Big data cikkek
Ez lenne a big data hátulütője?
Még a csapból is a big data nagyszerűségét hozsannázó elemzések folynak. A gyakorlati szakemberek azonban egyre többször figyelmeztetnek arra, hogy az adat mindenhatóságát hangsúlyozó megközelítések elfednek egy nagyon fontos kérdést: az adatminőséget.
Három szakma, amit az internet teremtett
Az internet terjedése és fejlődése egy sor új szakma születését hozta magával. Az ezredfordulón még nem is gondoltuk volna, mi mindenre lesz igény 2015-re. Íme ezek közül néhányat csokorba szedett a Monster.hu oldala.
Hazai startupot vett a Szilícium-völgyi óriás
Újabb magyar cég indult el a világsiker felé a Jeremie-alapoknak köszönhetően. A Santa Clara, Kalifornia központú Hortonworks megvásárolta a magyar adatspecialista SequenceIQ-t.
Honnan akasszunk le adattudóst?
Azzal már jó ideje foglalkoznak a vállalatok, hogy a big datához értő adattudósokat találjanak a munkaerőpiacon. De hiába az igény, úgy tűnik, egyre nehezebb dolguk lesz. A Gartner például azt jósolja, hogy néhány éven belül mintegy 4,4 millió új munkahelyet hoz létre a big data elemzéseik iránti igény, ám csupán az állások harmadára lesz szakember.
4 jel, hogy a cége a bigdata-középkorban ragadt
Minden cég gyűjt és tárol számos adatot. A kérdés csak az, hogy felhasználjuk-e őket az üzlet fejlesztésére! Mutatunk négy jelet, ami azt mutatja, hogy ideje lenne továbblépni a big data nyújtotta lehetőségek kihasználásában!
Adathegyek maradnak kihasználatlanul
Jelentősen javíthatják a vezetők döntéshozatali hatékonyságát, ezáltal munkájuk sikerességét az egyre terjedőben lévő business intelligence (BI) megoldások, amelyek a kihasználatlan adattömegből vonnak le értékes következtetéseket. A készletezés, értékesítés, és más területek látszólag értéktelen adatainak elemzésével az üzleti intelligencia feltárhatja a párhuzamosságokat és a pazarlást.
Hét IT trend, amelyre érdemes odafigyelni 2015-ben
Mire érdemes ügyelni az idén az informatikai trendek területén? Várhatóan még nagyobb lesz a big data, előretör a dolgok internete és elterjedőben lesz a biometrikus azonosítás.
A Szilicium-völgyben is ismert magyar startup
A SequenceIQ beérte a világ élvonalát big data-témában, a budapesti startup fejlesztéseit már a Szilícium-völgyben is ismerik, sőt elismerik. A 2014-ben indult céget beválasztották a Startup Showcase big data startup-listájára, egy olyan klubba, amelyben nincs más európai. A Euroventurestől kapott befektetéssel pedig a pénzakadály is elhárult az amerikai terjeszkedés elől.
Öt meghökkentő előrejelzés 2017-re
A Gartner szakértői belenéztek az üveggömbbe, és megjósolták, mi mozgatja majd az üzleti informatikát néhány éven belül. A jóslatok között van egy-két igencsak meghökkentő. Lássuk, mit gondol a fejlődés irányáról a világ egyik legjelentősebb IT-piaci tanácsadója!
Ne a jósgömbből döntsünk!
A vezetők inkább a megérzéseikre hagyatkoznak az üzletet alakító döntések során, mintsem az adatokra. Az adatelemzés minőségének javításába azonban egyre többen fektetnek be, annak hosszú távú hatásai miatt.
Adatmágusok kellenek a cégeknek!
Elemezéseket eddig is végeztek a vállalatok, de most már nem elegendő egyszerű elemzőket alkalmazni, adattudósokra van szükség, mert a beérkező kezelendő információ mennyisége hihetetlenül megnőtt.
A vásárlók miatt fontos a gyors adatfeldolgozás
Lassabban gyűlnek az adatok a közép-európai vállalatoknál, mint a világátlag- derítette ki az IDC regionális kutatása, amelyet az SAP szoftvercég felkérésére készített a piacelemző. A megkérdezett vállalatok hatvan százalékánál legalább három évig tart az információk duplázódása, mely lassabb, mint a világátlagnak tekintett másfél-két év.
Hova tegyük az adatokat?
A vállalkozásoknak gondoskodnia kell róla, hogy az adatai – a hivatalos papíroktól az ügyféladatokig – nyomon követhetőek, visszakereshetőek és legalább két, különböző helyen fellelhetőek legyenek. Célszerű elektronikusan is tárolni őket, a kérdés, hogy hol és milyen eszközön.
Globális siker Magyarországról? Mutatjuk!
Íme, egy újabb bizonyíték arra, hogy magyarországi kisvállalatként is szabad globális sikerekről álmodni. Az alig három éve alakult bigdataszoftver-fejlesztő startupot júniusban felvásárolta a RapidMiner globális prediktív elemzőcég. Az akvizíció a nemzetközi porondon is úttörőnek számít, ráadásul ezzel Magyarországra kerül a RapidMiner teljes bigdata-fejlesztési üzletága.
Üzleti intelligencia helyett kockás füzet jut a kkv-knak
A kis- és középvállalatok körében komoly korlátot jelent az EU-források szűkössége, a kisebb vállalatok egyelőre vonakodó hozzáállása az új technológiához, illetve maga az a tény, hogy egyáltalán rendelkezésre áll-e olyan adat, vagy rendszer, amely alapja lehet az üzletiintelligencia-rendszer bevezetésére.
Segítség a kütyürengetegben
Okos eszközök, big data, BYOD (bring your own device) – kifejezések, amelyekkel minden cégvezetőnek érdemes megismerkednie, de nem biztos, hogy azonnal pénzt is kell költeni ezekre.
Hét megkerülhetetlen trend az üzleti analitikában
Míg korábban az adatokat csak korlátozott számban tudtuk összegyűjteni, rendszerezni és főleg elemezni, ma már – a fejlett analitikai eszközöknek hála – lehetőségeink korlátlanok. Bemutatjuk azokat a trendeket, melyek megkerülhetetlenek lesznek az üzleti analitikában.
Email-marketinges alaphibák
Nagy, vagy több adatbázis komplex használata esetén a hibalehetőség is megsokszorozódik. Néha a hibákat véletlenül generáljuk, például hibás szoftverbeállításoknak köszönhetően, néha pedig a szakmai tudatlanság a probléma forrása.
Megváltozik a világ a big data miatt
Az ipari méretű, módszeres adatgyűjtés emberi jogokat sért. De az üzletet és a nyereséget növeli. A big data a könyvnyomtatás megjelenésével egyenrangú mérföldkő.
A lehetőségek 88%-át veszni hagyjuk
A rendelkezésükre álló adatok 12 százalékát használják a cégek egy felmérés szerint. Ez azt jelenti, hogy a maradék több mint nyolcvan százalékban rejlő lehetőségeket veszni hagyják.
Tudatosabb vásárlást is hozhat az online kassza
A kasszákon keresztül pontosabban megismerhetők a törzsvásárlók egy új informatikai fejlesztésnek köszönhetően, de a vevők maguk is tudatosabbá válhatnak vásárlásaik áttekintésével.
Nagy biznisz van az adatelemzésben
Az adatelemzést (Data and Analytics) tartják a jövő első számú üzletének a technológiai szektor vezetői. Az adatmenedzsment üzletág előretörését mi sem bizonyítja jobban, mint hogy tavaly még csak a válaszadók 33 százaléka jelölte meg a jövő egyik legfőbb IT-húzóágazatként, idén viszont már 51 százalékuk említette a várhatóan legtöbb bevételt generáló tevékenységek között.
Nagy adat, nagy lehetőség
Felértékelődhetnek a következő években az úgynevezett nagy adatban, big data-ban rejlő lehetőségek, a cégek nyolcvan százaléka úgy véli, akár már középtávon profitálhat az eddig feldolgozatlan komplex adatmennyiségből.
Aki a fejlődésben lemarad, az a rostán is kiesik
„A virágzó világpiacon akár öt komputerre is lehet kereslet” – mondta Thomas Watson, az IBM egyik vezetője 1943-ban, és még Bill Gates is úgy vélte, „640 kilobájt mindenki számára elég lesz”. Tévedtek, de a tévedéseik rámutatnak a technológiai fejlődés kiszámíthatatlanságára. És minél gyorsabb az evolúció, annál veszélyesebb, ha valaki nem tartja lépést.
Így legyen úrrá a nehézségein!
Az utóbbi egy évtized nem volt éppen egyszerű a vállalkozók számára sem Magyarországon, sem a határokon túl: a gyorsan változó gazdasági, jogszabályi és technológiai környezet egyenként is rengeteg kihívást jelentett a cégeknek.
Merre fordul a tech-trend?
Míg a múltban az üzleti élet határozta meg, hogy milyen irányba tartson a technológia, ma már egyre inkább megfordulni látszik ez a trend.
Öt év múlva rá sem ismerünk a vállalatunkra
Gyökeresen átalakul a vállalati informatikai az elkövetkező években – jósolja az IDC. Az új generációs mobilalkalmazások és a felhő alapú technológia alkotja majd a cég it-gerincét, amihez szorosan integrálják a közösségi oldalakat is.
A mobil lesz a jövő marketing-csodafegyvere
Még mindig tartanak a big datától a marketingesek, de már legalább látják mire jó. A legtöbben egyébként a mobilt tekintik a jövő marketing csodafegyverének, a közösségi médiumokat viszont egyre kevésbé tekintik bevételnövelő eszköznek.
Rengeteg adat van a cégeknél – de nem használják
A vállalkozások adatainak átlagosan 80 százaléka strukturálatlannak tekinthető a Gartner piacelemző cég szerint. De mit jelent ez pontosan, és melyek azok az adatok, amelyeket nehéz rendszerezni?
Big data a számvitelben: lehetőség vagy kockázat?
Vajon milyen hatással lesz a „big data” az üzleti világra? A pénzügyi szakma egyik legaktuálisabb kérdéséről egyelőre megoszlanak a vélemények, a lehetőségek mellett ugyanis az esetleges jogi és etikai buktatókkal is érdemes számolni, de a magyar szakemberek különösen magabiztosak.
Ezeket a tech-varázsszavakat kell megtanulnunk idén
Tömegesen felhőkbe költöző vállalatok, virtuális tárolórendszerek és egyre hangsúlyosabb adatgyűjtés lesz a jellemző a 2014-es év IT-piacára Jay Kidd, a NetAPP elnökhelyettesének előtejezései szerint.
ENSZ: a világ pulzusán tartja a kezét
Ahogy egyes multik úgynevezett control roomban követik a tevékenységükhöz kapcsolódó világeseményeket és véleménytrendeket az interneten, az ENSZ is monitorozza a világ aktuális állapotát.
Hátrányt okoz a papír!
Folyamatos nyomás nehezedik a gyártó szektorra, hogy csökkentse az ellátási lánc költségeit. A láthatóság és a felügyelet továbbra is rendkívül fontos, de a gyártók gyakran küszködnek ennek eléréséért, mivel a még mindig erőteljesen papíralapú üzletmenet azonban nagy hátrányt jelent.
Üzlet és intelligencia - az adafeldolgozás jövője
A vállalkozásoknak átfogó információkra van szükségük számos területen, ezért alakultak ki a vállalatirányítási rendszerek is. Az adatok bonyolultsága azonban további fejlődéshez vezetett - a következő lépcső az üzleti intelligencia (BI) rendszereké. Szakértőnk segít, mik is ezek.
Adatban is a méret a lényeg
Jóllehet, a magyar vállalatok általában nem rendelkeznek annyi adattal, mint egy nyugat-európai vagy amerikai cég, a valósidejűség és az új típusú, például a közösségi médiából származó szöveges adatok elemzésének igénye miatt a hazai intézmények is szembesülnek a big data kérdéssel.
Nagy kampányhoz Nagy Adat
A szakértők szerint a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen a modern adatelemző megoldások használata. A cégvezetők többsége a közösségi oldalakon elérhető adatokat is elemzi.