A beszűkült piacok hatása és a reálbérek csökkenő dinamikája miatt növekvő dolgozói elégedetlenség Magyarországon is érezhető, sok cégnél szinte tapintható a feszültség, bár a helyzet szektoronként nagyon különböző. A munkavállalók szorongása nő, a bértárgyalások egyre keményebbek, mind a vezetőkben, mind a dolgozókban csökken a stabilitás érzése. Ilyen helyzetben az apróbb konfliktusok is könnyebben eszkalálódnak.
Ebben a helyzetben a kétirányú, empatikus és őszinte párbeszéd, már nemcsak egy kedves gesztus, hanem stratégiai szükségszerűség. Ezzel szemben az egyirányú, lényegében utasításos kommunikáció, amit ugyanaz a munkavállalói csoport esetleg néhány hónapja még elviselt, akár nagyon komoly károkat okozhat az amúgy sem könnyű helyzetben ‒ mutatott rá Czinger Erik, a vállalati belső kommunikációs hálózatokat üzemeltető Munipolis hazai vezetője. A szakember rámutatott: egy ilyen puskaporos helyzetben nagyon nem mindegy, hogy a dolgozók és a cégvezetés valóban értik és méltányolják egymás problémáit, vagy újabb frontot nyitnak azzal, hogy az ellentétes oldalra pozícionálják magukat. Természetesen nem közömbös, hogy eddig milyen volt a belső kommunikáció és a viszony. Most viszont, hogy nő a cégek és a munkavállalók kölcsönös kiszolgáltatottsága, ez stratégiai kérdéssé vált.
Különösen aktuális a kérdés ott, ahol egyébként is van némi „hagyományos” nézetkülönbség a fizikai és irodai állomány vagy a központ és a telephelyek között, illetve gondokat okoz bizonyos kollégák elérése, véleményének becsatornázása. Ezt a helyzetet a leggyorsabban egy erre szakosodott alkalmazással lehet megoldani, ami minden munkavállaló mobilján ott van, és közvetlen csatornát nyit a cégvezetés és a dolgozók között. Egy ilyet persze nemcsak bevezetni kell, de használni is, ugyanakkor hatékony eszköz lehet az egyre hevesebb indulatok kezelésére, ha erre megvan a vezetői szándék.