Ha ugyanazokat a sztenderdeket érvényesítjük a hidak és autópályák építésében, mint a környezetkímélő, illetve „carbon-neutral" épületeknél, az autóutak is a zöld infrastruktúra részének minősülhetnek. Ugyan kevésbé látványosak, mint egyes épületcsodák, de az országutakon és sztrádákon szó szerint sok ezer kilométernyi utat tehetünk meg az ember alkotta infrastruktúra zöldebbé tételének folyamatában.
Az Egyesült Államokban évente 80 milliárd dollárt költenek autóutak építésére vagy felújítására és 900 milliárdot épületkomplexumok létesítésére és renoválására. Figyelembe véve az építőipar autóút-kivitelezéseinek nagyságrendjét, meglepőnek tűnik, miért csak 2007-ben találták ki, hogy e téren is meghonosíthatók legyenek zöld minősítések.
Az utak vizsgálatánál a Greenroads a következő fenntarthatósági szempontokat veszi figyelembe:
-Csöndesebb-e az út az ember számára?
-A felhasznált anyagok életciklusának elemzése megfelelő?
-Kínál-e átjárót az élővilág (halak, vadállatok) számára az autópálya alatt?
-A vízelvezető-rendszer hogyan használja fel az összegyűlt vizet?
-Hatékony-e az aszfaltból kiáradó hőség csökkentésében?
Az autópályák üzemeltetői online regisztrálják útjaiak a Greenroads honlapján a tervezés, a megvalósítás, vagy ezek együttes elemezésének céljából.