Szakszervezeti forrás szerint a munkabeszüntetésre akár hét végén is sor kerülhet, de erről időben tájékoztatják az utasokat. A MÁV Zrt. és a VDSZSZ legközelebb hétfőn 15 órakor Herczog László közvetítő bevonásával folytatja az egyeztetést a szakszervezet sztrájkkövetelésről, illetve a munkabeszüntetés idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról.
A legutóbbi, február 20-iki eredménytelen egyeztetésről akkor Gaskó István elmondta, hogy a munkáltató nem hajlandó a két lényegi kérdés egyikében sem engedni, miközben a VDSZSZ több kompromisszumos technikai javaslatot is tett. Így például a szakszervezet számára dolgozónként egyszeri nettó 250 ezer forinttal és a 6,9 százalékos bérfejlesztésen felül még 10 százalékos követeléssel kapcsolatban elfogadhatónak tartanák, ha azt nem egy év alatt kapnák meg a dolgozók, vagy a választható béren kívüli juttatáshoz csatolnák. Így egy része még az idén kifizethető lenne, ráadásul az a munkaadónak kevesebb adó- és járulékteherrel járna, mintha bérként fizetnék ki. A VDSZSZ elfogadhatónak tartaná azt is, ha a többlet bérfejlesztést munkaidő-csökkentéssel oldanák meg.
Nem az osztogatásra
A szerdai egyeztetés után Singulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője elmondta: a MÁV nem engedhet álláspontjából, és továbbra is ellenzi, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit szétosszák. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) február 1-jén kezdett határozatlan idejű vasutassztrájkba a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-START Zrt.-nél és a MÁV Gépészeti Zrt.-nél, amelyet legutóbb február 7-én déltől szakítottak meg - az akkori bejelentés szerint - legkésőbb február 15-ig.
A határidő lejárta előtt egy nappal, február 14-én a tárgyaló felek Herczog Lászlót kérték fel közvetítésre, miután az egyeztetések a sztrájkkövetelésről nem haladtak előre. A közvetítő bevonásával 5 naptári nappal meghosszabbították a sztrájk felfüggesztését. A sztrájkmoratórium február 19-én, kedden lejárt, azóta nem határoztak meg újabb időpontot a munkabeszüntetés folytatására.