Két tűz között a hazai cégek

Az euróövezet átlagos inflációja 2,5 százalék körül van, míg a bérnövekedés üteme ugyanitt, néhány hónap alatt a korábbi kevesebb, mint a felére, 2,4 százalékra esett vissza. Ez magával hozza a munkavállalók növekvő elégedetlenségét, így a lelassult, bizonytalanságokkal terhelt gazdasági környezetben a cégek kétfelől is nyomás alá kerülnek. A helyzet Magyarországon is nagyon hasonló, bár a számok nálunk minden tekintetben magasabbak.

A beszűkült piacok hatása és a reálbérek csökkenő dinamikája miatt növekvő dolgozói elégedetlenség Magyarországon is érezhető, sok cégnél szinte tapintható a feszültség, bár a helyzet szektoronként nagyon különböző. A munkavállalók szorongása nő, a bértárgyalások egyre keményebbek, mind a vezetőkben, mind a dolgozókban csökken a stabilitás érzése. Ilyen helyzetben az apróbb konfliktusok is könnyebben eszkalálódnak.

Ebben a helyzetben a kétirányú, empatikus és őszinte párbeszéd, már nemcsak egy kedves gesztus, hanem stratégiai szükségszerűség. Ezzel szemben az egyirányú, lényegében utasításos kommunikáció, amit ugyanaz a munkavállalói csoport esetleg néhány hónapja még elviselt, akár nagyon komoly károkat okozhat az amúgy sem könnyű helyzetben ‒ mutatott rá Czinger Erik, a vállalati belső kommunikációs hálózatokat üzemeltető Munipolis hazai vezetője. A szakember rámutatott: egy ilyen puskaporos helyzetben nagyon nem mindegy, hogy a dolgozók és a cégvezetés valóban értik és méltányolják egymás problémáit, vagy újabb frontot nyitnak azzal, hogy az ellentétes oldalra pozícionálják magukat. Természetesen nem közömbös, hogy eddig milyen volt a belső kommunikáció és a viszony. Most viszont, hogy nő a cégek és a munkavállalók kölcsönös kiszolgáltatottsága, ez stratégiai kérdéssé vált.

Különösen aktuális a kérdés ott, ahol egyébként is van némi „hagyományos” nézetkülönbség a fizikai és irodai állomány vagy a központ és a telephelyek között, illetve gondokat okoz bizonyos kollégák elérése, véleményének becsatornázása. Ezt a helyzetet a leggyorsabban egy erre szakosodott alkalmazással lehet megoldani, ami minden munkavállaló mobilján ott van, és közvetlen csatornát nyit a cégvezetés és a dolgozók között. Egy ilyet persze nemcsak bevezetni kell, de használni is, ugyanakkor hatékony eszköz lehet az egyre hevesebb indulatok kezelésére, ha erre megvan a vezetői szándék.
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo