Dilemma: Új nyomtató, vagy festtékkazetta?

A nyomtatópiac növekedésének egyik motorja, hogy a felhasználók gyakran cserélik a gépeiket azért, mert az egyik fő kellékanyagot, a festékkazettát majdnem ugyanakkora összegért árulják, mint egy új berendezést.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Borther International Hungary Kft. tapasztalata szerint, míg a nyomtatók és a multifunkcionális - faxoló, nyomtató, másoló és szkennelő - gépek ára éves szinten akár 20-30 százalékkal is mérséklődik, a festékkazetták ára nem. Ezért egyrészt a felhasználók újratöltött vagy utángyártott kazettákat vásárolnak, másrészt egy-két év elteltével lecserélik a régi gépet egy újra.

Horváth Péter, a cég értékesítési és marketing vezetője elmondta: a Brother a magyar piacon a multifunkciós gépek esetében 10 százalékos, a tintasugaras nyomtatókat tekintve pedig 18 százalékos részesedéssel rendelkezik. A kft. célja az, hogy ezt a részesedést stabilizálja, 2010-től kezdve pedig növelje. Ekkor kezdődik ugyanis a Brother 2004-2013 közötti három részből álló - technológiai fejlesztés; piaci pozíció erősítése; növekedés és profitnövelés - programjának utolsó szakasza.

A Brother a leányvállalatok esetében nem hoz nyilvánosságra gazdasági adatokat. A 100 évvel ezelőtt alapított japán Brother európai részesedése 6,2 százalék, világszerte 25 alkalmazottat foglalkoztat, s az elmúlt, 2007 március végén zárult pénzügyi évben 3,7 milliárd euró forgalmat ért el, aminek egyharmada Európából származott. Bevételének 70 százaléka nyomtatók eladásból, míg a többi része ipari és háztartási varrógépek értékesítéséből, illetve tartalomszolgáltatásból származott.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo