Mi a női felsővezetők válasza a válságokra?

A világgazdasági és geopolitikai feszültségek közepette jelentősen átrendeződnek a női felsővezetők prioritásai világszerte – derül ki a KPMG legfrissebb, Global Female Leaders Outlook című felméréséből. A kutatás rávilágít arra, hogy a mesterséges intelligencia és a digitalizáció soha nem látott előtérbe kerülése mellett egyre hangsúlyosabbak az egyéni erőfeszítések, miközben a munkahelyi nemi egyenlőtlenségek továbbra is makacsul jelen vannak.

A vezetői eredményesség ma már nem kizárólag készségeken és tudáson múlik, hanem azon is, hogy ki mennyire képes az állandó változásokhoz való gyors alkalmazkodásra. A válaszadók 84 százaléka szerint az agilitás az egyik legfontosabb szervezeti túlélési tényező a jelenlegi gazdasági és geopolitikai környezetben. A HR és ESG kockázatok jelentősége ezzel szemben csökken – még akkor is, ha ezek hosszú távon kulcsfontosságú területek maradnak.

Diszkrimináció, láthatatlan akadályok és a nemi egyenlőség vakfoltjai

Bár a női vezetők szerepe számos iparágban folyamatosan bővül, a nemek közti egyenlőség továbbra sem tekinthető megoldott problémának. A felmérés szerint a válaszadók kétharmada számolt be arról, hogy az elmúlt három évben személyesen tapasztalt munkahelyi elfogultságot vagy diszkriminációt. Ez az arány évek óta gyakorlatilag változatlan, ami arra utal, hogy a vállalati diverzitási erőfeszítések nem minden esetben járnak valódi eredménnyel.

Mindezek ellenére még mindig kevés vállalat rendelkezik átlátható esélyegyenlőségi adatokkal. A válaszadók mindössze 53 százaléka tudja megerősíteni, hogy munkahelyükön világos, számszerűsített adatok állnak rendelkezésre az egyenlő bérezésről. Ez nemcsak a transzparencia hiányára utal, hanem arra is, hogy a nemi alapú fizetési különbség továbbra is nehezen mérhető, következésképp nehezen kezelhető probléma marad.

Karrier belülről építve: a hálózat szerepe újra fontos

A női vezetők karrierútjaiban is új tendenciák rajzolódnak ki. Egyre kevesebben terveznek céget váltani következő karrierlépcsőjükhöz – ehelyett a belső előrelépést és organikus fejlődést preferálják. Ebben a folyamatban a személyes kapcsolatok és a tudatosan épített szakmai hálózatok szerepe felértékelődik: a válaszadók kétharmada szerint ez ma már kulcsfontosságú tényező a vezetővé válásban. Ezt a trendet jól tükrözi az is, hogy 81 százalékuk egyre aktívabban használja a közösségi média platformokat kifejezetten üzleti célból – kapcsolatápolásra, láthatóságépítésre és szakmai pozicionálásra.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo