Merre fordul a tech-trend?

Míg a múltban az üzleti élet határozta meg, hogy milyen irányba tartson a technológia, ma már egyre inkább megfordulni látszik ez a trend.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Forrás: Pixabay

A CEU Üzleti Iskolája a közelmúltban kerekasztal-beszélgetést tartott a számítástechnika és technológia üzletfejlesztésre, illetve marketingre gyakorolt hatásáról. Az Üzleti Iskola Vállalkozás és Innováció Intézete által szervezett eseményt Charles Huebner, a CEU Üzleti Iskolája Tanácsadó Testületének tagja moderálta az IBM, az UNiSYS, a Procter & Gamble és a Conor Fund képviselőinek részvételével, akik bemutatták, hogy a technológia hogyan hatott a vállalatukra, és egyben jövőbeli várakozásaikat is ismertették.

Pongrácz Ferenc, az IBM Information Services Centerének ügyvezető igazgatója a technológia vásárlói kapcsolatokra gyakorolt növekvő hatásáról beszélt. A jelenséget a United Breaks Guitars videójával szemléltette, amely remek példája a vásárlók és üzleti szereplők közti kapcsolat átalakulásának. Pongrácz említette az IBM egyik tanulmányát kiemelve, hogy „a legfontosabb külső, szervezetre ható erők nem a szabályozások, nem a piaci tényezők, és nem is az emberek képességei, hanem a technológia”.

Másik példának, amely megváltoztatta az üzleti tevékenységet, Pongrácz az Apple döntését említette, aminek következtében app store-jai viszonteladók számára is elérhetővé váltak, így egy új gazdasági szegmens jött létre. Az egyik terület, ahol a jövőben növekedést tapasztalunk majd, Pongrácz szerint a „közösségi kiskereskedelem”. Az üzletember kiemelte a közösségi média fontosságát a vásárlókkal folytatott interakciók növelésében és az eladásösztönzésben.

Péter Paal, az UniSYS Hungary ügyvezető igazgatója kifejtette, hogy a gyors változások egyik fő oka, hogy 1997 óta jelentősen csökkent az internet ára, és ezzel párhuzamosan a minősége drámaian fejlődött. Mi több, manapság a felhő alapú számítástechnikához (cloud computing) szükséges technológia és infrastruktúra már elérhető és megfizethető.

A Paal által említett másik fontos terület a óriási adatbázisok elemzése (big data analytics) volt. Szerinte a kattintásokból nyert adatok nem elegendőek, és a bevétel növeléséhez a fogyasztók reakcióinak teljes folyamatát az elejétől a végéig meg kell érteni. A big data-elemzést használva „felismerhetjük és jutalmazhatjuk a vásárlók aktivitásait, 360 fokos képet kaphatunk minden csatornán a vásárlókról, és felfedezhetjük azokat a belső kapcsolatokat, amelyek profitot eredményezhetnek” még akkor is, ha jelentőségüket alábecsülik.

A magyarok nem bíznak a felhőben
Egyre terjed a csomagos megrendelés az üzleti felhasználóknál a távközlési piacon, mivel a kkv-k is felzárkóztak tavaly a nagyobb cégek mögé a megrendelésekben. Ugyanakkor a felhő alapú szolgáltatásokat még nem használják a magyar cégek.
Balog Zsolt, a Procter and Gamble senior brand managere a marketing gyorsan fejlődő világáról beszélt, véleménye szerint fele annak, amit most egy ember megtanul a marketingről 5 év múlva már nem lesz releváns. (Sőt, az IDC szerint a cégünkre sem ismerünk rá öt év múlva, olyan gyökeresen megváltozik majd.) Az út, amelyet a vásárlók bejárnak, míg eljutnak a tényleges vásárlásig az elmúlt években teljesen megváltozott. Korábban az emberek egyszerűen csak bementek a boltba, ma pedig először információt gyűjtenek a termékről az interneten, és átnézik az ott fellelhető vásárlói véleményeket.

Balog emellett beszélt a big datáról, illetve arról, hogy a vállalatok hogyan tudják személyre szabni a vásárlási élményt az egyénekről gyűjtött adatok segítségével. Véleménye szerint azok a vásárlók, akik egy terméket keresnek az interneten, találkozhatnak olyan hasonló termékkel, amelyet szívesen megvásárolnának, ami nemcsak elégedettebb vásárlókat, hanem megnövekedett értékesítést is eredményez. Balog szerint a jövő szempontjából kulcsfontosságú, de egyben az egyik legnagyobb kihívás és lehetőség is a marketingesek számára, hogy hogyan használják ki big datában rejlő lehetőségeket.

Gerő Viktor, a Vatera korábbi ügyvezető igazgatója, jelenleg a Conor Fund kockázati tőkebefektetője azt mutatta be, hogy az adatokból milyen információkat lehet kinyerni. Szerinte a Vatera gyorsan felismerte, hogy a vásárlókról rendelkezésre álló adatok segítségével, a legjobb üzleti gyakorlat részeként, könnyen ki lehet fejleszteni egy ajánló motort, amely tovább növelheti az eladásokat. Gerő arról is beszélt, hogy az összegyűjtött adatok hogyan segíthetnek a csalások megakadályozásában az oldalon, rávilágítva arra, hogy ez milyen fontos mind eladási, mind pedig biztonsági szempontból. Egyben hozzátette, hogy a gyorsan változó piacok miatt egy üzleti terv gyakran elavul addigra, mire megvalósulna a gyakorlatban, ezért a vállalatok vagy egyének jobban járnának, ha e helyett egy víziót fogalmaznának meg, és azt tartanák szem előtt.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo