A cél az országos és regionális közlekedés intermodalitásának (különböző közlekedési módok összekapcsolásának) fokozása, az intelligens közlekedés-szervezés infrastruktúrájának megteremtése, és ennek révén a gazdaságos és - ahol lehet - környezetbarát elérhetőség javítása.
A Közlekedési Integrált Közreműködő Szervezet (KIKSz) tájékoztatása szerint a logisztikai központok közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése lehetővé teszi, hogy a kedvező gazdaságföldrajzi adottságokkal rendelkező Magyarország vállalkozásai növelhessék exportszolgáltatásaikat a tranzit szállítások logisztikai kiszolgálása révén (raktározás, átcsomagolás, fuvarszervezés, vámszolgáltatások, kiegészítő tevékenységek).
A különböző közlekedési módok összekapcsolása (közúti, vasúti, vízi és légi közlekedési módozatok összekapcsolásának elősegítése például regionális repülőterekhez is kapcsolódó közúti, illetve vasúti hálózati elemek fejlesztése támogatásával, vagy a kikötői alapinfrastruktúra kiépítésével a vízi közlekedés összekapcsolása a közúti vagy vasúti közlekedési módozatokkal) biztosítja az ország régióinak alternatív közlekedési eszközökkel való megközelíthetőségét, gyorsabbá és kényelmesebbé teszi a szállítást, illetve az utazást, ami egyaránt szolgálja a vállalkozások és a turizmus érdekeit. (Nyolcszázmillió forintért pályázhatnak a települések forgalmi helyzetük javítása érdekében. A pénzt csomópontok átépítésére, korszerűsítésére szánják.)
Maximális EU támogatással
A mostani kiírással a záhonyi térségben a közlekedési infrastruktúra fejlesztését célzó kiemelt projektek előkészítésének támogatását oldanák meg. Ennek keretében a széles és keskeny nyomtávú vasútvonal fejlesztésének előkészítését, illetve a bekötőutak, négyszámjegyű utak fejlesztésének előkészítését támogatja a KIKSz. A pályázati anyagokat a MÁV és a NIF Zrt. fogja összeállítani, majd a Közreműködő Szervezetnek értékelésre benyújtani.
A projekt előkészítés feladata, hogy a fejlesztések megfelelően előkészített, a kockázatok minimálisra csökkentésével meghatározott projekteken keresztül valósulhassanak meg, maximális EU támogatás igénybevételével. (Kerékpárutak építésére a regionális programokból 2007-2008-ban összesen csaknem tízmilliárd forintot fordíthatunk szerte az országban.)