A szállítási és energia költségek drágulása minden gazdasági ágazatnál költségemelkedéssel jár. Márpedig ezeken a területen komoly árnövelést terveznek az állami szervek. A legfájóbb kétségkívül az lesz, hogy január elsejétől 41,3 forinttal fog drágulni a benzin és a dízel üzemanyag ára literenként a kormány jövedéki adó emelése miatt, ami önmagában 7,2 százalékos pluszt jelent ezeknél a termékeknél. A szállítási és logisztikai költségek területén további költségnövekedésekre számíthatunk. Nő a fizetős utak száma és hossza. Például a teljes budapesti körgyűrű (M0) fizetős lesz.
Akárcsak a matricaárak, úgy a fizetős utak listája is folyamatosan változik, ezt a 62/2021. (XII. 22.) ITM rendelet szabályozza. Az Építési és Közlekedési Minisztérium tervezete szerint a következő utak válhatnak 2024-től fizetőssé a meglévők mellett:
az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,
az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott),
az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.
Ez azt jelenti, hogy 2024. január 1-től további két vármegyével is bővülhet a fizetős utak listája: Jász-Nagykun-Szolnok és Békés vármegye.