Átlag 15 éves autóval járnak a magyarok, de ennél van egy nagyobb baj is

A közép-kelet-európai régióban a járműpark átlagos életkora elérte vagy meghaladta a 12 évet és a válaszadók 48 százaléka 10 évnél idősebb autót vezet. Ennek ellenére az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától – közölte hat közép-kelet-európai országra kiterjedő friss kutatása alapján a Mol-csoport. 

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A több mint 1700 ember részvételével, a MOL Move program tagjai körében végzett kutatás Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Romániában, Szerbiában és Szlovéniában vizsgálta az autós karbantartási szokásokat, valamint a prémium üzemanyagokról alkotott véleményeket.

Folyamatosan öregszik a járműpark
Folyamatosan öregszik a járműpark
Fotó: Depositphotos

Az EU-s statisztikák alapján az autók hivatalos átlagéletkora Magyarországon 15 év, Romániában 15,5 év, Szlovákiában 15,1 év, míg Csehországban 16,2 év. Ezzel szemben a megkérdezettek saját autóinak becsült átlagéletkora minden országban alacsonyabbnak tűnik, ami arra utal, hogy sokan nem veszik tudomásul járművük tényleges korát. Példaként említették, hogy Magyarországon a válaszadók 54 százaléka szerint az autójuk inkább új vagy legalább nem számít öregnek, 62 százalékuk azonban 10 évnél idősebb járművet vezet.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő 5 évben, függetlenül annak életkorától. Különösen aggasztónak nevezték, hogy minden tizedik válaszadó azt mondta: jelenleg egy kisebb meghibásodás javítására sem tudna pénzt fordítani, ami a karbantartás elhanyagolása mellett komoly kockázatot jelent a régió közlekedésbiztonságára.

Ebben a helyzetben különösen felértékelődnek azok az egyszerű, bárki által elérhető eszközök, amelyekkel hosszú távon is meg lehet óvni a jármű állapota, ilyen például a prémium üzemanyag használata. A kutatásban megkérdezettek többsége hisz a prémium üzemanyagok jótékony hatásaiban: a válaszadók 60 százaléka egyetért azzal, hogy ezek a termékek növelik a motorteljesítményt, 56 százalékuk szerint pedig a motor élettartamának megőrzéséhez is hozzájárulnak.

(MTI) 

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo