Két tűz között a hazai cégek

Az euróövezet átlagos inflációja 2,5 százalék körül van, míg a bérnövekedés üteme ugyanitt, néhány hónap alatt a korábbi kevesebb, mint a felére, 2,4 százalékra esett vissza. Ez magával hozza a munkavállalók növekvő elégedetlenségét, így a lelassult, bizonytalanságokkal terhelt gazdasági környezetben a cégek kétfelől is nyomás alá kerülnek. A helyzet Magyarországon is nagyon hasonló, bár a számok nálunk minden tekintetben magasabbak.

A beszűkült piacok hatása és a reálbérek csökkenő dinamikája miatt növekvő dolgozói elégedetlenség Magyarországon is érezhető, sok cégnél szinte tapintható a feszültség, bár a helyzet szektoronként nagyon különböző. A munkavállalók szorongása nő, a bértárgyalások egyre keményebbek, mind a vezetőkben, mind a dolgozókban csökken a stabilitás érzése. Ilyen helyzetben az apróbb konfliktusok is könnyebben eszkalálódnak.

Ebben a helyzetben a kétirányú, empatikus és őszinte párbeszéd, már nemcsak egy kedves gesztus, hanem stratégiai szükségszerűség. Ezzel szemben az egyirányú, lényegében utasításos kommunikáció, amit ugyanaz a munkavállalói csoport esetleg néhány hónapja még elviselt, akár nagyon komoly károkat okozhat az amúgy sem könnyű helyzetben ‒ mutatott rá Czinger Erik, a vállalati belső kommunikációs hálózatokat üzemeltető Munipolis hazai vezetője. A szakember rámutatott: egy ilyen puskaporos helyzetben nagyon nem mindegy, hogy a dolgozók és a cégvezetés valóban értik és méltányolják egymás problémáit, vagy újabb frontot nyitnak azzal, hogy az ellentétes oldalra pozícionálják magukat. Természetesen nem közömbös, hogy eddig milyen volt a belső kommunikáció és a viszony. Most viszont, hogy nő a cégek és a munkavállalók kölcsönös kiszolgáltatottsága, ez stratégiai kérdéssé vált.

Különösen aktuális a kérdés ott, ahol egyébként is van némi „hagyományos” nézetkülönbség a fizikai és irodai állomány vagy a központ és a telephelyek között, illetve gondokat okoz bizonyos kollégák elérése, véleményének becsatornázása. Ezt a helyzetet a leggyorsabban egy erre szakosodott alkalmazással lehet megoldani, ami minden munkavállaló mobilján ott van, és közvetlen csatornát nyit a cégvezetés és a dolgozók között. Egy ilyet persze nemcsak bevezetni kell, de használni is, ugyanakkor hatékony eszköz lehet az egyre hevesebb indulatok kezelésére, ha erre megvan a vezetői szándék.
 

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo