Nem akarnak fizetni az M0-n az autósok

Elkerülnék az M0-t az autósok, megnőhet a külső fővárosi kerültek átmenő forgalma, a tömegközlekedés továbbra sem vonzó alternatíva az autósok számára – ezek a legfőbb tanulságai az autopalyamatrica.hu online kutatásának. A portál szakemberei szerint ugyanakkor éppen Pest vármegyében növekszik majd várhatóan a matricavásárlások aránya.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szakmai portál azt mérte fel, hogy 2024-ben hogyan alakíthatják át az utazási szokásokat az autósokat érintő változások (benzinár, egynapos autópálya matrica bevezetése, fizetős utak listájának bővülése, az úthasználati díj emelkedése stb.). Mintegy 3 ezren töltötték ki októberben az online kérdőívet, amely elsősorban az autópályahasználattal kapcsolatos változásokat próbálta felmérni.

A válaszadóknak 27-30 százaléka használja hetente, havonta vagy ritkábban a fizetős utakat, napi szinten csak 15 százalékuk. A résztvevők kétharmada a gyorsaság és a kényelem miatt választja az autópályákat, negyedük pedig az egyszerűbb útvonalak miatt. Nagyjából fele-fele azoknak az aránya, akiknek jövőre több matricát kell vásárolniuk, illetve akiket nem érint az új fizetős szakaszok bevezetése. A jövő évi áremelésről a válaszadók közel kétharmada azt gondolja, hogy ár-érték arányban nem éri már meg így az úthasználat.

Nem akarnak fizetni (Fotó: Depositphotos)
Nem akarnak fizetni (Fotó: Depositphotos)

Kiemelkedően magas, 42 százalék azok aránya, akik inkább ingyenes útvonalakat keresnének és a válaszadóknak mindössze 4 százaléka választaná a tömegközlekedést. Mivel a résztvevők között kiugróan magas a Pest vármegyeiek, illetve a fővárosiak aránya, a válaszokból arra lehet következtetni, hogy az M0 fizetőssé válásával sokan próbálnának meg inkább Budapest külső kerületein keresztül autózva, illetve az agglomeráció lakott területein átvezető főútvonalait használva megúszni a díjfizetést. Ez különösen azokra igaz, akik nem napi szinten ingáznak a lakóhelyük és a főváros között.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo