Mi a női felsővezetők válasza a válságokra?

A világgazdasági és geopolitikai feszültségek közepette jelentősen átrendeződnek a női felsővezetők prioritásai világszerte – derül ki a KPMG legfrissebb, Global Female Leaders Outlook című felméréséből. A kutatás rávilágít arra, hogy a mesterséges intelligencia és a digitalizáció soha nem látott előtérbe kerülése mellett egyre hangsúlyosabbak az egyéni erőfeszítések, miközben a munkahelyi nemi egyenlőtlenségek továbbra is makacsul jelen vannak.

A vezetői eredményesség ma már nem kizárólag készségeken és tudáson múlik, hanem azon is, hogy ki mennyire képes az állandó változásokhoz való gyors alkalmazkodásra. A válaszadók 84 százaléka szerint az agilitás az egyik legfontosabb szervezeti túlélési tényező a jelenlegi gazdasági és geopolitikai környezetben. A HR és ESG kockázatok jelentősége ezzel szemben csökken – még akkor is, ha ezek hosszú távon kulcsfontosságú területek maradnak.

Diszkrimináció, láthatatlan akadályok és a nemi egyenlőség vakfoltjai

Bár a női vezetők szerepe számos iparágban folyamatosan bővül, a nemek közti egyenlőség továbbra sem tekinthető megoldott problémának. A felmérés szerint a válaszadók kétharmada számolt be arról, hogy az elmúlt három évben személyesen tapasztalt munkahelyi elfogultságot vagy diszkriminációt. Ez az arány évek óta gyakorlatilag változatlan, ami arra utal, hogy a vállalati diverzitási erőfeszítések nem minden esetben járnak valódi eredménnyel.

Mindezek ellenére még mindig kevés vállalat rendelkezik átlátható esélyegyenlőségi adatokkal. A válaszadók mindössze 53 százaléka tudja megerősíteni, hogy munkahelyükön világos, számszerűsített adatok állnak rendelkezésre az egyenlő bérezésről. Ez nemcsak a transzparencia hiányára utal, hanem arra is, hogy a nemi alapú fizetési különbség továbbra is nehezen mérhető, következésképp nehezen kezelhető probléma marad.

Karrier belülről építve: a hálózat szerepe újra fontos

A női vezetők karrierútjaiban is új tendenciák rajzolódnak ki. Egyre kevesebben terveznek céget váltani következő karrierlépcsőjükhöz – ehelyett a belső előrelépést és organikus fejlődést preferálják. Ebben a folyamatban a személyes kapcsolatok és a tudatosan épített szakmai hálózatok szerepe felértékelődik: a válaszadók kétharmada szerint ez ma már kulcsfontosságú tényező a vezetővé válásban. Ezt a trendet jól tükrözi az is, hogy 81 százalékuk egyre aktívabban használja a közösségi média platformokat kifejezetten üzleti célból – kapcsolatápolásra, láthatóságépítésre és szakmai pozicionálásra.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo