A kormány 2040-ig tervez

Összesen csaknem 7 ezer milliárd forintot költene a Népszabadság információja szerint a kormány a magyar úthálózat fejlesztésére. 2014-től évente 200-250 milliárdot költene a költségvetés az útinfrastruktúra bővítésére.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A lap szombati számában azt írja, hogy újabb gyűrűt kaphat Budapest: a kormány nemcsak az M0-st fejezné be, de egy másik elkerülőt is építene a főváros körül.

Orbán Viktor miniszterelnök aláírásával a napokban jelent meg a gyorsforgalmi és a főúthálózat hosszú távú fejlesztési programja. A beruházások hosszú sorát nevesítő terv 2027-ig négy szakaszra osztja az autópálya-, autóút- és főútfejlesztéseket. A közúthálózat 2027-ig több száz kilométer autóúttal és főúttal bővülhet, ha sikerül előteremteni erre úgy háromezermilliárdot. A jelentősebb beruházások többsége csak a ködös jövőben valósulhat meg - újabb négyezermilliárdért - írja a lap.

A kormány határozatából kimaradt, a lap azonban úgy tudja: a 2027-ig tervbe vett beruházások megvalósításának költsége meghaladná a 2900 milliárd forintot. Mivel az útépítők első számláinak kifizetése 2014-től lenne esedékes, mindez évente úgy 200-210 milliárd forint elköltését feltételezi a gyorsforgalmi utakon a program lezárásáig. Ha pedig ez valahogy összejönne, szakértői szinten a tervnek van egy következő, 2040-ig előremutató fejezete is. Ennek programmá emelésével a döntéshozók 13 évre további mintegy négyezermilliárd forint felhasználását vennék tervbe.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo