A vezetői eredményesség ma már nem kizárólag készségeken és tudáson múlik, hanem azon is, hogy ki mennyire képes az állandó változásokhoz való gyors alkalmazkodásra. A válaszadók 84 százaléka szerint az agilitás az egyik legfontosabb szervezeti túlélési tényező a jelenlegi gazdasági és geopolitikai környezetben. A HR és ESG kockázatok jelentősége ezzel szemben csökken – még akkor is, ha ezek hosszú távon kulcsfontosságú területek maradnak.
Diszkrimináció, láthatatlan akadályok és a nemi egyenlőség vakfoltjai
Bár a női vezetők szerepe számos iparágban folyamatosan bővül, a nemek közti egyenlőség továbbra sem tekinthető megoldott problémának. A felmérés szerint a válaszadók kétharmada számolt be arról, hogy az elmúlt három évben személyesen tapasztalt munkahelyi elfogultságot vagy diszkriminációt. Ez az arány évek óta gyakorlatilag változatlan, ami arra utal, hogy a vállalati diverzitási erőfeszítések nem minden esetben járnak valódi eredménnyel.
Geopolitikai sakkjátszmák és ingadozó tőkepiacok – Hogyan pozícionáljuk befektetéseinket?
A témában a Klasszis Média május 27-én 17 órától geopolitikai szakértők, gazdasági elemzők, befektetési szakemberek részvételével tart rendezvényt.Vegyen részt Ön is! Klasszis Befektetői Klub - részletek és jelentkezés >>
Mindezek ellenére még mindig kevés vállalat rendelkezik átlátható esélyegyenlőségi adatokkal. A válaszadók mindössze 53 százaléka tudja megerősíteni, hogy munkahelyükön világos, számszerűsített adatok állnak rendelkezésre az egyenlő bérezésről. Ez nemcsak a transzparencia hiányára utal, hanem arra is, hogy a nemi alapú fizetési különbség továbbra is nehezen mérhető, következésképp nehezen kezelhető probléma marad.
Karrier belülről építve: a hálózat szerepe újra fontos
A női vezetők karrierútjaiban is új tendenciák rajzolódnak ki. Egyre kevesebben terveznek céget váltani következő karrierlépcsőjükhöz – ehelyett a belső előrelépést és organikus fejlődést preferálják. Ebben a folyamatban a személyes kapcsolatok és a tudatosan épített szakmai hálózatok szerepe felértékelődik: a válaszadók kétharmada szerint ez ma már kulcsfontosságú tényező a vezetővé válásban. Ezt a trendet jól tükrözi az is, hogy 81 százalékuk egyre aktívabban használja a közösségi média platformokat kifejezetten üzleti célból – kapcsolatápolásra, láthatóságépítésre és szakmai pozicionálásra.