A 47 ország közel 500 női felsővezetőjének válaszait elemző kutatás legmarkánsabb következtetése, hogy a női felsővezetők példátlan gyorsasággal és pragmatizmussal alkalmazkodnak a kihívásokhoz: a digitalizáció és az AI szerepe soha nem volt ilyen hangsúlyos. Eközben a hagyományosan empatikus vezetői erények mellé egyre hangsúlyosabban zárkózik fel a teljesítményalapú gondolkodás.
Fotó: Depositphotos
2025-ben a női döntéshozók 56 százaléka a technológiai beruházásokat tartja elsődlegesnek – szemben a 2023-as 26 százalékkal. Ezzel párhuzamosan a HR fókuszú kezdeményezések támogatottsága 74 százalékról 44 százalékra esett vissza. „A mesterséges intelligencia már nemcsak innovációs eszköz, hanem a költséghatékonyság, a versenyképesség és a vállalati ellenállóképesség kulcsa lett – miközben a munkavállalók képzése és megtartása némileg hátrébb sorolódik a vállalati cselekvési tervekben, illetve AI támogatást kap” – foglalja össze Rakó Ágnes, a KPMG Partnere.
A siker új definíciója: személyes ambíció, kemény munka, alkalmazkodóképesség
A válságokkal terhelt környezet nemcsak a vállalati stratégiákat formálja át, de a női vezetők önképét is. A korábban elsődlegesen „kommunikatív” vagy „stratégiai” gondolkodásúként leírt vezetői minták helyét kezdi átvenni a „kemény munka” és a „személyes ambíciók” által vezérelt attitűd. Ezek a tulajdonságok – a felmérés szerint – 77, illetve 58 százalékos növekedést mutatnak fontosságukban az elmúlt két évben.