Elképesztően fejlődik Románia

Háromsávosra bővítik Romániában az A1-es, A2-es és A3-as autópálya mintegy 160 kilométernyi, Bukarest környéki szakaszát - jelentette be Irinel Ionel Scriosteanu, a szállításügyi minisztérium államtitkára.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tisztségviselő szerint a román fővárosból induló legrégebbi, és egyben legforgalmasabb A1-es sztráda Pitesti-ig elkészült teljes, 110 kilométeres szakaszán elvégzik a kapacitásbővítést. A Fekete-tenger felé vezető A2-es pályán egyelőre az első 25 kilométert szélesítik ki. A - déli országrészben - Ploiesti-ig megépült A3-as pályán pedig egy újabb 30 kilométeres szakaszt bővítenek háromsávosra, egészen addig a pontig, ahol le fog ágazni belőle a most épülő, a moldvai országrészt a fővárossal összekötő A7-es autópálya.

Gyorsan fejlődik Románia infrastruktúrája (Fotó: Pixabay)
Gyorsan fejlődik Románia infrastruktúrája (Fotó: Pixabay)

Az államtitkár szerint már csak egy jóváhagyás szükséges ahhoz, hogy kiírják a közbeszerzést a három kapacitásbővítés megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére, amelyre - a szükséges mérések elvégzését is beleértve - 18 hónapot szánnak.

Romániában most először döntöttek autópályabővítésről. A 19 millió lakosú országban a gyorsforgalmi úthálózat hossza még nem érte el az ezer kilométert. Az A1-es autópálya dél-erdélyi (Nagyszeben és a magyar határ közötti) része szinte teljes egészében elkészült, az A3-as pályán pedig - amely mintegy 300 kilométer szünet után Észak-Erdélyben folytatódik - néhány, Marosváráshely, Kolozsvár és Nagyvárad környéki rövidebb szakaszon lehet közlekedni.

Három sávon csak az A3-as pálya Bukarestből kivezető szakaszának első 25 kilométerén közlekedhetnek az autósok, ami nem bővítés eredménye, hanem eleve így tervezték. A Bukarestből induló autópályák közül jelenleg ez a legkevésbé forgalmas. A háromsávos rész elvileg az Otopeni-i nemzetközi repülőtér könnyebb elérését szolgálta volna, de a légikikötő és az A3-as pálya közötti út nem épült meg. (MTI)

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo