Átlag 15 éves autóval járnak a magyarok, de ennél van egy nagyobb baj is

A közép-kelet-európai régióban a járműpark átlagos életkora elérte vagy meghaladta a 12 évet és a válaszadók 48 százaléka 10 évnél idősebb autót vezet. Ennek ellenére az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától – közölte hat közép-kelet-európai országra kiterjedő friss kutatása alapján a Mol-csoport. 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A több mint 1700 ember részvételével, a MOL Move program tagjai körében végzett kutatás Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Szerbiában és Szlovéniában vizsgálta az autós karbantartási szokásokat, valamint a prémium üzemanyagokról alkotott véleményeket.

Folyamatosan öregszik a járműpark
Folyamatosan öregszik a járműpark
Fotó: Depositphotos

Az EU-s statisztikák alapján az autók hivatalos átlagéletkora Magyarországon 15 év, Romániában 15,5 év, Szlovákiában 15,1 év, míg Csehországban 16,2 év. Ezzel szemben a megkérdezettek saját autóinak becsült átlagéletkora minden országban alacsonyabbnak tűnik, ami arra utal, hogy sokan nem veszik tudomásul járművük tényleges korát. Példaként említették, hogy Magyarországon a válaszadók 54 százaléka szerint az autójuk inkább új vagy legalább nem számít öregnek, 62 százalékuk azonban 10 évnél idősebb járművet vezet.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától. Különösen aggasztónak nevezték, hogy minden tizedik válaszadó azt mondta: jelenleg egy kisebb meghibásodás javítására sem tudna pénzt fordítani, ami a karbantartás elhanyagolása mellett komoly kockázatot jelent a régió közlekedésbiztonságára.

Ebben a helyzetben különösen felértékelődnek azok az egyszerű, bárki által elérhető eszközök, amelyekkel hosszú távon is meg lehet óvni a jármű állapota, ilyen például a prémium üzemanyag használata. A kutatásban megkérdezettek többsége hisz a prémium üzemanyagok jótékony hatásaiban: a válaszadók 60 százaléka egyetért azzal, hogy ezek a termékek növelik a motorteljesítményt, 56 százalékuk szerint pedig a motor élettartamának megőrzéséhez is hozzájárulnak.

(MTI) 

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo