Rosszul járunk Szlovéniában

Az Európai Bizottság szerint Szlovénia burkoltan diszkriminálja az ország területén rövid ideig tartózkodókat az autópálya-matrica rendszerével.

Az Európai Bizottság egy formális levél keretében felszólította a ljubljanai vezetést, hogy változtassa meg autópálya-használati rendszerét, mely a Bizottság szerint burkoltan diszkriminálja az ország területén rövid ideig tartózkodókat, így a többi uniós állam polgárait - számol be az EUvonal.

Szlovénia idén júliusban vezetett be új autópálya-használati szabályokat, melynek következtében az országban kizárólag féléves és egyéves időtartamra lehet az autópályák használatához szükséges matricákat venni. A féléves matrica 35 euróba, míg az egyéves 55 euróba kerül. Egy Szlovénián esetleg csak átutazó turista ennek értelmében kénytelen megvenni a féléves matricát, jelentősen megnövelve az utazási költségeket. (Ma már összeér a magyar és szlovén autópálya.)

Az unió legtöbb tagállamában (ahol matricás rendszerű az autópálya) léteznek olyan megoldások, melyek az országban csak rövid ideig tartózkodóknak kedveznek (hazánkban a személygépkocsik részére négynapos matrica váltható, míg a tehergépjárműveknél és a buszoknál egynapos matricák is vásárolhatók.)

Az unió joga tiltja a nemzeti alapon történő megkülönböztetést, beleértve az egyenlőtlen bánásmódot is, mely nem egyértelműen köthető nemzetiséghez, de alkalmazásában valamilyen más megkülönböztetés eszközével mégis diszkriminációt eredményez. A Bizottság ezért egy formális levél keretében felszólította Ljubljanát, hogy változtassa meg vonatkozó szabályozását.

Szlovénia erre válaszul jelezte, nem ért egyet a Bizottság kritikájával, és nem áll szándékában módosítani matricarendszerét, és várja a testület kiegészítő érveit a rendszer megváltoztatásának indoklására. Szlovénia azzal hárítja el az EU és több uniós ország utaztató szerveinek kritikáját, hogy a matrica nem tesz különbséget a hazai és külföldi jármű, illetve tulajdonosai között. Jónak tartja a rendszert, mert általa gördülékenyebb, több helyen ritkább lett a közúti forgalom az országban, lecsökkentek a várakozási idők. A levél a jogsértési eljárás első lépése, végső esetben a Bizottság az Európai Bírósághoz elé is utalhatja az ügyet.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo