Nem akarnak fizetni az M0-n az autósok

Elkerülnék az M0-t az autósok, megnőhet a külső fővárosi kerültek átmenő forgalma, a tömegközlekedés továbbra sem vonzó alternatíva az autósok számára – ezek a legfőbb tanulságai az autopalyamatrica.hu online kutatásának. A portál szakemberei szerint ugyanakkor éppen Pest vármegyében növekszik majd várhatóan a matricavásárlások aránya.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A szakmai portál azt mérte fel, hogy 2024-ben hogyan alakíthatják át az utazási szokásokat az autósokat érintő változások (benzinár, egynapos autópálya matrica bevezetése, fizetős utak listájának bővülése, az úthasználati díj emelkedése stb.). Mintegy 3 ezren töltötték ki októberben az online kérdőívet, amely elsősorban az autópályahasználattal kapcsolatos változásokat próbálta felmérni.

A válaszadóknak 27-30 százaléka használja hetente, havonta vagy ritkábban a fizetős utakat, napi szinten csak 15 százalékuk. A résztvevők kétharmada a gyorsaság és a kényelem miatt választja az autópályákat, negyedük pedig az egyszerűbb útvonalak miatt. Nagyjából fele-fele azoknak az aránya, akiknek jövőre több matricát kell vásárolniuk, illetve akiket nem érint az új fizetős szakaszok bevezetése. A jövő évi áremelésről a válaszadók közel kétharmada azt gondolja, hogy ár-érték arányban nem éri már meg így az úthasználat.

Nem akarnak fizetni (Fotó: Depositphotos)
Nem akarnak fizetni (Fotó: Depositphotos)

Kiemelkedően magas, 42 százalék azok aránya, akik inkább ingyenes útvonalakat keresnének és a válaszadóknak mindössze 4 százaléka választaná a tömegközlekedést. Mivel a résztvevők között kiugróan magas a Pest vármegyeiek, illetve a fővárosiak aránya, a válaszokból arra lehet következtetni, hogy az M0 fizetőssé válásával sokan próbálnának meg inkább Budapest külső kerületein keresztül autózva, illetve az agglomeráció lakott területein átvezető főútvonalait használva megúszni a díjfizetést. Ez különösen azokra igaz, akik nem napi szinten ingáznak a lakóhelyük és a főváros között.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo