A UN Global Pulse 11 fős csapata 2009-ben alakult, miután Ban Ki-moon főtitkár felismerte, hogy a régi elemzési módszerek nem tudnak lépést tartani a világgal. A team a technológiai startupokhoz hasonlóan egy légterű teremben, farmernadrágos, tornacipős fiatalokat foglalkoztat.
A Big Data emberbaráti felhasználói közösségi honlapokról, e-kereskedelemből és a telekommunikációs cégek beleegyezésével SMS-ekből szűrik ki a trendeket: hol várható krízis, hol kell humanitárius segítséget nyújtani. A Twitter-bejegyzésekből például meg tudják állapítani, hol nő a munkanélküliség, hol van élelmiszerár-emelkedés vagy járvány. Mindezt legalább két-három hónappal azelőtt, hogy a hivatalos statisztikák napvilágot látnának.
„Úgy követjük a járványokat és az éhínséget, ahogy a marketingesek a brandek piaci érvényesülését” – mondta a team vezetője, Robert Kirkpatrick, aki konferenciákon beszél a vállalati „adatadományozás” koncepciójáról, amely a szabad felhasználásra engedélyezett alkotások (creative commons) mintájára adatokat tenne köztulajdonná (data commons) közegészségügyi és humanitárius célú felhasználásra. Buzdítására a France Telecom 2,5 milliárd névtelentített elefántcsontparti telefonhívást, SMS-t és ezek helyszínének adatait adta át az ENSZ-csapatnak.