Átlag 15 éves autóval járnak a magyarok, de ennél van egy nagyobb baj is

A közép-kelet-európai régióban a járműpark átlagos életkora elérte vagy meghaladta a 12 évet és a válaszadók 48 százaléka 10 évnél idősebb autót vezet. Ennek ellenére az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától – közölte hat közép-kelet-európai országra kiterjedő friss kutatása alapján a Mol-csoport. 

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A több mint 1700 ember részvételével, a MOL Move program tagjai körében végzett kutatás Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Szerbiában és Szlovéniában vizsgálta az autós karbantartási szokásokat, valamint a prémium üzemanyagokról alkotott véleményeket.

Folyamatosan öregszik a járműpark
Folyamatosan öregszik a járműpark
Fotó: Depositphotos

Az EU-s statisztikák alapján az autók hivatalos átlagéletkora Magyarországon 15 év, Romániában 15,5 év, Szlovákiában 15,1 év, míg Csehországban 16,2 év. Ezzel szemben a megkérdezettek saját autóinak becsült átlagéletkora minden országban alacsonyabbnak tűnik, ami arra utal, hogy sokan nem veszik tudomásul járművük tényleges korát. Példaként említették, hogy Magyarországon a válaszadók 54 százaléka szerint az autójuk inkább új vagy legalább nem számít öregnek, 62 százalékuk azonban 10 évnél idősebb járművet vezet.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától. Különösen aggasztónak nevezték, hogy minden tizedik válaszadó azt mondta: jelenleg egy kisebb meghibásodás javítására sem tudna pénzt fordítani, ami a karbantartás elhanyagolása mellett komoly kockázatot jelent a régió közlekedésbiztonságára.

Ebben a helyzetben különösen felértékelődnek azok az egyszerű, bárki által elérhető eszközök, amelyekkel hosszú távon is meg lehet óvni a jármű állapota, ilyen például a prémium üzemanyag használata. A kutatásban megkérdezettek többsége hisz a prémium üzemanyagok jótékony hatásaiban: a válaszadók 60 százaléka egyetért azzal, hogy ezek a termékek növelik a motorteljesítményt, 56 százalékuk szerint pedig a motor élettartamának megőrzéséhez is hozzájárulnak.

(MTI) 

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo