Öt év után drágul az úthasználat

Átlagosan 8,7 százalékkal emelkednek 2011. január elsején az ötödik éve változatlan úthasználati díjak - közölte hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM).

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A közlemény szerint a személygépkocsik 4 napos e-matricája egész évben azonos áron, 1.650 forintért lesz kapható, a négynapos D1 matrica szezonon kívüli kedvezményes ára ugyanis megszűnik. Az idei nyárihoz képest 7,8 százalékkal arányosan emelt szint 23,9 százalékos szezonon kívüli díjemelést jelent. A matricák díjemelésének elsődleges oka az euró/forint árfolyam változása. Az uniós szabályozás a matricák árait a közösségi valutában határozza meg, a változással ehhez igazodnak a forintban megszabott árak. Az árfolyamok alakulása miatt jelenleg is gyakorlatilag a 2006. január 1-jén megállapított díjak érvényesek.

 A D1 matrica éves díja 7,5 százalékkal 40 ezer, a havi 7,1 százalékkal 4.500, míg a heti 7,8 százalékkal 2.750 forintra emelkedik. Éves vásárlásnál a D2 matrica 8 százalékkal 115 ezer, a D3 8,2 százalékkal 172 ezer, a D4 pedig 8,6 százalékkal 215 ezer forintra drágul.

A havi díj D2 matrica után 3,2 százalékkal 13 ezer forintra, a D3 esetében 5,6 százalékkal 19 ezer forintra, míg a D4 vásárlásakor 6,7 százalékkal 24 ezer forintra emelkedik. A heti D2 matrica 17,4 százalékkal 7.750, a D3 15,2 százalékkal 11.750, míg a D4 11,7 százalékkal 14.750 forintra drágul. A D2, a D3 és a D4 matrica 1 napos díja mindegyik matricánál egységesen 8,7 százalékkal 3.000 forintra növekszik.

 A 15 napon belül befizetett pótdíjak esetén az újra alkalmazott ötszörös szorzóval díjkategóriánként 2,1-10,1 százalékos csökkenés, míg 15 napon túli befizetésnél az eredeti 25-szörös szorzóval 7,8-17,4 százalékos növekedés következik be.

15 milliós korrekció
A személyautók téli díjkedvezményének megszüntetését az indokolja a szaktárca szerint, hogy a téli és nyári forgalom mértéke kiegyenlítettebbé vált, és a téli üzemeltetés jórészt forgalomtól független költségei (például hóeltakarítás, síkosságmentesítés) magasabbak, mint a nyárié. „A díjváltozás ugyancsak felszámolja a szakmailag indokolatlan aránytalanságot a tehergépjárművek (D2-D3) havi és heti matricáinak áraiban. Az előzetes becslés szerint e korrekció 2011-ben mindössze 15 millió forintos hatással jár.” – közölte az NFM.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo