fűmag csírázásához. A panel tápanyagként is szolgál, majd lebomlik, visszajut a természetbe.
Összesen csaknem 7 ezer milliárd forintot költene a Népszabadság információja szerint a kormány a magyar úthálózat fejlesztésére. 2014-től évente 200-250 milliárdot költene a költségvetés az útinfrastruktúra bővítésére.