Rosszul járunk Szlovéniában

Az Európai Bizottság szerint Szlovénia burkoltan diszkriminálja az ország területén rövid ideig tartózkodókat az autópálya-matrica rendszerével.

Az Európai Bizottság egy formális levél keretében felszólította a ljubljanai vezetést, hogy változtassa meg autópálya-használati rendszerét, mely a Bizottság szerint burkoltan diszkriminálja az ország területén rövid ideig tartózkodókat, így a többi uniós állam polgárait - számol be az EUvonal.

Szlovénia idén júliusban vezetett be új autópálya-használati szabályokat, melynek következtében az országban kizárólag féléves és egyéves időtartamra lehet az autópályák használatához szükséges matricákat venni. A féléves matrica 35 euróba, míg az egyéves 55 euróba kerül. Egy Szlovénián esetleg csak átutazó turista ennek értelmében kénytelen megvenni a féléves matricát, jelentősen megnövelve az utazási költségeket. (Ma már összeér a magyar és szlovén autópálya.)

Az unió legtöbb tagállamában (ahol matricás rendszerű az autópálya) léteznek olyan megoldások, melyek az országban csak rövid ideig tartózkodóknak kedveznek (hazánkban a személygépkocsik részére négynapos matrica váltható, míg a tehergépjárműveknél és a buszoknál egynapos matricák is vásárolhatók.)

Az unió joga tiltja a nemzeti alapon történő megkülönböztetést, beleértve az egyenlőtlen bánásmódot is, mely nem egyértelműen köthető nemzetiséghez, de alkalmazásában valamilyen más megkülönböztetés eszközével mégis diszkriminációt eredményez. A Bizottság ezért egy formális levél keretében felszólította Ljubljanát, hogy változtassa meg vonatkozó szabályozását.

Szlovénia erre válaszul jelezte, nem ért egyet a Bizottság kritikájával, és nem áll szándékában módosítani matricarendszerét, és várja a testület kiegészítő érveit a rendszer megváltoztatásának indoklására. Szlovénia azzal hárítja el az EU és több uniós ország utaztató szerveinek kritikáját, hogy a matrica nem tesz különbséget a hazai és külföldi jármű, illetve tulajdonosai között. Jónak tartja a rendszert, mert általa gördülékenyebb, több helyen ritkább lett a közúti forgalom az országban, lecsökkentek a várakozási idők. A levél a jogsértési eljárás első lépése, végső esetben a Bizottság az Európai Bírósághoz elé is utalhatja az ügyet.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo