Friss cikkeink
Meddig B2B? - A hagyományos és az elektronikus együtt hatékony
Miközben a világ egyik fele még most ismerkedik az új fogalmakkal, a másik fele már azt mondogatja, hogy a B2B nem is olyan nagy dolog. Kétségtelen, vannak gondjai az üzletágnak, de előrejelzések szerint két év alatt a jelenlegi négy százalékról harminckilencre nő azoknak a nagyvállalatoknak az aránya, amelyek a termékeik előállításához szükséges alapanyagokat az interneten keresztül szerzik be.
Központban az emberi erőforrások, a projektek és a tudás - PSA, a Szolgáltatásirányítási Rendszer
Az üzleti szolgáltatócégek (angolul: Professional Services Organization, vagyis PSO) működése nagymértékben eltér a gyártó, illetve pénzügyi tranzakciókra szakosodott cégekétől, mert szolgáltatásaik jellemzően szellemi tevékenységek, ezért itt a legfontosabb erőforrás a tudás. A tudás, a szakértelem irányítása, vállalatirányítási rendszerbe foglalása pedig egészen más logikát kíván, mint a termelőtevékenységet támogató rendszereké (ERP). A Professional Services Automation - rövidített és így népszerűvé vált nevén: PSA - igen nagy karriert futott be azokban az országokban, ahol nálunk előrébb járnak a vezetéstámogatási rendszerek alkalmazásában. A magyar fordítása szerint Szolgáltatásirányítási Rendszernek nevezett szoftverrendszert célzottan a szolgáltatócégek irányítására fejlesztették ki, s hihetetlen népszerűségét hiánypótló szerepének köszönheti. A PSA népszerűségének okairól, alkalmazásának előnyeiről, más vállalatirányítási rendszerektől való eltéréseiről az E-Group Hungary Rt. képviselőivel - Sükösd Balázs értékesítési vezérigazgató-helyettessel és Zimmer András tanácsadóval - beszélgettünk. Az üzleti folyamatok informatikai támogatása, automatizálása területén nagy tekintélynek örvendő hazai szervezet nem véletlenül jósol ennek az üzletágának gyors felfutást.
Ingyenes internet - Egyelőre csak ketten vannak
Nem volt ingyenes internetszolgáltatás Magyarországon egészen tavaly decemberig, amikor is egyszerre két cég, a Start Communications Kft. és a kiwwi Kommunikációs Kft. is megjelent e piacon. A FreeStart egyelőre csak Budapesten, a kiwwi Net viszont három városban - Budapesten, Székesfehérváron és Győrben - érhető el.
Nem csak reklám - Webes hirdetések előnyei és csapdái
Az on-line reklám jóval több, mint a puszta hirdetés, s az on-line PR több, mint a vevő és a nagyközönség puszta tájékoztatása. Mindkettő kapcsolattá alakult, közvetlen visszacsatolási lehetőséget nyújtó kapcsolattá.
Gyerünk a moziba be…? - Nagy változások előszelei
A fáziskéséses régiókban még virágzik a hagyományos multiplexüzlet, az Egyesült Államok mozihálózatai azonban sorozatban mennek csődbe. A piac máris a mozi mai funkciójának teljes átszervezésén fáradozik. Az interaktivitás, a szórakozási formák forradalma betör a filmszínházakba is.
Világfalusi turizmus - Egyéni igények: elektronikus utazásszervezés
Bolygónk összezsugorodott, a kommunikációs forradalom eltüntette a határokat. Az ember egyre kíváncsibb más kultúrákra, egzotikus helyszínekre, vágyik az eltérő életmódok megismerésére. Az internet generálta „világfaluban” pedig szinte törvényszerűen megnő a nemzetközi utazásokban érdekeltek száma. A turisztika és az elektronikus kereskedelem kapcsolata így természetes: a világhálót jellemző szabad információáramlás révén első kézből teljes körű képet kaphatunk választékról, árakról, minőségről. De ez nem jelenti azt, hogy az utazási irodák fokozatosan megszűnnének. Az internet nem lesz piaci győztes, inkább alternatíva marad. A nyertes pedig nem más, mint az utazni kívánó netes felhasználó.
Az e-üzlet biztonsága - Ha a cég védelméről van szó, a legjobb fegyver a tudás
Az elektronikus üzletvitel egyre erőteljesebb térhódításával a cégeknek is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan védhetik meg magukat és mindazokat, akikkel ilyen üzleti kapcsolatban állnak. Az új gazdaságban új gondolkodásmódra van szükség, amely megfelel annak a globális üzleti környezetnek, amelyben dolgozunk.
A kínálat az igények előtt jár - Kisvállalkozás és informatika
Az integrált vállalatirányítási rendszereket támogató szoftvereket fejlesztő, illetve forgalmazó cégek - a nagyvállalatok után - ma a kis- és középvállalkozókat (kkv) próbálják megcélozni rendszereikkel. De van-e már igény e támogatásokra, vagy jelenleg a kínálati oldal az erősebb?
Kényelmes, de bízhatunk-e benne? - Bankfiók a hálón
Az ok, amiért a világon és Magyarországon is biztosan elterjed az elektronikus banki ügyintézés: a kényelem. Bár itthon ma még csak öt pénzintézet kínálja ügyfelei számára ezt a szolgáltatást, a közeljövőben szinte minden hitelintézet tervezi a bevezetését. A nagyvállalatoknak egy terminálrendszer révén már korábban is volt módjuk az irodájukból intézni banki ügyeik egy részért, most interneten keresztül a kis- és középvállalkozók előtt is megnyílt ez a lehetőség.
Ellátási láncok versenye - SCM: alacsonyabb költséggel magasabb minőséget
A globalizáció hatására az egész világ a piacok színtere, és egyes szereplők helyett ellátási láncok között folyik a verseny. Hogy csak a leghétköznapibb példát említsük: a kereskedelemben a nagyon fejlett logisztikai rendszerekkel rendelkező hipermarketek versenyeznek egymással, sőt a sarki kisbolttal is. Küzdelmükben meghatározó elem az ellátási lánc menedzselése. Sok hazai cég mégsem szentel megfelelő figyelmet erre.
Szemléletváltás a projektirányításban - Multiprojekt irányítási rendszerek
A jelentős számú párhuzamos projektet futtató szervezetek előbb-utóbb beleütköznek az áttekinthetőség, az irányíthatóság falába. Különösen erősen érzékelhető ez ott, ahol a projektek működését szoros egymástól való függőség jellemzi erőforrásban, célokban, logikai kapcsolódásokban. Az E-GROUP Hungary Rt. multiprojekt irányítási rendszere (MPIR) olyan megoldást kínál, amely figyelembe veszi a projektirányításban végbemenő szemléletváltást. Ennek lényege, hogy vállalati szinten összehangolva kezeli a projektek működését, így a projektirányítás a stratégia megvalósításának jelentős tényezőjévé válik. Az E-GROUP által kidolgozott elméleti és gyakorlati megoldást Kocsis Zoltán és Zimmer Márton, a cég vezető tanácsadói mutatják be.
Adatbányászat - Új terület a döntés-előkészítésben
Mit várhatunk el a saját ügyfeleinktől? Kik azok, akik leginkább vevők lehetnek új termékünkre? A gazdasági élet alapkérdései ezek, nincs olyan vállalati vezető, aki időről időre ne szembesülne velük. S mivel ezek a marketing alapkérdései, kézenfekvőnek tűnik, hogy a piackutatás ad rájuk megfelelő válaszokat. Pedig van más megoldás is: az adatbányászat.
E-re ébredő hazai cégek - A pénz és az emberi erőforrás kevés
Sikert elsősorban nem az információtechnológiai háttér megteremtése hozhat a cégek számára, hanem az, ha kialakítják internetstratégiájukat. Hiszen a következő néhány évben mindegyikőjük életére egyre erőteljesebben hat majd az internet, és ezt mára maguk is felismerték.
Sok az eszkimó - Tartalomszolgáltatók itthon
Egymás után alakultak meg Magyarországon is az új internetes tartalomszolgáltatók. Többségük elsősorban arra az előrejelzésre alapozta a vállalkozást, hogy a hazai internetezők száma rövid időn belül robbanásszerűen megnő, következésképpen egyre többen tartanak majd igényt magyar nyelven elérhető információkra a hálón, s emiatt a reklámozók fizetni is hajlandók lesznek. A növekedés azonban egyelőre elmaradt, a piac telítetté vált.
Portálsepregetés - Tartalomszolgáltatók külföldön
Az új média felségterületén lelassult az üzlet. Ma megfontoltabban és jóval kisebb mértékben áramlik a tőke a dotkom cégekbe, mint egy-két évvel ezelőtt, így reklámra fordítható dollárjaik is csökkentek. A tartalomszolgáltatók bevételeinek apadását a bannerek vártnál rosszabb hatékonysága és a csalódottság következtében indokolttá vált tarifacsökkentések is magyarázzák. Napról napra újabb létszámcsökkentések, átszervezések, felszámolások és összeolvadások jellemzik az internetes sajtót világszerte. Az optimisták azonban már látni vélik a kiutat.
A külső erő - Profiltisztítás outsourcinggal
Már nem az a kérdés Amerikában, hogy miért hatékonyabb egy külső szolgáltatóra bízni valamely tevékenységet. Ma egy cég vezetőinek elsősorban azt kell megindokolniuk, hogy miért végzik azt házon belül. A magyar vállalatszervezési kultúrától egyelőre idegen ez a tevékenységkihelyezés, az outsourcing, bár a kapun belüli káeftésítéssel már évekkel ezelőtt megjelent valami hasonló a költségek csökkentése érdekében. A valódi outsourcing célja azonban nem is ez, hanem a magasabb színvonalú munka feltételeinek a megteremtése.
Versenytársak egymás közt - On-line biztosítás Magyarországon
Amikor az egyik nagy nemzetközi biztosítótársaság pár évvel ezelőtt azt találta mondani, hogy nem tervez előrelépést az internetes szolgáltatások terén, hirtelen leesett a részvényeinek az árfolyama. Ma már biztosan nem nyilatkozna így. A hazai piacon működő huszonegy biztosítótársaság közül viszont van, amelyiknek még internetes felülete sincs, míg mások már kifejezetten internetre kitalált termékeket is bevezettek.
Hódítanak a kéziszámítógépek - Biztos, hogy a legújabb a legjobb?
Mobileszközökből rendkívül széles a kínálat: találni palmtopokat, handheld PC-ket, Amerikában PDA-knak keresztelt személyi titkárokat és így tovább. Notesz méretű, általában mégis teljes billentyűzetű, könnyű kis kéziszámítógépek ezek, s csupán funkcióik alapján és formájukban különböznek. Nem könnyű választani közülük.
Elhúzták a nótájukat - Internetes zenekereskedelem
Az MP3.com és a Napster révén polgárjogot szerzett új kereskedelmi forma, az egyének (gépek) közötti közvetlen kommunikáción alapuló egyenrangú hálózat a legígéretesebb netfejlemények közé tartozik. Szakértők szerint hamarosan olyan fontos lesz az internet működésében, mint ma a böngészőprogramok. Az említett on-line vállalkozások ellen indított perekben - a látszat ellenére - a szerzői jog inkább eszköz és alibi: valójában a „régi” gazdaság hierarchikus piaci viszonyai és a hálózaton kívüli, off-line környezethez szokott beidegződései küzdenek az új gazdaság jogilag egyelőre kérdéses on-line újításaival.
Karrier a neten - Gyorsabb és olcsóbb a világhálón munkatársat keresni
A dotkom cégek területén tapasztalható válság nem érintette a kenyérkeresetet fürkésző vállalkozásokat. Sőt! Ezek a világon mindenhol egyre nagyobb felhasználói körre építhetik kínálatukat. Amerikában az álláshirdetések 70 százalékát az internet segítségével töltik be, a hagyományos, nyomtatott hirdetés a pozíciók 30 százalékában eredményes. Magyarországon egyelőre fordított az arány.
Új gazdaság, új marketing - Percenként születnek gondolatok, modellek
Korunk embere, üzletembere az új gazdaságba érkezett, ahol minden máshogy működik, a tegnap szokásai, tudása nem használható benne. Ebben a világban, ebben a pillanatban még kicsik és nagyok, most indulók és befutottak esélyei ugyanazok: nagyon sikeresek lehetnek vagy nagyot bukhatnak. A marketing klasszikus szabályait is teljes mértékben át kell írni, mégpedig az új gazdaság vezérelveihez igazodva. Malcsiner Pétert, az E-Group Hungary Rt. marketingigazgatóját, aki 1995 óta nemzetközi területeken foglalkozik az új gazdaság és a marketing viszonyával, az on-line marketing törvényszerűségeiről kérdeztük.
Kábelmentesítés - A világot meghódító Bluetooth
Ha estek már hasra az irodájukban vagy otthon a különböző elektronikus eszközöket összekötő kábelekben, bizonyára könnyen el tudják képzelni egy kisméretű, kábelek nélküli hálózati rendszer előnyeit. Ennek az igénynek a kielégítésére hívta életre az Ericsson a Bluetooth névre keresztelt technológiát.
Szereplők és várakozások - Az ár jelentős tényező lesz
A távbeszélő-szolgáltatás nyújtására kötött koncessziós szerződésekben foglalt kizárólagos jogok 2001 végén - illetve egy-két esetben 2002. november elsején - lejárnak, s a teljes hírközlési piacra kiterjedhet az egyes területeken már megindult verseny. Az előrejelzések szerint a liberalizációval a nemzetgazdaság és ma fogyasztók is nyernek. A szolgáltatók pedig… Majd a piac dönt.
Assessment Centre
Mit is jelent a manapság oly divatos Assessment Centre kifejezés?
Kóka János az IVSZ élén
Március 12-én tisztújító közgyűlést tartott az Informatikai Vállalkozók Szövetsége, ahol megválasztották a szövetség új elnökét, alelnökeit és elnökségi tagjait.
Másfélszer gyorsabb a Chello kábeles internet
A UPC Magyarország Kft. a változó előfizetői igényekhez igazodva másfélszeresére növelte a chello kábeles internet-szolgáltatás adatforgalmi sebességét. A jelenleg széles körben elérhető leggyorsabb hazai lakossági internetkapcsolatot a szolgáltató változatlan áron, az előfizetési díj emelése nélkül biztosítja ügyfeleinek.
Dotkom cégek divatja - Üzleti modellek nélkül virtuálisan sem megy
Ha azoknak az internetes vállalkozásoknak, amelyeket tavaly az üzleti divat életre hívott, idén nem megy, az azt jelenti, hogy vége a dotkom világnak? Nem, természetesen nem azt jelenti. Azt azonban igen, hogy a most és a jövőben megalakuló dotkom cégeknek alapvetően más szabályok szerint kell működniük, mint a korábbiaknak.
Jópofa reklámok helyett a jövő a marketingtudomány
Sergio Zyman, a Coca-Cola volt alelnökének a neve fogalom a marketing világában. Szakterületén a legismertebb és legelismertebbek közé tartozik, és nem csak azért, mert sikerrel tudta átültetni a marketing alapelveit a gyakorlatba, hanem mert kritikus látásmódjával újradefiniálta a piac megismerésének és befolyásolásának a feladatkörét és célját. A Piac és Profit a marketing reneszánszáról, valamint az Internet adta újfajta lehetőségekről kérdezte őt.
WAP-os idő – Mire lehet használni a mobiltelefont?
A WAP-os mobil internet csak rövid átmenet – tartják némelyek – a teljes értékű „hordozható” internet megvalósulásáig. Mások szerint a WAP rohamos elterjedését ma még az infrastruktúra hiányosságai gátolják, de lassan és biztosan egyre népszerűbb lesz, és ez Magyarországon is versenyre készteti a telefontársaságokat e tartalomszolgáltatás terén.
Jön! Jön? Harmadik mobilgeneráció: nagy befektetés, kétséges megtérülés
Az európai telekommunikációs ipar eddig több mint 230 milliárd dollárt költött a harmadik mobiltelefon-generációra (3G) való felkészülésre. A legfélelmetesebb ebben az összegben az, hogy belátható időn belüli megtérülésére nincs garancia. Hiszen a 3G, a nagyobb sávszélességen és új hálózaton, az UMTS-en (Universal Mobile Telecommunications System) folyó gyorsabb adatátvitel Európában csak 2003–2005-ben indulhat hódító útjára. De addig?
Csevegés vagy amit akartok - Találkahelyek egy végtelen utcán
„Már megint jött egy ismerősöm azzal, hogy az internet elidegenít. Azt mondtam neki: Figyelj, tegyük fel, hogy én ma az utcára kerülök. Vegyük az összes olyan embert, akit én az interneten ismertem meg, és aki hajlandó lenne nekem egy tányér levest és egy éjszakára szállást adni. Évekig ellehetnék gond nélkül. Te meddig lennél el?” - Ez a mottó szerepel a legolvasottabb hazai tartalomszolgáltató olvasóközönségét - de írhatnók: olvasóközösségét - vizsgáló, elemző (szak)dolgozat elején. Tehát pontosan az ellenkezőjét olvashatjuk ki belőle, mint amitől félünk: az internet elszemélytelenítő, magányba taszító hatású. A chatelés őrülete is mintha a dolgozat megállapítását igazolná. Egy biztos: magára valamit is adó tartalomszolgáltató nem lehet meg fórum és/vagy chat nélkül.
Személyre szabott e-piac - Sorozat: Az új gazdaság és az ember
Már Magyarországon is vannak olyan nagyvállalatok, amelyek csak interneten állnak szóba beszállítókkal. Az IT-cégek tömegesen álltak át az információs technológiák üzleti alkalmazására. Az internet és az e-business az egész világon áthatja az információs rendszereket, megoldásokat. Alapvető elmozdulások érzékelhetők az üzleti szokásokban, üzleti partneri viszonyokban, kommunikációban - tudtuk meg dr. Beck Györgytől, a Compaq Computer magyarországi és közép-kelet-európai vezérigazgatójától, aki mostanában az Informatikai Vállalatok Szövetségének elnökeként érdek-képviseleti szerepkörét is arra használja ki, hogy felhívja a figyelmet az új gazdaság és az információs társadalom kiépítésének sürgető feladataira.
Megmozdult a kockázati tőke - Hogyan tegyük üzletünket kívánatossá?
Az új gazdaság fejlődésében élen járó társadalmakban a kockázatitőke-befektetések hatalmas fellendülésének lehetünk tanúi. Az ilyen befektetési formába áramló tőke nagysága néhány országban már felülmúlja a nyugdíjbiztosítók által forgatott befektetői tőkét. Vajon számíthatnak-e az elektronikus üzletben fejleszteni kívánó, ám tőkeszegény magyar kis- és közepes vállalkozások az e-bizniszben fantáziát látó kockázatitőke-befektetőkre? A kockázati tőke nálunk is mozdult, ám gyorsasága és a befektetendő tőke nagyságrendje közel sem fedi le a jelenlétüket igénylő területeket.
SPAN: A Synergon horvátországi leányvállalata kibővíti együttműködését a Plivával
Közép- és Kelet-Európa vezető gyógyszeripari vállalata, a PLIVA, a SPAN és a Microsoft meghosszabbította és kibővítette a Microsoft Enterprise szerződést, amelynek alapján a PLIVA a Microsoft technológia szabványosítását végzi saját számítógépein. A szerződés összértéke 1,3 millió USD. A SPAN támogatást biztosít a PLIVA részére a globális informatikai infrastruktúra, a vállalati Active Directory és a Microsoft Exhange-re épülő integrált levelező szolgáltatás kiépítésében.
Bábeli zűrzavar helyett intranet - Vállalaton belüli kommunikációs csatornák
A számítógépes lehetőségek lassan felváltják a papírt a cégek belső kommunikációjában is: az üzemi lap a belső weboldalon jelenik meg, a körlevél számítógépen érkezik, de a kollégák elérhetőségét sem kell a telefonközpontban megkérdezni, adott esetben elég egy gombnyomás a billentyűzeten. A vállalatok belső életében hatalmas rendet vágó elektronikus információáramlás előnyeire egyre több hazai cég érez rá. Van, ahol az átállás pusztán anyagi kérdés, de egyelőre többen vannak, ahol a ragaszkodás a régi szokásokhoz még erősebb, mint az új gazdaság kihívása.
Vásárlás gombnyomásra - Az internetes áruházak népszerűségének titkai
Andrew Grove, az Intel elnöke nemrég ama véleményének adott hangot egy európai konferencián, hogy aki talpon akar maradni, annak át kell térnie az e-kereskedelemre, nincs menekvés a változás elől. Sokan még idegenkedünk attól, hogy az áru közvetlen fizikai érzékeléséről lemondjunk a praktikus, gyors vásárlás érdekében. A világ azonban nem áll meg. A kereskedelem rohamlépésben áll át az on-line vásárlói keresletre. Hazánkban is naponta találunk új vásárlási lehetőségeket az interneten. Az on-line vásárlás népszerűsége kétségtelenül bizonyítja előnyeit. Más kultúra, más szokások. Ismerkedjünk meg velük!
A jövő szakmái - A tíz legmenőbb állás a világban
Karriert akar építeni? Válogasson a jövő legkeresettebb szakmái közül! Biztos lesz a jövője, legalábbis pár évig. A világ azonban olyan gyorsan változik, hogy érdemes már most az azonnali váltás esélyét is beépíteni a felkészülésbe. Ugye senki sem gondolta volna egy évtizeddel ezelőtt, hogy a webdesigner lesz az egyik legkeresettebb szakma 2000-ben?
Stílusos és intelligens - Mire lehet használni a mobiltelefont? (I. rész)
Stílusos, látványos, intelligens, saját igény szerint alakítható, könnyen kezelhető. Mielőtt mást gondolnának, gyorsan előrebocsátjuk: ez nem az ideális férj vagy feleség, hanem egy mai, átlagos mobiltelefon minősítése. S hogy egy-egy jelző mögött milyen tartalom van, azt új sorozatunkban mutatjuk be. Cikkeinkből azt is megtudhatják majd, ki mire – és mire nem, pedig megtehetné – használja az Ericssonját, Nokiáját, Panasonicját, Siemensét, Motoroláját…
Készpénz helyett - Bankkártyák használata internetes vásárláskor
Vásároltak már a világhálón keresztül? És hogyan fizettek az áruért? Vagy még bizalmatlanok az internetes kereskedelem iránt? Netán azért, mert nem bíznak az adatvédelemben? Ezzel nincsenek egyedül. De emiatt ne mondjanak le az e-kereskedelem és az elektronikus fizetés nyújtotta előnyökről, mert a hozzákapcsolódó korszerű fizetések biztonságossá tétele érdekében komoly fejlesztések zajlanak.
NET-stratégia - Sorozat: Az új gazdaság és az ember
Megint nagyot dobott a Microsoft. - mondhatnánk sportnyelven. A .NET stratégia a következő generációs internet rendszere, s mivel Microsoft-termék, olcsó, mindenki számára hozzáférhető egységcsomagokban kerül piacra az a megoldás, amely segítségével az interneten elméletileg a világ összes programja kommunikálni tud egymással. Olyan huszárvágást csinált megint csak a Microsoft - immár az interneten -, melynek jelentősége a Windows operációs rendszerekénél is nagyobb. Hatása a világ fejlődésére pedig a magas szintű technológia széles körű alkalmazásának gyors elterjesztése révén (ugyancsak Microsoft-specialitás) csak Neumann János találmányához hasonlítható - állítja Nacsa Sándor, a Microsoft Magyarország fejlesztési üzletének menedzsere.
Kényszer szülte extranet? - Vállalatok közötti kommunikációs csatornák
Magyarországon a különböző felmérések is igazolják a cikk szerzőjének tapasztalatát, mely szerint a vállalatok közötti kereskedelmi és kommunikációs kapcsolatokra még csak kevéssé hat az új gazdaság. Az extranetre költés egyébként is a vállalaton belüli kommunikációs rendszer, az intranet kiépítése után következik, enélkül ugyanis nem működtethető extranet. A technikai eszközök alkalmazásában élen járó magyar - főként nagy - vállalatok egyelőre még az intranetnél tartanak. A TNS Modus felmérése szerint intranetes és extranetes rendszerrel a hazai vállalatok több mint tíz százaléka rendelkezik. Külön hiteles felmérés az ezen belüli extranetes arányról nem áll rendelkezésünkre. A nagyobb cégek, köztük a multik többsége sem érzi még az extranet kiépítésének és használatának gazdasági kényszerét. Az új gazdasági kommunikációs stílus ugyanis a nálunk fejlettebb gazdaságú országokban is egymást kikényszerítő módon terjed.
A Microsoft Business Solutions – üzleti tanácsadással
Nagyon lényeges, hogy a vállalati rendszer adottságaiban és lehetőségeiben optimálisan illeszkedjen a cég méretéhez, üzletmenetéhez, stratégiájához, illetve az, hogy a kapcsolódó üzleti tanácsadási szolgáltatások garantálják a sikeres bevezetést. Ládonyi János a Microsoft Üzleti megoldások konferenciáján az első szekcióban elhangzott előadásában ennek tükrében tekintette át a Microsoft Business Solutions által kínált integrált vállalatirányítási rendszereket és az azok eredményes implementációját biztosító szolgáltatások körét.
Ó, ió, ció… akció - Az internet a számítógép-vásárlások mozgatórugója
Az internetszolgáltatók és a telefontársaságok egyaránt versenyeznek a vásárlókért Amerikában és Nyugat-Európában is, s ez természetszerűleg lenyomja az árakat. S miután főképpen az internet-hozzáférés lehetősége ösztönöz számítógép-vásárlásra, a PC-gyártókkal is összefogva különböző vevőcsalogató akciókban próbálják meghódítani az ügyfeleket.
Kábelezés - kebelezés - A korai felhasználók többet fizetnek
A kábelpiac főszereplői egy szinte érintetlen piac meghódításának reményében költenek súlyos pénzeket kábelfektetésre és műholdra. A távbeszélő-hálózat alternatívája a kábeltelevíziós hálózat lehet, amelyen a távközlési szolgáltatások széles skáláját lehet nyújtani. A kábeloffenzíva valódi tétje tehát a háztartások multimédiás bekebelezése, az internetező, interaktív magyar „távháztartásfő” megnyerése. Aki egyelőre csak annyit lát-érez mindebből, hogy ha szinten kívánja tartani eddigi csatornaválasztékát, vagy bővíteni szeretné azt, jóval mélyebben kell a zsebébe nyúlnia, mint eddig.