Nem akarnak fizetni az M0-n az autósok

Elkerülnék az M0-t az autósok, megnőhet a külső fővárosi kerültek átmenő forgalma, a tömegközlekedés továbbra sem vonzó alternatíva az autósok számára – ezek a legfőbb tanulságai az autopalyamatrica.hu online kutatásának. A portál szakemberei szerint ugyanakkor éppen Pest vármegyében növekszik majd várhatóan a matricavásárlások aránya.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szakmai portál azt mérte fel, hogy 2024-ben hogyan alakíthatják át az utazási szokásokat az autósokat érintő változások (benzinár, egynapos autópálya matrica bevezetése, fizetős utak listájának bővülése, az úthasználati díj emelkedése stb.). Mintegy 3 ezren töltötték ki októberben az online kérdőívet, amely elsősorban az autópályahasználattal kapcsolatos változásokat próbálta felmérni.

A válaszadóknak 27-30 százaléka használja hetente, havonta vagy ritkábban a fizetős utakat, napi szinten csak 15 százalékuk. A résztvevők kétharmada a gyorsaság és a kényelem miatt választja az autópályákat, negyedük pedig az egyszerűbb útvonalak miatt. Nagyjából fele-fele azoknak az aránya, akiknek jövőre több matricát kell vásárolniuk, illetve akiket nem érint az új fizetős szakaszok bevezetése. A jövő évi áremelésről a válaszadók közel kétharmada azt gondolja, hogy ár-érték arányban nem éri már meg így az úthasználat.

Nem akarnak fizetni (Fotó: Depositphotos)
Nem akarnak fizetni (Fotó: Depositphotos)

Kiemelkedően magas, 42 százalék azok aránya, akik inkább ingyenes útvonalakat keresnének és a válaszadóknak mindössze 4 százaléka választaná a tömegközlekedést. Mivel a résztvevők között kiugróan magas a Pest vármegyeiek, illetve a fővárosiak aránya, a válaszokból arra lehet következtetni, hogy az M0 fizetőssé válásával sokan próbálnának meg inkább Budapest külső kerületein keresztül autózva, illetve az agglomeráció lakott területein átvezető főútvonalait használva megúszni a díjfizetést. Ez különösen azokra igaz, akik nem napi szinten ingáznak a lakóhelyük és a főváros között.

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo