Sikeres próbarepülést hajtott végre vasárnap a brit Virgin Atlantic légitársaság egyik Boeing 747-400-as típusú óriásgépe, amelynek egyik hajtóművét hagyományos kerozin és "tiszta" bioüzemanyag keverékével látták el. Az újfajta hajtóanyagot titkos recept alapján a Sir Richard Branson nagyvállalkozó vezette Virgin vállalatbirodalom szakértői állították össze, főleg egyszerű kókuszdió és a brazil esőerdőkben honos babassupálma termésének olajából.
A londoni Heathrow repülőtérről felszállt Boeing kísérleti hajtóműve külön tartályból kapta a háromnegyedrészt hagyományos repülőbenzinből, negyedrészt bioüzemanyagból álló keveréket. A General Electric gyártotta motoron egyébként semmiféle változtatást nem hajtottak végre. Azért választották ezt a négy hajtóműves típust, mert gond esetén a másik három motor nehézség nélkül a levegőben tudja tartani a gépet. A másfél órás repülés után azonban a gép minden technikai probléma nélkül leszállt Amszterdamban.
Környezetvédelmi csoportok a vasárnapi kísérleti repülést "figyelemhajhász mutatványnak" minősítették. Sir Richard ezt a BBC-nek nyilatkozva visszautasította, azokkal az érvekkel együtt, hogy a repülés által okozott környezeti károkat a légiforgalom radikális csökkentésével lehet csak mérsékelni. Azt Virgin is elismeri, hogy az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásától mentes, tisztán bioüzemanyaggal működő repülőgépekre még hozzávetőleg tíz évet várni kell.
Azokra a felvetésekre, sőt súlyos kritikákra, miszerint a bioüzemanyag termelése az élelmezésre szánt haszonnövényektől veszi el a termőterületet, vagy az esőerdők kiirtásának veszélyével jár, Branson azt mondta: folynak a kutatások új és még újabb bioüzemanyag-források után; a Virgin következő kísérleti repüléséhez például algákból nyert hajtóanyagot fognak használni. Környezeti szakértők szerint a polgári repülés az üvegházhatást okozó szennyezőanyagok globális kibocsátásának 3 százalékáért felelős, és ez az arány gyorsan növekszik.